Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-17, 12:15
  #1
Medlem
SiSeniors avatar
Inspirerad av denna tråden blev jag sugen på att göra en liknande för 2012.
Jag använder mig därför av liknande frågeställning som TS i den tråden valde att göra.
Vilken film i år är hittills den bästa (även om det nu bara gått 3½ månad på detta året har några rullar släppts)?
Vilken film tror du kommer vara/bli årets bästa film, enligt dig, när året är slut?

Vilken film kommer få mest Oscars på Oscarsgalan 2013?

Själv har jag ingen aning och överlåter därför gissningarna/svaren åt er
Citera
2012-03-17, 12:33
  #2
Medlem
Kiggzors avatar
Det finns ett antal kommande filmer jag ser fram emot i år, det är Resident Evil: Retribution, Den nya alienfilmen Prometheus, Men framför allt: James Bond 007: Skyfall!
Citera
2012-03-17, 12:39
  #3
Medlem
Skyishs avatar
Prometheus
The Dark Knight Rises
The Hobbit
Skyfall
The Bourne Legacy
Men in Black III
The Expendables 2
American pie - Reunion

Dessa filmer ser jag fram emot iår. Den förmodligen enda film jag ska bemöda mig att se på bio är "The Hobbit".
Citera
2012-03-17, 12:43
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Prometheus
The Dark Knight Rises
The Hobbit
Skyfall
The Bourne Legacy
Men in Black III
The Expendables 2
American pie - Reunion

Dessa filmer ser jag fram emot iår. Den förmodligen enda film jag ska bemöda mig att se på bio är "The Hobbit".

Det var minsann en salig blandning flimer. The Expendebles 2, Skyfall och The Hobbit får jag hålla med om att dom låter intressanta. Men American Pie, varför fortsätter folk att stödja den typen av filmproduktion?
Citera
2012-03-17, 12:59
  #5
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det var minsann en salig blandning flimer. The Expendebles 2, Skyfall och The Hobbit får jag hålla med om att dom låter intressanta. Men American Pie, varför fortsätter folk att stödja den typen av filmproduktion?

Nostalgi.
Citera
2012-03-17, 13:40
  #6
Medlem
NoPocoLocos avatar
The Hobbit kammar nog hem det mesta !
- Är Persbrandt fortfarande med i rullen efter kokainskandalen?
Citera
2012-03-17, 14:06
  #7
Medlem
Kiggzors avatar
Kom på 2 till, American Pie: Reunion ser jag fram emot, The Bourne Legacy... jag älskar de 3 första men är oerhört tveksam till den här filmen. Varför innehåller titeln ens Bournes namn när karaktären inte är med?
Citera
2012-03-17, 14:11
  #8
Medlem
Bazinga90s avatar
Ni har redan nämnt flertalet filmer som är måsten för mig. Jag är också oerhört spänd på hur The Great Gatsby kommer att bli som film. Kanske är det äntligen DiCaprios tur att få en Oscarsstatyett?

http://www.imdb.com/title/tt1343092/
Citera
2012-03-17, 14:13
  #9
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoPocoLoco
The Hobbit kammar nog hem det mesta !
- Är Persbrandt fortfarande med i rullen efter kokainskandalen?

Nog kommer han vara med alltid men Hobbit: Bort och hem igen kommer inte fören 2013.
Citera
2012-03-17, 14:19
  #10
Medlem
FeelGFs avatar
Ser väldigt framemot följande filmer:

Resident Evil- Retribution

American Pie 4- American Reunion

Safe House

Snabba Cash 2

Ser nog mest framemot Snabba Cash 2, hoppas verkligen den blir minst lika bra som ettan!
Citera
2012-03-17, 14:26
  #11
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det var minsann en salig blandning flimer. The Expendebles 2, Skyfall och The Hobbit får jag hålla med om att dom låter intressanta. Men American Pie, varför fortsätter folk att stödja den typen av filmproduktion?

Tja, Reunion använder sig ju av orginaluppsättning så av den anledningen stödjer jag filmen fullt ut.

Vi fyller på listan med:
Django Unchained
Lincoln
The Avengers
The Master
Citera
2012-03-17, 14:41
  #12
Medlem
mishimas avatar
Ett litet urval av dem jag ser fram emot är filmatiseringen av On the road, Hanekes nya, Wong Kar-Wais berättelse om Ip-Man, Wes Andersons nya; Moonrise Kingdom (som för övrigt ska öppna i Cannes), Marcimains långfilmsdebut och danska storfilmen En kongelig affære. Det brukar sedan dyka upp filmer efter hand som man intresserar sig för. Det är för svårt sia om vilka som blir årets festivalhits. Det är dåligt med blockbusterfilmer som intresserar mig, för mycket fantasy och Sci-Fi för min smak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback