Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-07, 15:14
  #2425
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådar sammanfogade till samlingstråd.

Rubrik justerad.

Mod.
Citera
2024-04-18, 19:20
  #2426
Medlem
LoveLifeNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villvetasaker
Förstår, men jag kan nog stå ut tills ekonomin vänder. jag hade ett pissjobb i tre år faktist o de gick o stå ut i guess. Om jag bara härdar tills ekonomin tar fart och sen söker elektriker jobb så har jag ju fått ut mina lärlingstimmar och kan starta med lite högre lön eventuellt.

Vet du något om löneläget? online hittar jag ca 32000 i månadslön. men så lär du ju inte vara som ny i branschen va?

Har sökt olika elmontörsjobb, men inte fått dem. Vissa ger lärlingstimmar, andra inte, andre ger mindre mängd lärlingstimmar. Man får fråga när man ansöker. Vet inte exakt hur detta fungerar.

Rekommenderad lärlingslön hittar du på Elektrikernas fackförening.
https://www.sef.se/medlem/larling/an...llkor-och-lon/

Tyvärr svarar Elektrikerfacket inte på min fråga om sänkt arbetstid i solidaritet med arbetslösa elektriker-lärlingar ... än .... Synd. Hoppas på ett mer solidariskt elektrikerfack i framtiden, om vi så måste starta ett nytt fack som tar hand om ALLA elektriker, så att vi som är arbetslösa elektriker slipper bli strejkbrytare om elektrikerna skulle strejka i framtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback