Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-19, 01:19
Medlem
Mr.Ouijas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=XMm3-8rgB_c

Nå, vad tycker ni om denna videon?
Personligen tycker jag att det är han till vänster som borde gå tillbaka till skolan. Han avbryter trollet hela tiden och förstår inte alls vad han menar.
Och att han säger att "Freedom of Speech" är en gåva från militären är det dummaste jag någonsin hört.
Hur försvarar de "freedom of speech" genom att döda folk i Irak?
Jag håller med trollet fan. Blir man en soldat, får man fan skylla sig själv om man dör.
Du slogs inte för ditt land, du slogs för att det var en girig statschef med egoistiska mål som sade åt dig vad du skulle göra.

Ursäkta om detta är postat i fel forum, mod får gärna hjälpa mig att hitta rätt isåfall.
Citera
2012-03-19, 01:28
Medlem
Båda är helt pantade. Men kan man inte säga. Han till höger förstår uppenbarligen inte innebörden av yttrandefrihet och tar allt för mycket för givet.

Snubben till vänster är en sjävlälskande idiot som inte låter folk tala till punkt.

Slutsats - de är dumma i huvudet båda två.
Citera
2012-03-19, 02:26
Medlem
Sha R'Taes avatar
Killen är ju uppenbarligen helt retarded men Hannity är en riktig stjärthatt.
Nej, yttrandefriheten garanteras inte av militären. Michael Crooks möjligheter att säga dumma saker om soldater står inte och faller med amerikanska soldaters närvaro i Afghanistan och Irak.
Citera
2012-03-19, 02:27
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensken91
Båda är helt pantade. Men kan man inte säga. Han till höger förstår uppenbarligen inte innebörden av yttrandefrihet och tar allt för mycket för givet.

Snubben till vänster är en sjävlälskande idiot som inte låter folk tala till punkt.

Slutsats - de är dumma i huvudet båda två.

Jag förstår inte riktigt resonemanget kring att yttrandefrihet inte skall tas för givet, det är väl precis det den borde göras?

Om alla tog yttrandefriheten för givet och gick efter den, så hade inte diktatorer kunnat besitta ett land där 89% av befolkningen inte vill ha dem. Vad skulle regimen då göra, låsa in och döda dem alla?

Egypten är ju för övrigt ett lysande exempel där folk tågade för sin yttrandefrihet oavsett konsekvenserna.

Sjukt ironiskt också hur Fox news sedan är den nyhets kanal som lyckats kläcka kommentarer i stil med "Either youre for the war in Iraq or you shut up". De största trollet är fan Fox News.
Citera
2012-03-19, 02:38
Medlem
Ettan^s avatar
Jag antar att det där inte är någon sorts nyhetssändning, för i sådana fall borde reportern få sparken omedelbart. Han förolämpar ju killen rätt rejält och låter honom inte komma till tals. Men jag misstänker att det är någon talkshow-liknande grej där halva grejen är att man ska ha en udda och karismatisk programledare som är lite påfrestande på det där sättet - USA verkar digga sånt. Egentligen skulle jag väl inte bli extremt förvånad om det var en nyhetssändning heller faktiskt, när det kommer till militären är många tydligen otroligt, otroligt känsliga trots att de till 99% slösar pengar på att "hjälpa" omvärlden i situationer som inte på något sätt drabbar eller gynnar invånarna i USA (utöver lite billigare bensin då kanske). Propaganda-klippen med gråtande familjer som omfamnar soldater fick mig att skratta lite i alla fall.

Jag köper inte heller det tyngsta/enda argumentet; att soldaterna skyddar hans yttrandefrihet. Det verkar vara något sorts mantra som har repeterats så pass länge att folk verkligen tror det. Yttrandefriheten försvinner inte om USA slutar "sprida demokrati" i mellanöstern. Militären jobbar inte för folket, så de skulle knappast hoppa in och skydda dessa om man beslutade att censurera medborgarna heller. Synd bara att grabben de intervjuar verkar ha ordentliga problem eftersom han till och med erkänner att det stämmer att han har USA:s militärpersonal att tacka för sin yttrandefrihet.
Citera
2012-03-19, 02:38
Medlem
melackos avatar
Det här är Fox News specialitet. De tar in liberala debatörer som inte är speciellt skillade för att få liberaler och demokrater i USA att se dumma ut. Det finns hundratals exempel på detta och det är något som Fox News älskar att göra.
Citera
2012-03-19, 02:57
Medlem
kepspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Jag antar att det där inte är någon sorts nyhetssändning, för i sådana fall borde reportern få sparken omedelbart.

Det är en "nyhetssändning" av amerikansk standard.
Fox news är ett skämt och detta klipp var ju bara pinsamt. Otroligt att det är en av de mest populära kanalerna i USA.
Citera
2012-03-19, 03:02
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Tyckte upplägget va bara förnedringsTV! Avbryta avbryta kalla X för XXX etc etc.

Han till höger är lik
http://www.imdb.com/name/nm0001621/

http://www.youtube.com/watch?v=FhbrLjcAPw0

Spola till 1:14
Citera
2012-03-19, 03:07
Medlem
fettabrydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Jag antar att det där inte är någon sorts nyhetssändning, för i sådana fall borde reportern få sparken omedelbart. Han förolämpar ju killen rätt rejält och låter honom inte komma till tals. Men jag misstänker att det är någon talkshow-liknande grej där halva grejen är att man ska ha en udda och karismatisk programledare som är lite påfrestande på det där sättet - USA verkar digga sånt.

Känner du verkligen inte till Fox News? Det är ju trots allt den mest kända "konservativa" TV-kanalen i USA. De har ett fullständigt vansinnigt upplägg, ett enda stort grupprunk.

Alla deras programledare på den kanalen är i stort sådär. De har några "token liberals" som någon slags motvikt, men de verkar mest vara där som en måltavla.

Kolla upp Bill O'Reilly och Glenn Beck för prima humor. Den här nya anti-intellektuella kulturen som har vuxit fram bland Republikaner i USA är riktigt skrämmande. När man ibland inte kan göra skillnad på personer som Sean Hannity och politiker som kandiderar för presidentposten, då vet man att det USA är på väg utför.

Det stämmer att det inte är en reguljär nyhetssändning utan ett specifik inslag, Hannity's egna show alltså. Men de brukar inte skilja sig nämnvärt i sin nyhetsrapportering, t.ex gällande Obama's förslag och styrande. Deras slogan är "fair & balanced" vilket är bland det mest absurda jag kan tänka mig.
Senast redigerad av fettabryden 2012-03-19 kl. 03:10.
Citera
2012-03-19, 03:36
Medlem
HC47s avatar
Fox är underhållande. På vilket vis har soldaterna hjälpt till för att skapa yttrandefrihet..? Har USA deltagit i något försvarskrig..? Andra världskriget är väl det enda exemplet. Allt annat har varit offensiva krig. Synd att trollet inte kan påpeka det för dumjäveln.
Citera
2012-03-19, 04:56
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Fox är underhållande. På vilket vis har soldaterna hjälpt till för att skapa yttrandefrihet..? Har USA deltagit i något försvarskrig..? Andra världskriget är väl det enda exemplet. Allt annat har varit offensiva krig. Synd att trollet inte kan påpeka det för dumjäveln.
Grejen är att jänkarna ska alltid hylla sina trupper och sitt land till varje pris. Kritiserar man dem påstår de att världen skulle gå under om inte usa fanns men de har inga bevis för det. Jänkarnas patriotism är riktigt äcklig, jag tycker att vi i Sverige borde vara mycket mer patriotiska men man ska inte behöva hjärntvätta folk på det sätt man gör i usa.

Kommer ihåg när Bin Laden blev mördad, då länkade massa jänkare till det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=sWS-FoXbjVI Det dem inte fattar är ju att det där är ironiskt menat med hur de ser på sin militär... Korkade amerikaner...

Kanaler som Fox News har i stor grad påverkat att människorna är som de är därborta.
Citera
2012-03-19, 12:17
Medlem
Compartments avatar
Exakt vad hade herren till höger för åsikter? Jag blev förvirrad p.g.a stolpskottet till vänster och hans irriterande tendens att avbryta "trollet".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in