Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Jag antar att det där inte är någon sorts nyhetssändning, för i sådana fall borde reportern få sparken omedelbart. Han förolämpar ju killen rätt rejält och låter honom inte komma till tals. Men jag misstänker att det är någon talkshow-liknande grej där halva grejen är att man ska ha en udda och karismatisk programledare som är lite påfrestande på det där sättet - USA verkar digga sånt.
Känner du verkligen inte till Fox News? Det är ju trots allt den mest kända "konservativa" TV-kanalen i USA. De har ett fullständigt vansinnigt upplägg, ett enda stort grupprunk.
Alla deras programledare på den kanalen är i stort sådär. De har några "token liberals" som någon slags motvikt, men de verkar mest vara där som en måltavla.
Kolla upp Bill O'Reilly och Glenn Beck för prima humor. Den här nya anti-intellektuella kulturen som har vuxit fram bland Republikaner i USA är riktigt skrämmande. När man ibland inte kan göra skillnad på personer som Sean Hannity och politiker som kandiderar för presidentposten, då vet man att det USA är på väg utför.
Det stämmer att det inte är en reguljär nyhetssändning utan ett specifik inslag, Hannity's egna show alltså. Men de brukar inte skilja sig nämnvärt i sin nyhetsrapportering, t.ex gällande Obama's förslag och styrande. Deras slogan är "fair & balanced" vilket är bland det mest absurda jag kan tänka mig.