2012-03-19, 13:59
Medlem
trilsks avatar
ame va fan! fick erbjudande från telenor nu ju om 379:- månaden 300 gratis samtal 5000 gratis minuter 3000 gratis sms och FRITT 3mbits internet och då ingick samsung galaxy s2 eller xperia s... var dock tvungen att betala 409 kronor månaden med htc one X och 399 med htc one s eller ipohnen....jävla skit också jag som bestämt mig för att byta till tele2..
Citera
2012-03-19, 14:01
Medlem
RadikalFails avatar
Ja det är så dom tre första månaderna, och jag tror inte att du kan bryta kontraktet direkt heller.
Så du får stå och betala detta i 24 månader eller vad du nu har för bindningstid.
Citera
2012-03-19, 14:04
Medlem
trilsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ja det är så dom tre första månaderna, och jag tror inte att du kan bryta kontraktet direkt heller.
Så du får stå och betala detta i 24 månader eller vad du nu har för bindningstid.

hmm enligt kille på uppsägningen så var det dom priserna som gällde alla 24 månaderna jag band upp mig...är det värt att tänka över då dom faktiskt har helt fritt internet utan begränsningar och betydligt bättre täckning än vad både 3 och tele 2 har idag
Citera
2012-03-19, 14:08
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trilsk
hmm enligt kille på uppsägningen så var det dom priserna som gällde alla 24 månaderna jag band upp mig...är det värt att tänka över då dom faktiskt har helt fritt internet utan begränsningar och betydligt bättre täckning än vad både 3 och tele 2 har idag

Ja men vad dom säger och vad sanningen är är två olika saker.
Jag betalade först 150 eller dylikt i dom tre första månaderna, och sen kom smällen.

En 297 var jag tvungen att sen betala.
Citera
2012-03-27, 09:17
Medlem
trilsks avatar
aja jag fick mig iallafall en iphone 4s och allt som jag skrev ovan för 369:- månaden i 24 månader vilket jag personligen tycker är bättre än både tre och tele 2s deal
Citera
2012-03-27, 18:43
Medlem
Blev uppringd i morse. Innan kl 9 av en Telenor säljare. Bara det är tillräckligt för att de ska vara diskvalificerade ett bra tag framåt.

Har Telenor sen många år. Men har hoppat på Tres kampanj för några veckor sen. Dock inte fått min telefon ännu så ligger kvar på Telenor. Mitt abonnemang är privat men har en gång i tiden startats till ett företag så de verkar ibland fortfarande tro att det är ett företagsabonnemang. Dock har det bara använts till surfning och minimalt med ringande under flera år så det jag är verkligen ingen VIP.

Blev som sagt väckt efter en mycket sen kväll och var helt borta men säljaren hann innan jag la på säga att de ville erbjuda mig ny telefon + LCD TV + allt ingår för 449:- (kan ha varit 429:-)

Förmodar att Telenor har fått reda på av Tre att jag skulle byta (har låtit Tre sköta övergången) men säljaren gav upp omedelbart när jag sa att jag inte var intresserad eftersom jag tagit Tres kampanj.

Edit: hon gav förresten inte upp omedelbart. När jag stönat fram ett första nej tack så frågade hon vad dom då kunde erbjuda? Bjöd in till prutning alltså. När jag svarade ingenting så gav hon upp.

Hade jag varit lite piggare så hade jag försökt se hur mycket jag kunde fått ur dom.

I vilket fall som verkar Telenor vara rätt desperata nu. Skulle råda alla som har Telenor till 699 att ringa och kvida lite. Även med lång bindningstid kan ni nog få någonting och med under ett år kvar bör ni kunna få ner kostnaden rätt rejält.
Senast redigerad av sdre 2012-03-27 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in