• 1
  • 2
2012-03-21, 11:59
Medlem
Megayoghurts avatar
Tycker denna tråd verkar fattas i forumet.
Kan vi inte leka lite med tanken att vi är helt jävla genusblinda.

Jag har ju självklart bara ett kön så att se alla fel som försegår på båda sidorna av könet blir svårt.
Min syn är dock (totalt icke PK) den att vi är två naturligt olika kön samt också har naturliga olikheter. Generellt så är dessa fysiska, hormoner (vilket i sin tur leder till olika känslor), sen även de nedärvda egenskaperna som definerar vårat kön te.x modersinstinkt och beskyddar/försörjar känsla.

Första och enda frågan som rör feminism och jämlikhet politiskt. Vad skulle man konstuktivt kunna göra för att förhindra könsdiskriminering i sverige? Sjukt komplicerad och känsloladdad fråga men varför tror vi att politiker ska lyckas med detta, då det är uppenbart att de helt enkelt inte förmår se med båda ögonen öppna)

Anser själv att det enda man kan göra utifrån politik är att införa total könsblindhet och jämlikhet inför svenska lagen, ingen ska få varken mer eller mindre fördelar/nackdelar veto. Att peta på folk i deras familjeliv/privatliv gör dem bara förbannade.

Självklart måste ju feminism,genusovetenskap och kvoteringar flyga åt helvete rent politiskt för att någon harmoni överhuvetaget ska kunna uppstå och för att ovanstående text ska kunna anammas. Som sagt att peta i folks privatliv, ingen bra idée.

Framstår säkert som rena woodstock freaket nu men skit samma är bara så jävla trött på alla icke lösningsörjenterade diskussioner.
Senast redigerad av Megayoghurt 2012-03-21 kl. 12:03.
Citera
2012-03-21, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Peta inte i folks privatliv - hur petas det i folks privatliv menar du?
Citera
2012-03-21, 12:24
Medlem
Megayoghurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Peta inte i folks privatliv - hur petas det i folks privatliv menar du?

Ursäkta men urs så tråkig du är, faktiskt . Jag lovar att komma med ett svar(om ändå givet), då du svarar på MITT svar till dig under tråden "genusvetenskapens vetenskaplighet".
Citera
2012-03-21, 12:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megayoghurt
Ursäkta men urs så tråkig du är, faktiskt . Jag lovar att komma med ett svar(om ändå givet), då du svarar på MITT svar till dig under tråden "genusvetenskapens vetenskaplighet".
Om det är tråkigt att jag ber om det förtydligande på ditt diskussionsunderlag istället för att gissa mig fram till vad du kanske kan tänkas mena så är jag väl tråkig.

Fast din avsikt kanske var att man skulle gissa sig fram så att andra formulerade det faktiska diskussionsunderlaget åt dig?

Vilket inlägg du menar vet jag faktiskt inte för övrigt -- du får gärna länka om du vill.
Citera
2012-03-21, 12:48
Medlem
Megayoghurts avatar
Citat:
Om det är tråkigt att jag ber om det förtydligande på ditt diskussionsunderlag istället för att gissa mig fram till vad du kanske kan tänkas mena så är jag väl tråkig.

Fast din avsikt kanske var att man skulle gissa sig fram så att andra formulerade det faktiska diskussionsunderlaget åt dig?

Vilket inlägg du menar vet jag faktiskt inte för övrigt -- du får gärna länka om du vill.

Kan du inte hålla koll på dina inlägg och slutföra en tidigare diskution så vet ja inte om jag vill starta en ny intetsägande diskution med dig. Ditt största mål i livet verkar tydligen var att förstöra och förlöjliga konstruktivt tänkande. Högst upp på spalten feminism och jämställdhet sista sidan, där , där har du skrivit till mig och jag har svarat.

Avsikten med denna tråd var att på ett konstruktivt sätt komma med förslag till Politiskt agerande innom området utan att det på något vis diskriminerar någon annan i sammhället.
Förstår du inte det?
Citera
2012-03-21, 12:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kan du inte hålla koll på dina inlägg och slutföra en tidigare diskution så vet ja inte om jag vill starta en ny intetsägande diskution med dig. Ditt största mål i livet verkar tydligen var att förstöra och förlöjliga konstruktivt tänkande. Högst upp på spalten feminism och jämställdhet sista sidan, där , där har du skrivit till mig och jag har svarat.

Avsikten med denna tråd var att på ett konstruktivt sätt komma med förslag till Politiskt agerande innom området utan att det på något vis diskriminerar någon annan i sammhället.
Förstår du inte det?
1) Nej, det blir lite rörigt när du börjar med att påstå att man skall bortse från kön i diskussionen för att därefter göra en utläggning om din syn på kön.

2) För att kunna diskutera vad man skall göra åt någonting är det ju bra om man formulerat vad det är för problem som skall åtgärdas och inte bara ett abstrakt " Jag tror vi kanske kan ha ett eventuellt problem tror jag - som vi kanske borde göra något åt. Vad tycker ni?".
Citera
2012-03-21, 12:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Haha fränt, ja har med andra ord, genom att starta en konstruktiv tråd som rör ämnet bytt kön .
Nu kan ju Vinnyjones lite "fränt" svara att du resonerar som han förväntar sig av en kvinna -- substanslöst och virrigt.
Citera
2012-03-21, 13:00
Medlem
Megayoghurts avatar
Citat:
1) Nej, det blir lite rörigt när du börjar med att påstå att man skall bortse från kön i diskussionen för att därefter göra en utläggning om din syn på kön.

2) För att kunna diskutera vad man skall göra åt någonting är det ju bra om man formulerat vad det är för problem som skall åtgärdas och inte bara ett abstrakt " Jag tror vi kanske kan ha ett eventuellt problem tror jag - som vi kanske borde göra något åt. Vad tycker ni?".

Ditt största mål är att störa diskutioner som kan leda någon vart och genom att klanka ner och vägra se frågeställningen som folk ger.
Att jag gav min egen syn på hur jag ser skillnaden mellan könen är allt, det hindrar inte någon från att komma men konstruktiva idéer eller?
Citera
2012-03-21, 13:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ditt största mål är att störa diskutioner som kan leda någon vart och genom att klanka ner och vägra se frågeställningen som folk ger.
Att jag gav min egen syn på hur jag ser skillnaden mellan könen är allt, det hindrar inte någon från att komma men konstruktiva idéer eller?
Konstruktiva idéer på vad? Skillnaden mellan könen? Dvs det som inte skulle diskuteras?

Jag efterfrågar ju en förtydling av det du påstår dig vilja diskutera -- då vill du inte ge det, eller kan du inte det? Skall man tolka det som att du egentligen inte har några exempel att ge? Du tog en liten klyscha och hoppades att andra skulle måla en bild?

Gällande svar i den uppgivna tråden - du har skrivit tre inlägg i den, inget är riktat till mig. Såvitt jag kan finna har jag skrivit noll inlägg i tråden. Därmed har du fått svaret på varför jag inte besvarat ditt inlägg -- du har aldrig haft någon diskussion med mig.
Citera
2012-03-21, 13:14
Medlem
Megayoghurts avatar
Att det blir lite virrigt när ja skev den andra meningen kan ja förstå.
Men frågeställningen bör ju ändå vara hyfas uppenbar trotts mitt "svammel".

Hur ska man på ett könsneutralt och konstruktivt sätt utifrån politik kunna förbättra jämlikheten i sverige? Det var alltså själva frågeställningen. Den, där.. Med fet text.. (Till vänster och ovanför)
Citera
2012-03-21, 13:17
Medlem
Megayoghurts avatar
https://www.flashback.org/t1790408p19

Där har du skrivit. Fel hänvisning från min sida.
Citera
2012-03-21, 13:28
Medlem
Croissantens avatar
Jag håller med, lagar skall endast reglera ditt förhållande med staten samt din möjlighet att skada andra(enligt vissa också sig själv). När staten till exempel skall bestämma hur föräldraledigheten ska fördelas och så vidare, då har de gått för långt. Om detta sker så kommer folk inte kunna leva som de vill då detta stjälper individens frihet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in