• 6
  • 7
2012-03-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Intressantast med filmen tycker jag är att det bara är hannar som har strandat. Kan det betyda att killar är lite dummare än tjejer, tro?

Vem tigger om stryk på det här forumet alltså?
Citera
2012-03-23, 15:58
Medlem
agentmulders avatar
Män tar för sig i fysiska situationer, det är så vi är av naturen helt enkelt. Vad är det att debattera om egentligen? Är väldigt glad att män fungerar på det sättet annars skulle de stackars delfinerna aldrig fått hjälp. Hade det bara varit kvinnor hade väl det också kanske gått, även om kvinnor troligtvis är aningen mer svårstartade än män när det gäller sådant här.

Lite skrattretande att grunda en debatt på en youtube film också. Man kan hitta alla möjliga filmer. Här är en film av några andra "män" som vill hjälpa till. http://www.youtube.com/watch?v=xbVifPkbYsk
LoL
Citera
2012-03-23, 17:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergert
Vad är det kvinnorna behöver hjälp med? Jag uppfattar det mer som att det är delfinerna som är hjälplösa.
De behöver hjälp med att handla, i detta fall att hjälpa delfinerna.
Citera
2012-03-23, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
De behöver hjälp med att handla, i detta fall att hjälpa delfinerna.

Du är alltså för kvotering på badstränder om delfiner strandar. Jag måste säga att jag inte kunde bry mig mindre. Kvinnorna såg starka karlar röra sig ner mot stranden och insåg att karlarna skulle lösa det snabbast och smidigast. Och delfinerna fick hjälp snabbt och smidigt. Vad är problemet?
Citera
2012-03-23, 18:31
Medlem
Paid in Fulls avatar
Kärringarna i videon lär ju också stranda någon dag, låt oss hoppas att Flipper är lika hjälpsam.
Citera
2012-03-24, 00:29
Medlem
Empresss avatar
Delfiner kan väga mellan 200- 8000kg.. Tungviktaren är då delfinarten Späckhuggaren..

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Icke! Dom blev ju givetvis jagade av dom dumma honorna

Det var delfiner Empress inte blåvalar en delfin väger ca 200kg och en strandad delfin väger självklart en del men dom flesta i videon flyter ju faktiskt och då är dom inte tunga alls att flytta på.

Ja JAG vet att det var delfiner och jag skrev delfiner med.

En blåval väger inte så lite som 1500kg (1,5 ton)
Blåvalar väger c:a 150-200 ton...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5val

Så OM du skall rätta mig så se till att du har koll på vikten själv, på det aktuella djuren, när du sitter och anklagar folk för att "förväxla" djur..

P.S

Både delfiner och valar är däggdjur.
Senast redigerad av Empress 2012-03-24 kl. 00:34.
Citera
2012-03-24, 00:37
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergert
Du är alltså för kvotering på badstränder om delfiner strandar. Jag måste säga att jag inte kunde bry mig mindre. Kvinnorna såg starka karlar röra sig ner mot stranden och insåg att karlarna skulle lösa det snabbast och smidigast. Och delfinerna fick hjälp snabbt och smidigt. Vad är problemet?

Precis. Och tittar man fan ordentligt på videon så såg man klena (bäst att betona detta för andra som läser svaret) karlar som också stod och tittade på.

Så TS gör ett fall på eget grepp med denna delfin videon.
Citera
2012-03-24, 00:46
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Du verkar ha en lite dubbel inställning? Är kvinnor för svaga för att jobba med tunga yrken, men starka nog att dra vilda djur i rumpan menar du?

Det här bli ju bara tröstlöst. Det blir lixom inte bra hur man än gör, hjälper man till är man förmodligen i vägen och borde låta dem som kan sköta jobbet, hjälper man inte till så är man handfallen och hjälplös.

Hela denna jämställdhets debatten (oavsett läge) är en enda ändlös "damn if you do, damn if you don't" oavsett om det gäller kvinnor eller män..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in