2012-03-22, 00:21
Medlem
Nedomanskys avatar
Finns det inte någon här på fb som jobbar med att laga mobiler av olika slag? Någon som kan ge lite info om vilka modeller som har lite verkstadstid o vilka som har mkt verkstadstid? Någon som har statistik över detta?

Läser man runt på olika forum så hävdar alla att just deras mobil aldrig går sönder o är mkt driftsäker. Att det inte är så vet alla vi som fått skicka in våra mobiler för reparation både 1 o 2 gånger....
Citera
2012-03-22, 00:22
Medlem
Haft tre HTC mobiler, tappat de flera gånger ganska hårt, ingen har gått sönder. Bara skrapor.
Citera
2012-03-22, 00:38
Medlem
Min-Mammas avatar
ZTE Blade, tappade den från sängbordet ner på en lampsladd, skärmen sprack. Men fungerar fortfarande.
Citera
2012-03-22, 08:48
Medlem
Menar du trasig för att man själv har haft sönder den eller för att den gått sönder vid normalt användande?
Citera
2012-03-22, 13:35
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Menar du trasig för att man själv har haft sönder den eller för att den gått sönder vid normalt användande?

Naturligtvis att den går sönder vid normalt handhavande, klantskallars oförmåga att hantera mobilen på rätt sätt ska ju inte läggas tillverkaren till last....
Citera
2012-03-22, 14:40
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Naturligtvis att den går sönder vid normalt handhavande, klantskallars oförmåga att hantera mobilen på rätt sätt ska ju inte läggas tillverkaren till last....

Nja, jag håller inte riktigt med där.

När tillverkaren medvetet väljer konstruktioner som man VET är känsliga, då tycker jag att det är ett kvalitetsproblem, lika allvarligt som t.ex. dålig signal eller blinkande/slocknande skärmar.

Ta t.ex. iPhone som ju så tydligt toppar försäkringsbolagen skadelista. Det måste väl ändå betecknas som en typ av konstruktionsfel, eller...?
Citera
2012-03-24, 17:39
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie

När tillverkaren medvetet väljer konstruktioner som man VET är känsliga, då tycker jag att det är ett kvalitetsproblem, lika allvarligt som t.ex. dålig signal eller blinkande/slocknande skärmar.

Ta t.ex. iPhone som ju så tydligt toppar försäkringsbolagen skadelista. Det måste väl ändå betecknas som en typ av konstruktionsfel, eller...?

Oavsett vad felen beror på så vore det intressant att veta de mest populära mobilernas verkstadstid...

Finns det verkligen ingen som är insatt i ämnet..?
Citera
2012-03-24, 22:11
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie

Jag trodde att Apple hade förbjudit lagning av deras telefoner? Att man bara fick lösa ut mot en ny (gratis eller kostnad, beroende om fabriksfel eller ej).
Citera
2012-03-27, 09:50
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Jag trodde att Apple hade förbjudit lagning av deras telefoner? Att man bara fick lösa ut mot en ny (gratis eller kostnad, beroende om fabriksfel eller ej).

Jag skrev inget alls om lagning eller ej, utan om skador. Skador uppstår ju oavsett om eller hur de lagas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in