• 1
  • 2
2012-03-22, 18:48
Medlem
JudiskHoras avatar
Hittade ingen trd om detta kanonspel som man minns med mycket gldje=)

Vill ven hylla remaken av detta spel som slpptes fr ett tag sedan.

Ngra frgor samt diskussionsunderlag

1. vilken r din favorit karaktr och varfr

2. favoritbana samt fiende och boss

3. Ditt bsta minne frn spelet

4. Vilka ideer hade du velat se i ett nytt TMNT spel?
Citera
2012-03-22, 19:06
Medlem
Zedss avatar
1. Michelangelo. Han var min favorit turtle nr jag var kid och det har hngt med sen dess. Tror hans eviga tjat och skna stil om pizza r en av anledningarna.

2. Ingen direkt, lskar faktiskt spelen rakt igenom.

3. Nr man klarade det frsta gngen var ju fett. Det var ocks kul att kra remaken p PS3 med ngra polare fr att teruppleva dessa minnen igen.

4. Hade nog inte velat se en uppfljare. Vill lta minnena frbli episka och inte frstra serien med dagens spelmekanik (ven om de kanske hade kunnat bli bra).

EDIT: Du kanske ska svara p dessa frgor sjlv ocks
Citera
2012-03-22, 19:27
Medlem
Jag kr helst michelangelo eller donatello

Jag vet att vattenbanan var wow frsta gngen, ven om banan i sig inte var s kul.
Gillar tgbanan vldigt mycket, men som tidigare sagt r hela spelet trevligt.

Variationen mellan banorna

Kanske ett spel som gick mellan olika tidseror av TMNT, gr genom 8bit till 3D, kanske genom filmkaraktrerna till tidningskaraktrerna eller liknande.
Citera
2012-03-22, 19:30
Medlem
JudiskHoras avatar
[QUOTE Du kanske ska svara p dessa frgor sjlv ocks [/quote]

Jag vet men ville f ngra svar innan jag sjlv svarade

1. Leonardo, bara att se min avatar Han r allround och har inga direkta svagheter, bra range,speed, def,att och spec.

2. lskar ocks karaktrerna som helhet men har lite frkrlek till tooka och zlash.

3. Bsta minnet r frn tmnt 2 arcade game nr jag klarade andra banan Tnk nu p att jag var en liten knatt och knslan av att komma till tredje banan i kloaken var helt ovrderlig. Dog dock vldigt snabbt p tredje banan, minns det fanns fotsoldater med slggor och det var roligt att f uppleva nya fiender.

4. Nnting jag hade velat gra skulle vara att utveckla var och en paddas stats fler kategorier, eventuellt kunna uppgradera vapen och abbilities.
Citera
2012-03-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudiskHora
4. Vilka ideer hade du velat se i ett nytt TMNT spel?

Baserat p gamla TV-serien. Shredder, Krang, Bebop och Rocksteady kidnappar skldpaddorna, Splinter, Mondo Gecko, Zack och Casey Jones, fr dem till Teknodromen fr att gra slut p dem. Det r nu upp till dig, som April eller Irma (eller bda i tvspelarlge) att sl dig fram genom New York City med handvskor som vapen i kamp mot slddret, fr att rdda dem. Kampen gr frn Channel 6 till Teknodromen. Efter alla gnger som Shredder kidnappat April eller Irma r det inte mer n rtt att de fr vara lite hjltar ocks.
Citera
2012-03-22, 19:47
Medlem
JudiskHoras avatar
Lt mig utveckla mina argument:

En skala 1-5 eller 1-10 i mitt exempel 1-5

Tex: Leonardo

Power: 3/5

Hur kraftigt varje enskilt slag r

Speed: 3/5

Hur snabbt karaktren gr samt springer

Range: 3/5 (Medium)

hur lngt vapnet nr

Air: 3/5

Hur bra karaktren r i luften (sparkar,vapen samt hjd)

Melee: 3/5

Hur bra karaktren gr , throw dash,slide och olika kicks

Special: 3/5

Hur mnga samt hur effektiva specialattackerna r

I Leonardos fall har han 3,

Endless Screw

Leo snurrar horizontalt i en cirkel med sina svrd (Denna r special attacken i TMNT IT)

Samurai Slash

Leo rushar och hugger ett diagonalt V med sina katanas

Roto Cutter

Leo gr en bakklnges volt med sina katanas, en anti-air attack

Sedan typ en weapon shop eller liknande dr man kan skapa nya vapen eller uppgradera dom.
Citera
2012-03-22, 19:53
Medlem
ragingcows avatar
Gillar michelangelo mest fr han r pajasen i gruppen.

Tycker minst om rafael fr han knns verfldig och saknar roll i gruppen, Leonardo r ledaren,donatello r uppfinnaren,michelangelo r pajasen och party dude.
Citera
2012-03-22, 20:36
Medlem
MoldyPeachess avatar
Michelangelo var ju favoriten. Men jag har fr mig att Donatello var den bsta gubben. Rafael minns jag som smst med sina korta vapen. En svr boss var Slash i dinosaurievrlden, och ven krokodilen p vilda westernbanan
Citera
2012-03-22, 20:45
Medlem
JudiskHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoldyPeaches
Michelangelo var ju favoriten. Men jag har fr mig att Donatello var den bsta gubben. Rafael minns jag som smst med sina korta vapen. En svr boss var Slash i dinosaurievrlden, och ven krokodilen p vilda westernbanan

Donatello hade bst reach och lg p average nr det kom till alla andra stats. Anledningen varfr Raph var "dlig" vilket han inte r var fr att han hade extremt dlig defence. Han dog vldigt ltt. Raph var en hit and dash spelare som krvde sin spelare rtt s ordagrant. Han hade svaga attacker, dlig reach, dock extremt stark dash. Raph och Don var ett bra 2-player par att spa skiten ur fotsoldaterna med
Citera
2012-03-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoldyPeaches
krokodilen p vilda westernbanan

Leatherhead
Citera
2012-03-23, 03:12
Medlem
Rafael saknade juh inte alls nn roll i gruppen! Han varju snubben med kraftiga humr problem,blev jtteltt arg,och hamna alltid i trubbel pga det!Minns ni inte sngen?"rafael is cool but RUDE!" Och lite av outsidern!
Och han hade ju snabbast combos osv
Citera
2012-03-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najtzerk
Rafael saknade juh inte alls nn roll i gruppen! Han varju snubben med kraftiga humr problem,blev jtteltt arg,och hamna alltid i trubbel pga det!Minns ni inte sngen?"rafael is cool but RUDE!" Och lite av outsidern!
Och han hade ju snabbast combos osv

Det r ju Mirage-Raphael. Ganska brutal och vldsam. I TV-serien frn 1987, som var mer barn- och familjevnlig, drog han mest lite sarkastiska skmt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in