Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2002-11-11, 08:43
Medlem
Har aldrig använt ftp !

jag vet hur det funkar och vet hur man skickar upp prylar och sånt till min hemsida !
men hur gör man om man vill dela med sig av massa film och spel som inte får plats på hemsidan ??
lägger man upp genvägar eller hur går det till ???

Har även problem med några spelcracks som jag lade upp för länge sen som jag antagligen slängt . och när jag försöker radera dom från hemsidan så får jag detta felmedelande : ERROR:> Requested action not taken (e.g., file or directory not found, no access).

lite tips vore kul att få.. eller kanske en länk till "ftp för dummskallar" !

Citera
2002-11-11, 08:56
Medlem
hellshits avatar
ett enkelt n00b program för att köra ftp server på är serv-U, finns på download.com och sen behöver du bara gå till astalavista.box.sk och tanka hem crack eller serialnr för att få fullversion.
Enkelt att använda, behöver ställa in portnr, skapa användare, och ge användare rättigheter till en viss katalogstruktur på din hårddisk. I sin enkelhet så finns det även readme fil vid installation som kan läsas igenom för mer info.

Kör du windows 2000 så kan du använda IIS FTPN, lite krångligare gränsnitt om man inte är van vid IIS'en och sen kontrolleras rättigheter via NTFS, men det braiga här är att du kan använda inbyggda konton och konton skapta i local computers and groups. Men ftp kör alltid okrypterad.
godkänner du anonymous logon för 2000 ftp så används username IUSR_Servernamnet.

Ja, lite grann iallafall omdetta
Citera
2002-11-11, 10:16
Medlem
Ok tackar! det är ju alltid en början !
Citera
2002-11-17, 20:46
Medlem
bullet proof e ju också lätt, o bra
Citera
2002-11-19, 11:33
Medlem
Själv använder jag Cute FTP Pro 2.0. Funkar felfritt! Lite jobbigt iofs att den lägger alla laddningar i kö, men jag kan köra lite allt möjligt: FTP, SFTP, SSL Implicit, SSL explicit m.m. Blir lite säkrare överföringar då...
Citera
2002-11-19, 12:20
Medlem
hellshits avatar
vi snackar serverprogramvara här....
Citera
2002-11-19, 12:27
Medlem
My bad... skummade mest igenom K_T:s inlägg och missuppfattade.
Citera
2002-11-19, 12:36
Medlem
hellshits avatar
fast va fan, lite tips om klientprogram skadar ju inte heller

//Hellshit
Citera
2002-11-22, 11:41
Bannlyst
Argosoft server är bland det enklaste jag någonsin har sett. Så enkelt program så det är tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in