Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-24, 19:04
  #1
Medlem
Clay Allisons avatar
Samtidigt som Sverige spelar VM i april pågår tre andra VM-slutspel. Division I, II och III spelar i i Slovenien, Island och Turkiet.

Lagen som deltar i div III är förutom värdnationen Turkiet, Nordkorea, Irland, Luxemburg, Grekland och Mongoliet.

Jag bara undrar, hur långt ner i Svenska seriesystemet ska man gå för att hitta lag som skulle få stryk av dessa landslag? Räcker det med att vara man och uppväxt i Sverige?

Hur bra ska man vara för att platsa i ett klubblag i, låt säga Grekland?
Citera
2012-03-24, 19:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur bra ska man vara för att platsa i ett klubblag i, låt säga Grekland?

Äga ett par skridskor?
Citera
2012-03-24, 19:07
  #3
Medlem
bakispillers avatar
Jag tror nog att vilken duktig A-juior som helst från Sverige skulle platsa i tex Grekland.
Citera
2012-03-24, 19:10
  #4
Medlem
Clay Allisons avatar
Damkronorna skulle väl spela hem guldet? Eller, i brist på teknik kanske de där lagen blivit bra på att spela skitfult.
Citera
2012-03-24, 19:12
  #5
Medlem
greenbatmans avatar
Sänds dessa matcher på tv någonstans?

Är division 3 den lägsta divisionen?
Citera
2012-03-24, 19:15
  #6
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenbatman
Sänds dessa matcher på tv någonstans?

Är division 3 den lägsta divisionen?


Verkar så. Det finns en artikel på Wikipedia:

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4...6r_herrar_2012

Först är det en massa trams om toppdivisionen, man får skrolla ner.

Edit: tror inte de sänds på en kanal nära oss, men det vore ju intressant att se.
Citera
2012-03-24, 20:44
  #7
Medlem
Shoplifters avatar
Bajen (då i div 3) skulle faktiskt ha mött Mexiko för ett par år sedan.
Dock fick de ställa in pga nåt strul med sin Europa-turné...
Då snackades det om att Bajentränare Boustedt ansåg Mexiko hålla okej svensk division 1-klass. Kan väl tänka mig att det rör sig om en hel del spelare med mexikanska pass som växt upp i Florida och Kalifornien, där det ju finns skaplig hockeykultur numer.
Citera
2012-03-25, 05:14
  #8
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Samtidigt som Sverige spelar VM i april pågår tre andra VM-slutspel. Division I, II och III spelar i i Slovenien, Island och Turkiet.

Lagen som deltar i div III är förutom värdnationen Turkiet, Nordkorea, Irland, Luxemburg, Grekland och Mongoliet.

Jag bara undrar, hur långt ner i Svenska seriesystemet ska man gå för att hitta lag som skulle få stryk av dessa landslag? Räcker det med att vara man och uppväxt i Sverige?

Hur bra ska man vara för att platsa i ett klubblag i, låt säga Grekland?
Div två består av A resp B gruppen. B gruppen spelar i Bulgarien. Deltar gör bla Israel och Sydafrika!

I dessa divisioner är skillnaden enorm mellan lagen. Har ett lag bara några hyfsade spelare som kanske spelar typ svensk div I, Tysk andraliga eller liknande och har pass i dessa länder kan de ju åka i 8'or.
Citera
2012-03-25, 16:56
  #9
Medlem
Förenade Arab Emiraten vann idag Challenge Cup of Asia efter seger mot Thailand med 3-0 i finalen. Bronset kneps av Malaysia som besegrade Kuwait med 5-3. Macao och Indien var de två övriga nationerna som var med i turneringen. Ingen utav de sex nationerna är med i årets VM.

Turneringen avgjordes i Indien. I provinsen Ladakh vid Himalaya är ishockey en av de populäraste idrotterna och introducerades där på 70-talet.
__________________
Senast redigerad av Mackan09 2012-03-25 kl. 17:07.
Citera
2012-03-25, 17:09
  #10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenbatman
Sänds dessa matcher på tv någonstans?

Är division 3 den lägsta divisionen?


Ifjol livestreamade IIHF motsvarande matcher:

http://www.iihf.com/channels1011/wm-...ve-stream.html


Det kanske blir så även detta år?
Citera
2012-03-27, 07:03
  #11
Avstängd
marcustonys avatar
Har för mig att B-VM sändes på Viasat Sport för några år sedan..
Citera
2012-03-27, 15:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcustony
Har för mig att B-VM sändes på Viasat Sport för några år sedan..

Det stämmer icke.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback