• 6
  • 7
2015-04-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWheat
Går det bra med din firma? Jag funderar på att starta en firma och ha vid sidan om mitt nuvarande jobb och om det känns bra gå över helt till fp. Har du några start up-tips så ge mig gärna dem
Jo det går fint, fullt upp den mesta av tiden. Fönsterputs är en ganska bra vid sidan om jobb också, du kan köra lite helger också t.ex. Kolla skvissen.se för grejer att köpa. Sen kan du köra frilandsfinans för att slippa starta eget direkt och bara hyra arbetsgivare, väldigt smart grej som jag gjorde i början. Lite andra tips:

Försök ligga på 400-600 kr i timmen, i början kanske man hamnar lite lägre men man arbetar upp hastigheten med tiden. Sen att få folk att köra abonnemangsavtal, typ köra utsidor 4-6 ggr per år, med eventuellt kompletterande invändig puts. Det är så jag kör och det börjar betala sig, vissa dagar kan jag fakturera 5000 + moms när jag har 10+ utsidor att putsa.
Citera
2021-11-24, 14:21
Medlem
Hej, nu väcker vi tråden till liv, kör på alla putsare!
Hur fan putsar man i kyla, säg 5-10 minusgrader, vilken sprit skall jag köra med och hur blandar jag?
T-Röd funkar skit.
Citera
2021-11-26, 14:16
Medlem
Jag är absolut inte fönsterputsare, men uppskattar yrkesgruppen som gör klart tangibel samhällsservice av det slaget. Det verkar hederligt, på nåt sätt.

Och ni vet väl att ni har en hitlåt som representerar er livsstil, av Sir Van Morrison. : https://www.youtube.com/watch?v=RYyVxQgnhDo
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in