• 1
  • 2
2012-03-28, 22:43
Medlem
Jag har lst hela protokollet och det r ju helt sjukt att allt som str r sant, jag rekommenderar alla att lsa den. den publicerades p 1800talet och d str det att man ska starta ekonomiska krig istllet fr tertira krig, och att zionisterna ska kontrolla bankerna och pressen vilket de gr bde i sverige och i resten av vrlden "LOANS HANG LIKE A SWORD OF DAMOCLES OVER THE HEADS OF RULERS. COUNTRIES ARE DEBTORS TO OUR TREASURIES TO AMOUNTS QUITE IMPOSSIBLE TO PAY. STATES ARE DRAINED AND THE GOYIM PAY US THE TRIBUTE OF SUBJECTS"

"Meantime, however, until we come into our kingdom, we shall act in the contrary way: we shall create and multiply free masonic lodges in all the countries of the world, absorb into them all who may become or who are prominent in public activity, for these lodges we shall find our principal intelligence office and means of influence. All these lodges we shall bring under one central administration, known to us alone and to all others absolutely unknown, which will be composed of our learned elders. The lodges will have their representatives who will serve to screen the above-mentioned administration of MASONRY and from whom will issue the watchword and program. In these lodges we shall tie together the knot which binds together all revolutionary and liberal elements. Their composition will be made up of all strata of society. The most secret political plots will be known to us and fall under our guiding hands on the very day of their conception. AMONG THE MEMBERS OF THESE LODGES WILL BE ALMOST ALL THE AGENTS OF INTERNATIONAL AND NATIONAL POLICE since their service is for us irreplaceable in the respect that the police is in a position not only to use its own particular measures with the insubordinate"

Det r ju Bilderberggruppens mte de referar till

ta en titt hr p protokollen : http://www.biblebelievers.org.au/przion1.htm

Efter att ha tagit en titt p protokollen vad tror ni?
Citera
2012-03-28, 23:46
Medlem
Protokollen r bevisligen falska, ett falsarium. Det r vl studerat och dokumenterat.
Men, visst r det tankevckande att de s vl beskriver vad som sedan hnt...
Citera
2012-03-28, 23:56
Medlem
vad jag vet r de inte falska, om det r en frfalskning mste det finnas ett orginal.
och det dr med att det str samma sak som ngon napoleon bok betyder inte att dessa mten inte fanns d han som skrev boken hade tagit frn en annan bok och var judisk sjlv
Citera
2012-03-28, 23:58
Medlem
Min historielrare som snackade om boken hade inte lst de sjlv s jag beslutade mig att lsa den, han konfronterade mig att den r en frfalskning av en annan bok men vad jag lst var den boken en kopia av en annnan och att deras frfattare var med i dessa mten

--- ojj kan nn deleta den ver mig
Citera
2012-03-29, 00:03
Medlem
Plagiat av Maurice Joly's Dialogue in Hell Between Machiavelli and Montesquieu (1864) som var krtik riktad mot napoleon. Fast nyare rn pstr att det r vice versa.

Den anti-anti-semetiska teorin lyder att den ryska tsaren var rdd fr att bli strtad av sitt folk som fick hjlp av judarna och ville ge judarna det hett om ronen istllet. S han sg till frfalska bevis att judarna enbart ville strta honom fr att f makten sjlva. Sen fick nn estlndare tag i den och gav den till thule society som hitler hade infiltrerat(sidospr) som senare blev nazist partiet.

Den "anti-semistiska" teorin r lite knepigare d den inte propageras ut p samma stt. Men gr att lsa mer djupgende i texter skrivna av Peter Myers som verkar vara en av de mest plsta inom mnet:
Citat:
This is Part 1 of the Toolkit. It deals with the arguments at the top level, and links to resources putting the case that the Protocols of Zion is a forgery, in particular a plagiarism of Dialogues in Hell Between Machiavelli and Montesquieu, by Maurice Joly, published in 1864. These arguments are critically examined.
http://mailstar.net/toolkit.html
Part 2 of the Protocols of Zion Toolkit deals with the Revolutionary background to Emperor Napoleon III of France, against whom Joly's Dialogues is pitched. The French Revolution, the Communist Revolutions of 1830, 1848 and 1871, and the Bolshevik Revolution are covered here.
http://mailstar.net/toolkit2.html
Part 3 of the Protocols of Zion Toolkit deals with the events from 1914 to the early 1920s, which seemed to have been predicted in the Protocols: the World War, the Bolshevik Revolution, the Balfour Declaration inauguraing the state of Israel, and the attempt to make the League of Nations a World Government.
http://mailstar.net/toolkit3.html
Senast redigerad av Nejda 2012-03-29 kl. 00:40.
Citera
2012-03-29, 12:41
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 357sky
vad jag vet r de inte falska, om det r en frfalskning mste det finnas ett orginal.

Vad menar du egentligen? Nr folk sger att protokollen r en frfalskning menar de allts att de r ett phitt, fiktion. Vet du vad det r?
Citera
2012-03-30, 20:14
Medlem
The Rig Vedas avatar
Den finns p svenska samt ett frord om dess historia.
http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/svp.htm
Citera
2012-03-31, 10:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Den finns p svenska samt ett frord om dess historia.
http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/svp.htm
Och en av landets vrsta antisemitiska sajter tycker du verkar vara en trovrdig klla i frgan
Citera
2012-03-31, 10:33
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Och en av landets vrsta antisemitiska sajter tycker du verkar vara en trovrdig klla i frgan
Visa mig felaktigheterna s diskuterar vi dem en och en.
Citera
2012-03-31, 10:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Visa mig felaktigheterna s diskuterar vi dem en och en.
Svara istllet p om/varfr du tycker Radio Islam r en trovrdig klla.
Citera
2012-03-31, 10:44
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Svara istllet p om/varfr du tycker Radio Islam r en trovrdig klla.
Det r det vi ska diskutera, frst mste du visa vad som inte r trovrdigt s att vi kan g genom deras kllor. G nu inte som katten runt grten.
Citera
2012-03-31, 10:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det r det vi ska diskutera, frst mste du visa vad som inte r trovrdigt s att vi kan g genom deras kllor. G nu inte som katten runt grten.
Det r ju du som undviker frgan s jag fr ta det som ett ja. Du tycker allts Radio Islam som r en internationellt knd konspirationsteoretisk och antisemitisk sida som en trovrdig klla om Sion vises protokoll. Tack det var allt jag behvde veta. Kllkritiken r allts obefintlig hos dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in