2012-03-28, 23:18
Medlem
Hej!

Beställde idag en HTC One X med Tele2's nya abonnemang Maxi (345 kr/månaden). Har fortfarande kvar bindningstid på mit ab. hos Telia, men när jag snackade men en tjej i Telias kundsupport så sa hon att "det bara är att gå beställa och portera ditt nummer så kommer vi skicka en slutfaktura". Gjorde då det idag.

Har fått orderbekräftelse till min mail och trodde allt var bra, men någon timme senare får jag ett sms som lyder:
"Begärd flytt av 07xxxxxxxx till Tele2 är EJ godkänd. Anledning: Bindningstid kvar på abonnemanget. Mvh Tele2"

Tänkte ringa till Tele2 imorgon och fråga om min order kvarstår och om jag då bara kommer få ett nytt telefonnummer, men jag vill helst ha svar nu och tänkte fråga om någon av er har stött på samma sak. Beställningen av abonnemang och telefon borde ju fortfarande gälla eftersom dom inte nämnt något om det, men man vet ju aldrig.

MvH bengtboxare
Citera
2012-03-29, 00:11
Medlem
miikoss avatar
Du måste antagligen betala slutfakturan innan portering kan ske.

Antagligen så får du ett nummer av Tele2, sedan får du byta när porteringen kan ske.

Beställningen är bindande, och Tele2 har inget att vinna på att bryta det.
Citera
2012-03-29, 00:23
Medlem
Jag fick 2 olika svar av supporten, den första jag pratade med sa att jag skulle få ett tillfälligt nummer. Tills dess mitt kontantkort var registrerat, hade glömt att det var oreggat när jag beställde ab på hemsidan.

Nästa jag pratade med sa att den ordern var borta när inte flytten gick igenom, och hon gjorde då en ny beställng medan jag pratade med henne på telefon. Hade då registrerat kontantkortet så flytten blev godkänd.

Så jag vet inte vilket alternativ som är praxis, men hoppas att jag bara får ett ab iaf
Skulle nog rekommendera att du ringer supporten imorron så du vet vad som gäller i just ditt fall för att vara säker.
Citera
2012-03-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Du måste antagligen betala slutfakturan innan portering kan ske.

Antagligen så får du ett nummer av Tele2, sedan får du byta när porteringen kan ske.

Beställningen är bindande, och Tele2 har inget att vinna på att bryta det.
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt enligt hem- och distansförsäljningslagen.
Citera
2012-03-29, 22:28
Medlem
Bindningstid får inte finnas kvar på ett abb. som ska porteras ut. Dvs. som någon tidigare skrev så måste du lösa ut kvarstående bindningstid med hjälp av en slutfakturering. om du blivit upplyst annorlunda är detta fel.
Citera
2012-03-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Bindningstid får inte finnas kvar på ett abb. som ska porteras ut. Dvs. som någon tidigare skrev så måste du lösa ut kvarstående bindningstid med hjälp av en slutfakturering. om du blivit upplyst annorlunda är detta fel.

Inkompetent jävla support Telia har, får väl ringa dom imorgon och säga att jag vill ha en slutfaktura då.

Skulle även ringa till Tele2 idag, ringde nån gång innan 19, supporten stänger 20.00. Stod i kö ett jävla tag, 20.30 var jag på plats 15 i kön och trodde att de skulle besvara mitt samtal även fast det var efter stängning. Då bryts samtalet. Idioterna som satt i andra änden måste ha gått hem för dagen. Får väl försöka imorgon igen.
Senast redigerad av bengtboxare 2012-03-29 kl. 22:34.
Citera
2012-03-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtboxare
Inkompetent jävla support Telia har, får väl ringa dom imorgon och säga att jag vill ha en slutfaktura då.

Läste din trådstart lite slarvigt. Hon på kundtjänsten sa ju till dig att hon skulle skicka en slutfaktura. Dvs. din bindningstid bir löst och numret kan sedan porteras. Så det verkar väl inte vara några konstigheter?
Citera
2012-04-01, 00:17
Medlem
miikoss avatar
Slutfakturan kommer säkert snart. Den skickars antagligen som ekomomi brev (B-post). Gör ett nytt porteringsförsök när fakturan är betald.
Senast redigerad av miikos 2012-04-01 kl. 00:20.
Citera
2012-04-01, 10:25
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Läste din trådstart lite slarvigt. Hon på kundtjänsten sa ju till dig att hon skulle skicka en slutfaktura. Dvs. din bindningstid bir löst och numret kan sedan porteras. Så det verkar väl inte vara några konstigheter?
+1 Undrar vem det är som är inkompetent
Citera
2012-04-01, 22:32
Medlem
Citat:

Hon jag pratade med sa: "Det är bara att portera ditt nummer till Tele2 så skickas slutfakturan automatiskt", men så var inte fallet. Jag var tvungen att ringa igen och begära slutfaktura innan numret kunde porteras.

Det jag undrade var ju dock om min order hos Tele2 fortfarande gällde, vilket den inte gjorde. Jag var tvungen att beställa om telefonen och abonnemanget hos Tele2. Problemet löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in