Hur kan de få finnas kvar öht? Deras verksamhet går ut på att lura folk att binda sig till dem, enligt
http://www.rejta.se/omdome/692668/Phonera+AB dvs. och häromdagen ringde de min inte jättetekniske pappa. Han gick med på att höra, trots att han inte kände till Phonera. De pratade och deras deal var 99kr/mån och 3 månaders uppsägningstid, pappa berättade för mig att han inte sa ja till att binda sig utan att han gick med på en tre månaders uppsägningstid samt 99kr/mån. Sen berättade han för tjejen i luren att vi redan hade ip-telefoni från telia, och då gick det inte sa hon. Sen vet jag inte hur samtalet gick till.
Men idag fick vi iallafall hem ett avtal som pappa över telefon gått med på, dock nämndes inget finstilt såklart.. 400kr att säga upp abonnemanget, 99kr/mån och 3 mån uppsägningstid, men hon sa att det inte gick om man hade ip-telefoni? Ändå lurade hon på min pappa denna skiten. Min mor står på ip-telefoni från telia, där vi har internet och allt i samma avtal. Och nu står min pappa på ett avtal från Phonera.
Vad kan vi göra? Jag är 19 och bor hemma, ska ringa upp dem (Phonera) imorgon och snacka. Vad har jag för lagar och regler på min sida som hjälper mig att fixa detta så billigt som möjligt?
Och varför sätter ingen stop för skitföretaget?