• 1
  • 2
2012-03-31, 00:37
Medlem
Hej,

Jag har en IPhone 4 samt en "the new iPad" och en 2nd generation Apple Tv som INTE r jailbreakad.
Nr jag ska airplaya i stort sett vad som helst s r det kanske var 5 gng hgst som AirPlayloggan finns dr, nr den finns dr s kan jag max spela upp 1 avsnitt frn tex TV4-play innan den tappar AirPlay-mjligheten. Ngon som har samma problem? Ngon som lst sitt?
Citera
2012-03-31, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimpakim
Hej,

Jag har en IPhone 4 samt en "the new iPad" och en 2nd generation Apple Tv som INTE r jailbreakad.
Nr jag ska airplaya i stort sett vad som helst s r det kanske var 5 gng hgst som AirPlayloggan finns dr, nr den finns dr s kan jag max spela upp 1 avsnitt frn tex TV4-play innan den tappar AirPlay-mjligheten. Ngon som har samma problem? Ngon som lst sitt?

Hur bor du? Lgenhet eller villa?

En orsak kan vara att det r mnga andra ntverk som snder p samma kanaler och drfr kanske str ditt ntverk.

Har du frresten nyaste versionerna av OS i alla enheter? Jag vill minnas att det var lite mer instabilt med tidigare OS.

Dr Tinnitus
Citera
2012-03-31, 11:00
Medlem
jarlens avatar
Kopplar du upp AppleTV trdlst eller trdbundet?
Citera
2012-03-31, 13:47
Medlem
Jag kopplar upp trdlst och bor i lgenhet, fast det e lst ntverket?
Citera
2012-03-31, 13:56
Medlem
handtralalas avatar
Har du ngon annan enhet som kan fungera som AirPlay-mottagare n din AppleTV, fr att utesluta att det r den som krnglar? En Airport Express skulle kunna funka. Du kan ocks testa gratisprogrammet Airfoil Speakers, vilket gr din dator (Mac och Win) eller iOS-enhet till en mottagare fr AirPlay.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/speakers.php
Citera
2012-03-31, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Har du ngon annan enhet som kan fungera som AirPlay-mottagare n din AppleTV, fr att utesluta att det r den som krnglar? En Airport Express skulle kunna funka. Du kan ocks testa gratisprogrammet Airfoil Speakers, vilket gr din dator (Mac och Win) eller iOS-enhet till en mottagare fr AirPlay.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/speakers.php

Testade att ladda ner det till min Mac nu och varken iPhonen eller iPaden hittar inte datorn heller
Citera
2012-03-31, 14:03
Medlem
Kan dynamisk / statisk IP spela ngon roll?
Citera
2012-03-31, 14:13
Medlem
Bytte kanal p routern och nu r frsta gngen ja kan "mirrorspegla" min iPad. S just nu fungerar det. terkommer om ja fr mer problem, tack fr hjlpen!
Citera
2012-12-02, 10:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
BUmp.

Har samma problem. Igr slutade Airplay-funktionen helt att fungera mellan ipad och tvn. Har trdlst internet. Har fungerat klanderfritt tidigare. Imorse strmmade jag iphonens (4) innehll, kollade p ett play-program. Rkade backa och nr jag skulle terta uppspelningen slutade det att fungera. Jag har inte ndrat en enda instllning utan den enda frndringen som skett r att jag kpt en ny dator (mac) hromdagen. Har aktiverat Airplay p den. Den som frstr?
Citera
2014-01-11, 12:21
Medlem
HJLP!!

Idag slutade vrt airplay fungera p alla vra enheter.
Hittar inte symbolen p varken sambons iphone, min iphone eller ipaden.

Varken till apple tv3 eller till dolryn. Startat om allt inklusiver router.
Alla enheter har nt och visas ven p rounterns anslutna enheter.

Inte varit med om detta tidigare och antar att det har med routern att gra med tanke p att allt dog samtidigt.

Jag r ingen apple-nybrjare och har alltid kunnat fixa problem som uppsttt men hr sitter jag fast ordentligt.

Hoppas ngon vet vad som kan vara fel.
Citera
2014-01-11, 13:39
Medlem
Fr er med Apple TV:

1: Stng av Airplay p Apple TV genom Instllningar -> Airplay -> Av
2: Stng av Wifi (Instllningar -> Allmnt -> Ntverk) alt dra ut ethernet-kabel frn baksidan av enheten.
4: Stt Apple TV i vilolge (Instllningar) och dra ut strmkabeln.
5: Vnta 10 sekunder och starta enheten
Aktivera frst Wifi (alt ethernet) och sedan Airplay.

Ett alternativ kan vara att starta om routern i samma veva.
Citera
2014-01-11, 13:59
Medlem
Funkade inte fr mig tyvrr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem