Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-01, 15:30
Medlem
Hur tror ni vrt land hade fungerat utan en ansvarig utgivare i media som blir talad om en nyhet bryter mot en lag? Tror ni folk skulle utnyttja det och bryta mot alla dagens lagar, exponera kndisars privatliv etc?

Sjlv tror jag det hade uppsttt kaos. Jag tror att demokratin hade varit hotad i och med att alla skapar helt och hllet politiskt vinklade nyheter.

Rtt intressant att leka med tanken.
Citera
2012-04-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martanftw
Hur tror ni vrt land hade fungerat utan en ansvarig utgivare i media som blir talad om en nyhet bryter mot en lag? Tror ni folk skulle utnyttja det och bryta mot alla dagens lagar, exponera kndisars privatliv etc?

Sjlv tror jag det hade uppsttt kaos. Jag tror att demokratin hade varit hotad i och med att alla skapar helt och hllet politiskt vinklade nyheter.

* Folk bryter redan mot dagens alla lagar.
* Kndisar privatliv r redan exponerad och har s alltid varit.
* Det r redan kaos i dagens samhlle.
* Demokratin i Sverige finns inte, detta d vi inte lngre fr yttra oss och skyddas av yttrandefriheten.

S frgan r, vart har du varit de nrmaste ren?
Citera
2012-04-01, 15:55
Medlem
Cuukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0tr00t
* Folk bryter redan mot dagens alla lagar.
* Kndisar privatliv r redan exponerad och har s alltid varit.
* Det r redan kaos i dagens samhlle.
* Demokratin i Sverige finns inte, detta d vi inte lngre fr yttra oss och skyddas av yttrandefriheten.

S frgan r, vart har du varit de nrmaste ren?

Inte i din drm vrld iallafall.
Jag hller med dig TS, det som r jvligt sknt med Sverige r att vi r p top 10 listan nr det gller yttrandehetsfrihet fr vra tidningar. Vilket r en ganska big deal nowadays.
Citera
2012-04-01, 15:56
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:

Demokratin hotas allts nr "alla skapar helt och hllet politiskt vinklade nyheter".

Nr ngon gr en egen observation eller har synpunkt som inte staten gillar r demokratin allts hotad.

Jag vill tro att du r ett troll men det finns fr mnga som tycker som du. Fr jag frga vad du rstar p? Kan det vara Moderaterna?
Citera
2012-04-01, 16:06
Medlem
miikoss avatar
Hur menar du? Att TF, YF inte ska glla. t.ex. att PUL gller istllet.

Eller att TF, YF skrivs om s att frfattaren r ansvarig istllet utgivarna?
Citera
2012-04-01, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuuki
Inte i din drm vrld iallafall.

Vilken drm och vilken vrld pratar du om? Lite nyfiken, med tanke p att de jag punktade upp verensstmmer med verkligheten vi alla lever i...

S frgan r ju, vilken drmvrld lever DU i?
Citera
2012-04-01, 19:12
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Hur menar du? Att TF, YF inte ska glla. t.ex. att PUL gller istllet.

Eller att TF, YF skrivs om s att frfattaren r ansvarig istllet utgivarna?
Jag tolkar det som att varken frfattaren eller utgivaren r ansvarig, helt enkelt ingen r ansvarig s man kan skriva vad som helst utan rttslig pfljd.

Detta r ngot jag personligen tror skulle vara mycket intressant, tnk allt smaskigt som skulle kunna lckas ut till den stora massan.
Och tnk alla roliga artiklar som r helt uppdiktade med frfalskade bilder.
Citera
2012-04-01, 19:51
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Jag tolkar det som att varken frfattaren eller utgivaren r ansvarig, helt enkelt ingen r ansvarig s man kan skriva vad som helst utan rttslig pfljd.

Detta r ngot jag personligen tror skulle vara mycket intressant, tnk allt smaskigt som skulle kunna lckas ut till den stora massan.
Och tnk alla roliga artiklar som r helt uppdiktade med frfalskade bilder.
Ja. Folk skulle vara tvungna att avgra sjlva vad som r skitsnack och vad som r vrt att lyssna p. Vilken dystopi!
Citera
2012-04-02, 01:11
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Ja. Folk skulle vara tvungna att avgra sjlva vad som r skitsnack och vad som r vrt att lyssna p. Vilken dystopi!
Jag var inte sarkastisk, jag tycker att det skulle vara bra p riktigt.
Citera
2012-04-02, 07:59
Medlem
Cuukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0tr00t
Vilken drm och vilken vrld pratar du om? Lite nyfiken, med tanke p att de jag punktade upp verensstmmer med verkligheten vi alla lever i...

S frgan r ju, vilken drmvrld lever DU i?

Det r inte s i Sverige, du sitter hemma vid datan hela dagarna och fr bara "hra" om saker, om du hade gtt du s hade du mrkt, att det inte r s hr. Och om det finns s r det en pissepll jmfrt mot havet av skit resten har.
Citera
2012-04-02, 09:31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Hur tror ni vrt land hade fungerat utan en ansvarig utgivare i media som blir talad om en nyhet bryter mot en lag?

Mycket bttre. Det mrks ju p en gng att sjlva konceptet r helt sjukt. "Ngon annan ska ta ansvar fr, och bestmma om, vad du har rtt att tycka."

Svensk tryck- och siktsfrihet blir som mest absurd p webben, dr man frntas rttigheter om man inte uppfyller de korrekta formella kraven, inklusive ansvarig utgivare och utgivningsbevis.

Det har varit mycket protester mot SOPA i r, men sopa r ju till sin struktur bara ett portrtt av hur sjukt den svenska 'tryckfriheten' r upprttad. Precis som internetleverantrer och innehllsdistributrer tvingas att informellt censura i frvg, s innebr svensk tryckfrihet att skribenter inte har rtt att f sin sak provad i domstol, utan mste informellt dmas i frvg av en medarbetare.
Senast redigerad av BaalZeBub 2012-04-02 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in