2024-01-16, 16:38
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
https://sverigesradio.se/avsnitt/ter...-p1-dokumentar

En av oss: en berättelse om Norge av Åsne Seierstad

Seierstad ... hur biased är den boken dock?
Citera
2024-01-16, 17:03
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Seierstad ... hur biased är den boken dock?

Ingen aning? Hittade en till av Aage Borchgrevink,
A Norwegian Tragedy. Vill nog läsa bägge. Vad tror du?
Citera
2024-02-18, 23:13
Medlem
Regeringsbildares avatar
Säg att han blev frigiven idag, vad tror ni han hade gjort som en fri man? Han verkar behärska skrivandets konst rätt så bra. Jag tror han hade kunnat skriva många bra böcker som skulle kunnat ges ut helt ocensurerat. Som det är nu är han väldigt begränsad i hur han kan kommunicera med omvärlden, vilket egentligen inte tjänar någon.
Citera
2024-02-19, 05:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Säg att han blev frigiven idag, vad tror ni han hade gjort som en fri man? Han verkar behärska skrivandets konst rätt så bra. Jag tror han hade kunnat skriva många bra böcker som skulle kunnat ges ut helt ocensurerat. Som det är nu är han väldigt begränsad i hur han kan kommunicera med omvärlden, vilket egentligen inte tjänar någon.

Alla tjänar på att han inte har någon kontakt med omvärlden.
Helst skulle man bränt upp avskrädet till människa. Och det är de som skulle ha hänt om han släpptes fri.
Citera
2024-03-14, 02:27
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare

Då hade man inte hedrat hans offer då han är likt alla andra dårar ute efter uppmärksamhet endast så isoleringen är helt rätt för att bevisa för andra dårar att man inte får hela världen att läsa sitt manifest på 1500 sidor bara för att man dödat en massa oskyldiga barn/ungdomar, han har ju uppenbarligen lyckats ändå man däremot brukar söka igenom manifestet till och från för att se vad dåren hade samlat för information som detta kring NATO nu till exempel
Citera
2024-07-06, 10:27
Medlem
Någon som har en pdf fil på Breviks Manifest på svenska eller norska? Länka gärna i så fall!
Citera
2024-07-06, 10:29
Medlem
Någon som vet eller kommer ihåg vad som stod i manifestet i hans dagbok, att han kände sig som han ”var fast i ett brinnande rymndskepp men inte kunde ta sig ut”. Har för mig att det stod nått sånt, rätta mig gärna om jag har fel. Vad menade han med det?
Citera
2024-11-04, 04:58
Medlem
volvo 240s avatar
"Hurra Hurra för ABB, din gärning får ju mig att le!"

"Breivik raskar ut tll öa, Breivik raskar ut till öa, vad gör han där? Vad gör han där? Han mördar massor med sossar!"

Synd att han missade Bruntland. Han hade ju tänkt skära halsen av kärringen i en lve stream!

Seierstads sk biografi är ett skämt. Hon hånar ABB och gör solskensporträtt av mngkulturalisterna som blev dödade om hur glada de var när Obama vann och annat trams.
Senast redigerad av volvo 240 2024-11-04 kl. 05:00.
Citera
2024-11-04, 05:31
Medlem
Han levde givetvis i ett förvirrat sinne när han trodde att vad han gjorde utanför murarna skulle kunna tas med in i fängelset. Man kan säga en pojkdröm.
Alla människor har tänkt på att någon gång mörda någon men inte gjort det eftersom förnuft och annat kommit emellan. Att skjuta 70 personer är samma som att skjuta en enda. Han sitter sannolikt i fängelset även om det inte tjänar något till.
Citera
2024-12-04, 20:19
Breivik vill tydligen bli villkorlig frigiven men fått avslag på sin begäran. Nu överklagar han det. Om han är genuint ångerfull över det han gjorde för 13 år sen dvs tog livet av 77 oskyldiga personer så skulle han vilja ruttna bort i fängelset alt ta livet av sig.

Så med andra ord har han inte förändrats ett dugg sen den 22 juli 2011.
Citera
2024-12-05, 18:04
Medlem
Ördögs avatar
Fjotolf Hansen har fått tillåtelse att pryda väggarna i cellen med vackra bilder på fjäll och fjordar. Och som sällskap har han fått tre marsvin, i stället för undulaterna som han inte var så förtjust i.

https://www.nettavisen.no/nyheter/br...s/5-95-2169638
Siden Breivik først klaget på forholdene i fengselet der han soner terrordommen, er undulater byttet ut med marsvin, og bilder av natur er kommet på veggene.

På nytt har NTB fått komme inn på det strengt avsperrede området i Ringerike fengsel der Breivik er den ene av to innsatte.
Citera
2025-01-08, 13:26
Avstängd
snaggat ett Z inför förhandlingar om frigivnings ansökan
anti ukraina?
https://www.reddit.com/r/pics/commen..._hearing_with/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem