Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jo, men det verkar liksom för "heavy"
Sen lär det inte vara enkelt att att skaffa
Heavy är det inte, man får fasta etc för minimera illamående samt det tar tid innan det kickar igång. Jag gillar skarpt meskalin jämfört med andra hallucinogena droger om man vill meditera och vara för sig själv.
Däremot illamående är hård, så rekommendera att extrahera (jag har aldrig gjort det själv utan fixad färdig extraherad) eller enklaste, att koka skiten, filtrera och göra likt en soppa som man dricker.
Nej det är inte svårt att fixa meskalin kaktusar, har för mig ca ½-1år (checka för säkerhetskull på hallis forumet) sedan såg jag vanliga svenska lagliga shoppar som säljer meskalin kaktusar som peyote, san pedro etc.
Jag har ingen minne heller att det är förbjuden att importera kaktusar så länge det är inte förbered, torkad etc för konsumtion.
Men du får räkna med att fixa peyote kaktusar är dyrt, då det tar rejält många många år innan den är potens nog att äta, vill du vara ekonomisk och få tag på meskalin, så är pervuion touch (stavfel) eller san pedro lättaste att få tag på.
Vill observera att ju äldre plantan är desto mer potentare blir det, sen finns det smådetaljer som jag tycker inte är oerhört viktigt om man är kräsen "finsmakare", att det finns sorters olika aktiva substanser i varje ras/sort, utan det är meskalin man vill få ut av det
mvh M
edit...när jag tänker efter så var meskalin+lsd det bästa kombo jag någonsin tagit när jag vill maximera hallucinogena effekten.