Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2012-04-05, 01:36
Medlem
Lotuskatts avatar
Jag och min bästa vän testade 4-ho-met för första gången igår. Vi kan kalla min polare för Harry.

Substans: 4-ho-met

Dos: Ca 25 mg i kapsel

Tidigare testat: Brunt, grönt, tjack, zopiklon och xanor

Ålder: 20 (jag), 21 (Harry)

Kön: Kvinna (jag), man (Harry)

Vikt: ~68 (jag), ~115 (Harry)

Tid: Ca 4 timmar

Beskrivning: Vi var som sagt nybörjare och vääääldigt nervösa. Vi har testat svamp en gång tidigare men det funkade inte, och därför tyckte jag inte det var värt att skriva med.

Well, det började med att vi tog kapslarna 19:40 och satte på en film. Det pirrade i magen och vi väntade med spänning. Efter 20 minuter började jag undra varför det inte hände något och Harry blev orolig för att det inte skulle funka. Vi bestämde oss för att fortsätta se på filmen. När klockan var nio ville vi ha något att äta, så vi tänkte att vi kunde gå ut en sväng, först ta en promenad bort till en bankomat och sedan till affären. När Harry gick in på toa för att pissa innan vi skulle gå kände jag mer och mer hur min uppfattning av världen blev förvrängd. Det är jättesvårt att förklara. Jag kunde inte uppfatta vad som hände runt om mig, jag var som instängd i min egna lilla låda. När Harry kom ut tänkte jag ganska mycket på det men jag sa inget. Harry sa att han inte kände något och jag var osäker på om det var kapseln jag kände av eller om jag blivit knäpp.
Vi tog på oss ytterkläder och gick ut. När vi kommit en bit började jag känna mig jättestressad av alla lampor i fönster, billyktor, gatulyktor, etc. De flimrade i ögonvrån och det var allmänt jobbigt att ha dem i synfältet. Harry upplevde att han gick konstigt, att han inte riktigt hade kontroll över benen och snubblade över sig själv. Jag fick hjärtklappning och kände att något var fel, jag ville bara tillbaka till lägenheten och in i SÄKERHET!
När vi kom till affären började vi svettas som grisar och jag tyckte att det kliade precis överallt. Nojade som helvete över att det syntes på mig att jag var påverkad. Vi kom överens om att vi skulle köpa chips, dipp och godis. Vi skulle handla snabbt som fan och sen gå tillbaka till lägenheten. Vi gick och hämtade gräddfil, chips, lösgodis och en påse dipp. Harry sa att han var hungrig och när vi diskuterade vad vi skulle köpa att äta märkte vi till vår bestörtning att tre gemensamma kompisar hade kommit in i affären och var på väg fram till oss för att hälsa och antagligen snacka en stund. Både jag och Harry insåg att det inte fanns någon flyktväg, så vi sa hej och pratade en liten stund. Sedan blev de väldigt sega när de skulle handla så vi passade på att snappa åt oss en kycklingbaguette och gick sedan till kassan och betalade våra grejer och smet ut. Gick med stora steg mot lägenheten, svettiga och uppjagade. När vi kommit fram och låst dörren bakom oss var "säkerhet" det enda ord jag kunde tänka på. Nu var vi säkra!
Vi tog av oss jackor och skor och satte oss i soffan. Där började vi prata om vad som fan hände i affären. Är vi påverkade nu? Jag tittade på den andra soffan i rummet och insåg att den rörde på sig. Jag var totalt fascinerad och rörde vid den, och den fortsatte röra på sig, som i små vågor. Sedan såg vi en trästol i rummet med vackra mönster på. Stolen började dansa och böja sig, och mönstren på den såg enligt Harry ut som kvicksand och vattenfall. Sedan upptäckte vi att täcket som låg i en hög på sängen rörde på sig, som om något låg där under och andades, vilket var jävligt äckligt! Harry fann stolen otroligt fascinerande och satt och stirrade på den i några minuter och jag upptäckte att lampan i taket avgav skuggor som dansade i taket och skiftade skepnad, jag såg allt från stora vackra skarabéer till händer som bad om hjälp till kattansikten. När vi glott klart satte Harry på häftiga psytrancelåtar med lika häftiga videor på youtube. Jag upplevde att stillbilder bytte färg och form och det var helt fantastiskt. Harry började se ansikten i allt och mådde väldigt dåligt för det. Han upplevde att ansiktena hånade honom, vilket jag kan tänka mig är ganska obehagligt i det tillståndet vi var i. Men Harry upptäckte snabbt att han kunde flytta saker med tanken och roade sig med det en stund. När vi lugnat ner oss lite grann upptäckte vi att klockan blivit 22:50 och vi undrade vart fan tiden tagit vägen. Ruset vi upplevt började avta men vi var totalt uppfyllda av tankar. Båda upplevde att lägenheten svävade runt i rymden och att vi var de enda som fanns. Vi låg i varsin soffa och bara funderade på allt möjligt. Jag såg en flaska kolsyrat vatten som stod på bordet och jag såg väldigt intensivt på hur bubblorna rörde sig långsamt från botten upp till ytan. När jag kollade på klockan igen var den 23:30 och tiden praktiskt taget rusade iväg. Vi satte på ett avsnitt House men ingen av oss kunde koncentrera sig. Vi bestämde oss för att lägga oss och spela Pokémon istället.

Utvärdering: 8/10. Det var otroligt härligt att uppleva att saker dansade och rörde på sig, skuggan i taket var fantastiskt vacker! Ett minus var att det var väldigt svårt att sova efteråt, kan tänka mig att det skulle varit jävligt gött med en joint när afterglowen satte in. Hade dessutom velat se mönster och annat man hört talas om, så det var jag lite besviken över. Ett annat minus var paniken vi fick när vi började känna av det inne i affären, men vi kanske kan skylla oss själva för det
Citera
2012-04-05, 02:10
Bannlyst
trodde i min enfald att tjejer var smarta nog att hålla sig ifrån droger, hur kul kan det vara med panikångest och hjärtklappning i utbyte om att stolar ska röra sig? Är inte rädda för fastna i det tillståndet och bli utvecklingsstörda?
Citera
2012-04-05, 02:17
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryAndy
trodde i min enfald att tjejer var smarta nog att hålla sig ifrån droger, hur kul kan det vara med panikångest och hjärtklappning i utbyte om att stolar ska röra sig? Är inte rädda för fastna i det tillståndet och bli utvecklingsstörda?

Fastna i det tillståndet och bli utvecklingstörda? Du låter som en mycket smart herre med kunskaper långt utöver det vanliga. När du dricker alkohol, är du inte rädd att du vaknar upp dagen efter och är helt jävla dyngrak fortfarande i utbyte av att få dreggla lite bardisk dagen innan? Tror nog TS har haft en mycket mer givande stund än så.

Förövrigt var rapporten inget vidare, styckesindelning vore på sin plats och lite utförligare detaljarbete angående ruset och känslorna.
Citera
2012-04-05, 02:19
Medlem
Lotuskatts avatar
Citat:

Ångesten kom ju enbart för att vi gick ut, vi trodde ju att kapslarna inte hade funkat. Kommer lätt att testa 4-ho-met igen, fast då stannar vi inne. Angående att bli utvecklingsstörd är det inget jag är rädd för direkt
Citera
2012-04-05, 02:21
Medlem
Lotuskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Fastna i det tillståndet och bli utvecklingstörda? Du låter som en mycket smart herre med kunskaper långt utöver det vanliga. När du dricker alkohol, är du inte rädd att du vaknar upp dagen efter och är helt jävla dyngrak fortfarande i utbyte av att få dreggla lite bardisk dagen innan? Tror nog TS har haft en mycket mer givande stund än så.

Förövrigt var rapporten inget vidare, styckesindelning vore på sin plats och lite utförligare detaljarbete angående ruset och känslorna.

Sorry att rapporten är kass, första gången jag skriver en, som sagt.
Citera
2012-04-05, 02:23
Medlem
Lotuskatts avatar
Citat:

Sorry att rapporten är kass, första gången jag skriver en som sagt.
Citera
2012-04-05, 02:29
Bannlyst
Citat:

Tycker det är synd att en tjej som bara är 20 ska fastna i droger! Jag har testat droger, och insåg det bara skulle förstöra mitt liv även om första intrycket var lyckosamt....
Droger=BAJS
Citera
2012-04-05, 02:31
Medlem
Lotuskatts avatar
Citat:
Tycker det är synd att en tjej som bara är 20 ska fastna i droger! Jag har testat droger, och insåg det bara skulle förstöra mitt liv även om första intrycket var lyckosamt....
Droger=BAJS

Jag har inte fastnat! Jag testar bara lite, jag tänker inte ta något tyngre. Håller mig till röka och alkohol
Citera
2012-04-05, 02:33
Medlem
RTRRRDEs avatar
Ok rapport 2/5 kamelisar, detta betyg på grund av att jag gillar mer målande/längre rapporter - försök få med lite mer helt enkelt. Hade ni läst några tripprapporter innan? ~25mg är ganska mycket och jag förstår att du fick hyffsade mindfucks där. Hur ni pallar att gå ut (bland människor) när det är så - är för mig ett under, men alla är vi olika. Nu i efterhand när du vet på ungefär vad som väntar kommer du göra det igen? Och om ja vad kommer du göra annorlunda till nästa gång?
Citera
2012-04-05, 02:40
Medlem
Lotuskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RTRRRDE
Ok rapport 2/5 kamelisar, detta betyg på grund av att jag gillar mer målande/längre rapporter - försök få med lite mer helt enkelt. Hade ni läst några tripprapporter innan? ~25mg är ganska mycket och jag förstår att du fick hyffsade mindfucks där. Hur ni pallar att gå ut (bland människor) när det är så - är för mig ett under, men alla är vi olika. Nu i efterhand när du vet på ungefär vad som väntar kommer du göra det igen? Och om ja vad kommer du göra annorlunda till nästa gång?

Konstruktiv kritik, awesome! Vi hade läst några rapporter innan och var ganska sugna
Enda anledningen till att vi gick ut var att vi trodde att kapslarna inte fungerade, för då hade vi inte börjat känna något ännu. Ruset började slå till inne i affären.
Vi kommer nog testa igen, men ABSOLUT inte gå ut! Jag kommer vilja hålla mig inne och ligga i en soffa och bara lyssna på musik och titta på fina bilder Jag kommer troligtvis leta fram fraktaler och andra fina saker, för jag fann att allt vackert var 100x vackrare på 4-ho-met
Citera
2012-04-05, 02:44
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Droger=BAJS

Bara för att någon sådan som du skulle fastna behöver det inte betyda att denna tjej fastnar. Tror du att man automatiskt hamnar i missbruk för att man provar en drog? Det finns BETYDLIGT många fler som brukar droger än missbrukar, det du ser i tidningen är en liten grupp svaga människor som inte borde provat droger från första början, dömt att misslyckas.

Däremot om du har någorlunda disciplin på dig själv så kan droger vara något väldigt fint, som ger dig otroligt många fina och busroliga stunder i livet.

Men som sagt med din inställning var det nog bra att du bara testade och sen la påsen på hyllan.
Citera
2012-04-05, 02:47
Medlem
RTRRRDEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotuskatt
Konstruktiv kritik, awesome! Vi hade läst några rapporter innan och var ganska sugna
Enda anledningen till att vi gick ut var att vi trodde att kapslarna inte fungerade, för då hade vi inte börjat känna något ännu. Ruset började slå till inne i affären.
Vi kommer nog testa igen, men ABSOLUT inte gå ut! Jag kommer vilja hålla mig inne och ligga i en soffa och bara lyssna på musik och titta på fina bilder Jag kommer troligtvis leta fram fraktaler och andra fina saker, för jag fann att allt vackert var 100x vackrare på 4-ho-met

Läckert, ja man ser mycket sjuka/fina saker på denna substans! Tips är att kolla på BBC's Planet earth/life riktigt mäktigt. Då önskar jag dig/er en trevlig resa nästa gång och skriv gärna en mer utförlig rapport, det är alltid roligt att läsa vad andra upplever och tänker på denna substans
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in