2012-04-06, 10:26
Medlem
Har nu tänkt att berätta lite om mina erfarenheter av om detta företag.

Har under flera år kört Telia, men bestämde mig för några veckor sedan att byta till Tele 2 och deras Maxi-abonnemang i och med den brutala prissänkningen. Då jag hade drygt 2 månader kvar på mitt abonnemang hos Telia bad jag dem att skicka en slutfaktura.

Jag bokade sedan en HTC One X tillsammans med Maxi-abonnemanget. Kort därefter fick jag ett sms om att nummerflytten skulle ske i september?! Jag tog då kontakt med Tele 2 och fick svaret att jag skulle göra om min beställning. Detta har dock inte gått. När jag ska göra en ny beställning står det att det redan finns en beställning under mitt nummer.

Jag har sedan dess ringt Tele 2 flertalet gånger och sagt att jag inte kan göra en ny beställning. Jag får då svaret: "Vi kan tyvärr inte hjälpa dig. Du måste SJÄLV annullera köpet via Brightpoint. Samtidigt har en person i supporten sagt att det inte är nödvändigt då deras "tekniker" skulle ordna det.

Så där står jag nu och vet inte vad jag ska göra. När jag ringer Tele 2 får jag i stort sett bara svaret: "Vi kan tyvärr inte hjälpa dig, tyvärr". Vad är det för jävla support?
Citera
2012-04-06, 10:48
Medlem
Biljettens avatar
Men ring till Telia!!!!!
Citera
2012-04-06, 10:58
Medlem
SirKnasens avatar
Har du fått något datum då ditt Telia-abb släcks? Har det blivit något missförstånd att de fattade det som att du ville säga upp Telia efter bindningstiden löpt ut? Alltså om 2mån +3mån uppsägningstid = i september någon gång.
Citera
2012-04-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Har du fått något datum då ditt Telia-abb släcks? Har det blivit något missförstånd att de fattade det som att du ville säga upp Telia efter bindningstiden löpt ut? Alltså om 2mån +3mån uppsägningstid = i september någon gång.

Jag har pratat med Telia flertalet ggr och de sa att allt var ordnat, att mitt Tele2-abonnemang kunde börja gälla så fort de ordnade det. De sa att de hade gjort vad de kunnat – att allt låg på Tele 2:s ansvar nu.
Citera
2012-04-06, 12:39
Medlem
Huffpuffens avatar
Om ett ärende ligger till teknikerna är det ju bara att avvakta ett tag, då finns det ju inte så mycket du kan göra för tillfället.
Citera
2012-04-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Om ett ärende ligger till teknikerna är det ju bara att avvakta ett tag, då finns det ju inte så mycket du kan göra för tillfället.

Det komiska är att Tele 2 har ringt upp mig och sagt att teknikerna har ordnat det och att det nu ska fungera att göra en ny beställning. Detta fungerar dock inte, och när jag ringer till supporten säger de: "Nej, det är inte upp till våra tekniker att avbryta en beställning". Blir verkligen förbannad.
Citera
2012-04-07, 01:36
Medlem
Jag vet av egen erfarenhet att Telia är ganska så ovilliga att portera sina nummer, skulle inte förvåna mig om de är de som krånglar.
MEN gör som såhär: Lägg en ny beställning med nytt nummer, när mobilen kommer ringer du kundtjänst och säger att du vill portera ditt gamla nummer. Dock tror jag inte du ska räkna med att det kommer gå snabbare än september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in