Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-07, 08:44
Medlem
Navyblazers avatar
Blir ett knull nödvändigtvis bättre bara för att du har musik i bakgrunden?

Själv föredrar jag att enbart lyssna till min partners njutning och inte mixat till John Mayers stämma.

Vid något tillfälle träffade jag en tjej som bad mig om att fixa musik. Medan hon låg i sängen och väntade, stod jag vid datorn och letade knullmusik på Spotify. Jag tänkte: Fan, vad är knullmusik? I nästa tanke: Vill jag knulla till musik? Nej. Jag slängde tillslut på Royksopp, albumet, Senior.

Jag kan inte sätta fingret på vad det exakt är som gör att jag är skeptisk och negativt inställd till det här med knullmusik? Kanske för att jag ser det som något klyschigt och sådär konstlat?

Är det bara jag som reagerar negativt till att knulla med musik i rummet?
Citera
2012-04-07, 09:15
Medlem
Håller med dig fullständigt, att behöva gå upp och leta efter knullmusik sabbar bara stämningen om något. Är det musik i bakgrunden när man väl börjar så är det lugnt, men att sätta på musik för enbart syftet att knulla tycker även jag är rätt skevt.
Citera
2012-04-07, 09:35
Medlem
HappyHarrys avatar
En del använder musik för att knulljuden så inte grannarna skall behöva lyssna på sexakten.
Citera
2012-04-07, 09:42
Medlem
Navyblazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefftorp
Håller med dig fullständigt, att behöva gå upp och leta efter knullmusik sabbar bara stämningen om något. Är det musik i bakgrunden när man väl börjar så är det lugnt, men att sätta på musik för enbart syftet att knulla tycker även jag är rätt skevt.

Jag menar på att om precis som du är inne på, i fall musiken redan står på, eller det följs upp av något spontant, ja då kan det fungera. Men jag föredrar att spela in mitt eget album, om man säger så!

Tar del av mina vänners spellistor på spottan och inte sällan hittar jag döpta listor i stil med gos, mys eller dylikt.

Tänker på dialogen mellan vännerna och deras respektive: Nej, älskling, vad säger du? Ska jag sätta på Gos eller Mys-listan?

Inte ok.
Citera
2012-04-07, 10:29
Medlem
Kan bara instämma. Helt meningslöst om man inte är 15 och bor hemma i syfte att syskon och föräldrar ska slippa höra stönandet. Visst kan musik få vara på om det redan spelades men att aktivt välja att lyssna på musik går helt bort. Vanligare att jag stänger av i så fall.
Citera
2012-04-07, 10:44
Medlem
Palindromets avatar
Nej, fuck knullmusik! Fast även om det skulle vara musik på så hör jag den inte, är för inne i sexet.
Citera
2012-04-07, 10:48
Medlem
Herrtrosas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=iPUmE-tne5U - här har du. Du vet vad du ska göra.

OnT: Är musiken redan påslagen så ser jag ett lika stort krångel med att stänga av den innan sex som det är att knäppa igång den innan sex. "Trosorna/kalsongerna åker snart av, jag ska bara stänga av/köra igång låten".

Låt det som ska ske ske och strunta i allt annat.
Citera
2012-04-07, 12:05
Medlem
Diablesss avatar
För att inte grannarna ska höra. Sen känns det nästa lättare att slappna av om det inte är helt knäpptyhst.
Citera
2012-04-07, 12:42
Medlem
Navyblazers avatar
Kan köpa resonemanget med grannarna. I min fastighet var ett par extremt högljudda. Det var inte så att det slog lite i väggarna utan sällskapet skrek mer än gärna ut sina lustar mot innergården där barnfamiljerna lekte. Vilket inte är helt rumsrent.

Det hela slutade med en "svensk lapp" på porten där någon hade fått nog och inte hade vett att ringa på dörren och be paret att dämpa sig. I alla fall, musik kan dämpa eventuella glädjerop men om det är mer avlappnat, nja, jag vet inte.

Förhoppningsvis är situationen med partnern redan tillräckligt avslappnad innan kläderna åker av så att det tredje hjulet med musiken inte är nödvändigt.

Kan inte släppa det riktigt, men det blir för mycket romantisk-film-känsla över allt. Fast när jag tänker efter, hittar jag den här dängan med LL Cool J - Phenomenon.

"Throw your legs over the bed baby work me out"

http://www.youtube.com/watch?v=SQsd7y5YbZw
Citera
2012-04-07, 14:38
Medlem
RancorFeeders avatar
"Scorsese-knullet", där man lyssnar på The Rolling Stones ( helst Gimme Shelter, såklart ) samtidigt som man har sex, det är ganska okej.
Citera
2012-04-07, 17:52
Medlem
Saknar man rytmkänsla så kan det vel hjälpa...skitskumt att ha musik till...vet att det finns folk dom gillar det..
Citera
2012-04-08, 01:05
Medlem
Draichs avatar
Kör musik utan text/sång så blir det mindre akward och lite mysig stämning. Lite otippat, men albumet "Colma" av Buckethead är grymt att ligga till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in