Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-10, 09:59
Medlem
Pallevantes avatar
Börja lyssna på Opie&Anthony eller liknande amerikansk pratradio, håller helt enormt hög nivå. Annars finns en mängd podcasts där som också är bra, Joe Rogan, Penn Jilette etc för att nämna några. Lycka till!
Citera
2012-04-10, 10:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810
Inga problem med finlandssvenskan. Men är det bra program?

Kan du skicka någonlänk som man kan testa?

http://svenska.yle.fi/

Jag lyssnar normalt sett inte på radio men var i Finland i somras och då blev det lite, var faktiskt lite fascinerad. Minns dock inte vilken kanal jag lyssnade på just då.
Senast redigerad av revodneb 2012-04-10 kl. 10:11.
Citera
2012-04-10, 10:10
Medlem
mrmopsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demondave
Låter som att du blivit för gammal för P3, växt ur målgruppen. Testa P4

De har börjat med det förbannande HEN på P4 också...
Citera
2012-04-10, 10:19
Medlem
Mister-urbans avatar
P3 går ju sedan flera år tillbaka inte att lyssna på. Det är P1 som gäller, den enda seriösa radiokanalen.
Citera
2012-04-10, 10:21
Medlem
Förr var p3 den enda radiokanal som jag lyssnade på, men nu mera lyssnar jag nästan aldrig på p3 för jag vet hur det låter. Det händer ibland att jag lyssnar en kort stund och då är det som du säger, alltid någon vidrig propaganda som de försöker pracka på en, feminism, homosex, kulturberikelse, ghettomusiken, tuggas i ett... varenda minut. Tvi fy fan vad vidrigt det är!

Hur i helvete står folk ut med den skiten?

Ne, det får bli någon lokalradio om det ska lyssnas något.
Citera
2012-04-10, 10:26
Medlem
Bixxemads avatar
Rockklassiker är inte särskillt PK. Men det är kanske för mycket musik och för lite prat i den kanalen för dig? Sen är det ju reklam stup i kvarten också som drar ner.
Citera
2012-04-10, 10:29
Medlem
HEN är ju människor som ej trivs som varken kvinna eller man.
Citera
2012-04-10, 10:33
Medlem
Barbus avatar
Enda jag kan lyssna på på p3 är morgonpasset som är rätt underhållande.
Annars så blir det p1.
Citera
2012-04-10, 10:41
Medlem
P3 håller fortfarande hög standard jämfört med andra svenska radiokanaler, men man måste sålla lite i programtablån då det finns några riktiga lågvattenmärken. Lilla Al fadji på fredagar och Torehammars vecka speciellt är två program jag ABSOLUT inte kan lyssna på.

Christer i P3, musikguiden och P3 dokumentär är fortfarande sveriges i särklass bästa radioprogram. Humorhimlen är också fantastiskt kul, och PP3 ligger som en stark bubblare med ganska intressanta gäster (undantaget idiotflatan/sidekicken Kakan Hermansson).
Citera
2012-04-10, 10:42
Medlem
oskar886810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostamacka
Du har helt rätt. Jag slutade lyssna på P3 för någon månad sen och har börjat lyssna på reklamradio Ist (tyvärr).

Jag tror inte du är för gammal för P3, snarare att P3 har ändrat intiktning, nu satser de bara på minoriteter av olika slag...

Svartingar, bögar/flator, feminister, genusvetare, vegetarianer, personer med talfel osv. Den enda vettiga anställda de har är per lernström. Hans sidekicker är däremot extremt inriktade på pkism-vurmande, antagligen för att "väga upp"/kompensera hans medverkan som Vit, man och hetero.

Skulle inte förvåna mig om det sitter judar och kvinnor i styrelsen på P3, som kvoterar in dekadenta pk-programledare.

Hoppas att det biter tillbaka på dom någon gång.

Jag har iaf slutat betala tvlicens.

Ja allting känns PK. Oavsett vad jag tycker om invandrare eller inte så är det inte rätt av en radio kanal att tvinga mig att gilla en viss grupp mnniskor. Jag undrar om det är så att under anställningsintervjun frågar de om de är vänsterfolk,feminist,bög etc....
Citera
2012-04-10, 10:43
Medlem
oskar886810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Instämmer, det är fan bara Kapten Röd och inbördes ryggdunk bland nybyggare som rappar och feminister hela tiden.

Kapten Röd är nog fan så sönderspelad som det bara går. Mer vänstervriden kanal finns inte.....
Citera
2012-04-10, 10:43
Medlem
oskar886810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Börja lyssna på Opie&Anthony eller liknande amerikansk pratradio, håller helt enormt hög nivå. Annars finns en mängd podcasts där som också är bra, Joe Rogan, Penn Jilette etc för att nämna några. Lycka till!

Oj tack för tipset. Vet du var jag kan hitta dem?
Citera
p3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in