Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-04-20, 12:19
Medlem
PeterNosters avatar
Snart kan man brygga Smart. Skickad Idag, 10:05:

Citat:
Det är tråkigt att läsa att du upplever det så Tobias. Vi förstår våra kunders önskemål och verkar för att kunna erbjuda alternativa lösningar till de mer avancerade användarna. Sedan den 2 april är Smart inte längre tvingande för FiberLAN. Det går numera utmärkt att köra på den lösning som du nämner i ditt inlägg.

Vad gäller VDSL så är det tyvärr inte lika enkelt på grund av en massa systemkopplingar till hastigheterna 30 och 60. Men vi arbetar, som nämnt tidigare, på en lösning även här.

Avseende bryggningen genomför vi nu slutfasen av de nödvändiga testerna men jag får be om att återkomma med ett mer exakt datum för när detta lanseras.

Ha en trevlig helg!
Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Moderator Telias forum
Citera
2012-09-10, 17:03
Medlem
Chattade precis med telia och enligt dom kan jag inte brygga modemet själv, det måste dom göra och när dom gör det så slutar allt funka utom port 4 som då är bryggad.
Tv och telefon funkar så klart.

Får se vad dom säger när jag provat denna guide! :P
Citera
2012-09-12, 11:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayhard89
Chattade precis med telia och enligt dom kan jag inte brygga modemet själv, det måste dom göra och när dom gör det så slutar allt funka utom port 4 som då är bryggad.

Vad menar du med att allt slutar fungera? Det är ju det som är meningen med bryggningen. Det som ska fungera finns ju i din egen router som du kopplar till port 4.

Telia uppgraderar firmware på routern och sätter upp bryggningen. Det görs fjärrstyrt och tar 45 minuter.
Senast redigerad av PeterNoster 2012-09-12 kl. 11:14.
Citera
2013-04-16, 15:22
Medlem
Fredrikb82s avatar
Det är synd att alla andra portar slutar att fungera helt, det vore trevligt om de resterande portarna kunde fungera som en vanlig switch.
Citera
2013-04-16, 21:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
Det är synd att alla andra portar slutar att fungera helt, det vore trevligt om de resterande portarna kunde fungera som en vanlig switch.

De övriga fungerar ju som vanligt. Där ska man väl ansluta ip-TV och telefoni.
Citera
2014-01-14, 18:32
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayhard89

Precis, ringde nyss till Telia om samma sak att koppla in en egen router, då är det port 4 som gäller och sen ringa till Telia så bryggar dem, här är direkt nummer 020-240250 och Support tar 15-20 minuter så då är det klart sen. Trådlös TV kan man koppla till port 1-2-3 och 4an blir bryggad, vill du koppla in egen trådlös router då kopplar du in den i DSL bara, men du måste brygga genom Telia först.
Senast redigerad av welcometoreality 2014-01-14 kl. 18:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in