Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-11, 22:30
Medlem
Bravidas avatar
Jag uppgraderade mig idag frn mitt interna grafikkort till ett GTX 560 ti. Dock frndras inte grafiken vad jag n gr och det ser lika illa ut nu som det gjorde med mitt usla interna grafikkort?

Jag kan vlja smsta instllningarna eller ultra (bsta), men resultatet r exakt detsamma? Vad r detta?? Jag har de senaste drivisarna och har lagt till en massa moddar som ska gra spelet n mer "vackert", men det ser som sagt lika illa ut som det gjorde innan. Flyter hur bra som helst - men ser fult ut.

Ider?
Citera
2012-04-11, 22:34
Medlem
VonFanderblads avatar
Du kanske fortfarande kr det via ditt interna graffe? Glmt att avaktivera det?
Citera
2012-04-11, 22:35
Medlem
kazperrs avatar
Inte bsta p datorer hr nu d men kan tro att det inte var grafikkortet som behvdes bytas ut. Kanske r ram eller ngot annat som inte klarar av det. Men lyssna inte s mycket p mig, inte lika kunnig som andra hr.

-K
Citera
2012-04-11, 22:39
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Du kanske fortfarande kr det via ditt interna graffe? Glmt att avaktivera det?

Det str att det r mitt nya geforce nr man kollar p instllningarna i spelet?

Hur avaktiverar jag det gamla? I Bios?
Citera
2012-04-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Jag uppgraderade mig idag frn mitt interna grafikkort till ett GTX 560 ti. Dock frndras inte grafiken vad jag n gr och det ser lika illa ut nu som det gjorde med mitt usla interna grafikkort?

Jag kan vlja smsta instllningarna eller ultra (bsta), men resultatet r exakt detsamma? Vad r detta?? Jag har de senaste drivisarna och har lagt till en massa moddar som ska gra spelet n mer "vackert", men det ser som sagt lika illa ut som det gjorde innan. Flyter hur bra som helst - men ser fult ut.

Ider?
Skyrim ser verhuvudtaget inte srskilt bra ut. Om du stller upp instllningarna men inte mrker ngon skillnad tror jag knappast det r fel p graffekortet, utan snarare s r det ngot med spelet. Testa att reparera installationen (samt kontrollera mot screens p internet med samma grafikinstllningar, det kan hnda att du helt enkelt har fr hga frvntningar).
Citera
2012-04-11, 22:53
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengilbefriaren
Skyrim ser verhuvudtaget inte srskilt bra ut. Om du stller upp instllningarna men inte mrker ngon skillnad tror jag knappast det r fel p graffekortet, utan snarare s r det ngot med spelet. Testa att reparera installationen (samt kontrollera mot screens p internet med samma grafikinstllningar, det kan hnda att du helt enkelt har fr hga frvntningar).

Det ska vl se bttre ut p maxinstllningarna med ett riktigt bra kort n p p smsta instllningarna med ett integrerat skitkort?

Spelet/datorn verkar inte reagera p vilka instllningar jag anvnder, det r alltid samma...

Ingen som vet vad felet kan vara?
Citera
2012-04-12, 09:43
Medlem
Bravidas avatar
Texturerna p trd, mark och berg r ju vrdelsa. Det mste vara ngot fel?
Citera
2012-04-13, 17:47
Medlem
iKnugens avatar
Och sladden till till skrmen sitter i grafikkortets uttag och inte i det integrerade?
Annars kan du prva att tanka ett HD Texture pack.
Citera
2012-04-13, 20:25
Medlem
Skulle tro det r fel p mjukvaran, om du har inte samma problem p andra spel.

Du kr piratad skyrim? Annars posta grna screenshots s vi kan avgra.
Citera
2012-04-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Texturerna p trd, mark och berg r ju vrdelsa. Det mste vara ngot fel?

Finns texture packs med hgre upplsning. ven (gratis?) DLC
The.Elder.Scrolls.V.Skyrim.High.Resolution.Texture .Pack.DLC

och hr den extremare versionen
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=607

Se till att du har AA+16AF p s ska det nog se bttre ut , och r du fortfarande inte njd s finns det nnu mer grafik moddar. http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=15105 t.ex

Lycka till!
Citera
2012-04-17, 19:30
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazperr
Inte bsta p datorer hr nu d men kan tro att det inte var grafikkortet som behvdes bytas ut. Kanske r ram eller ngot annat som inte klarar av det. Men lyssna inte s mycket p mig, inte lika kunnig som andra hr.

-K
Spelar ingen roll. Om det hade varit s att ngon komponent hade varit fr klen s hade det nd sett snyggare ut i ultra high fast det hade laggat bajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in