• 1
  • 2
2012-04-12, 16:02
Medlem
Rebelxs avatar
Någon som vet något om flyttfirman NFB som verkar lägga mycket energi på att köpa upp konkurrerande flyttfirmor?
Citera
2012-04-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Någon som vet något om flyttfirman NFB som verkar lägga mycket energi på att köpa upp konkurrerande flyttfirmor?
Egentligen finns det mycket om NFB. Det är större spel bakom skrivborden än vad man kan tro. Förgreningar inom höga poster där upphandlingar och annat flyter hur enkelt som helst.
Det är ett företag som gör sköna stålars.
Allmänt skämt om NFB är att det står för, Nu Försvann Bohaget.
Citera
2012-04-14, 21:01
Medlem
Att NFB köpte sin ISO-9001 certifiering är allmänt kännt...
Citera
2012-04-14, 21:31
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Hela flyttbranschen är ett svart hål av svartjobb, pappersfiffel och aktörer med näringsförbud. NFB är inget undantag. Dock har jag inget speciellt skvaller om just dom.
Citera
2012-04-15, 18:17
Medlem
Rebelxs avatar
Vågar nog påstå att det finns seriösa flyttfirmor i dagsläget. Blivit mycket hårdare kontroller så att köra svart kan man inte göra om man har en större flyttfirma.

Krimova: Lust att berätta mer om upphandlingarna ifall du har vetskap?
Och jag har också hört NFB kallas No Fucking Brains =)

Försöker inte smutskasta NFB på något sätt är faktiskt mest nyfiken, känns inte alltid som att Hoffman har helt rent mjöl i påsen.
Kan dock inte mer än beundra hans framgångar.
Citera
2012-04-15, 19:16
Medlem
Citat:
Vågar nog påstå att det finns seriösa flyttfirmor i dagsläget. Blivit mycket hårdare kontroller så att köra svart kan man inte göra om man har en större flyttfirma.

Krimova: Lust att berätta mer om upphandlingarna ifall du har vetskap?
Och jag har också hört NFB kallas No Fucking Brains =)

Försöker inte smutskasta NFB på något sätt är faktiskt mest nyfiken, känns inte alltid som att Hoffman har helt rent mjöl i påsen.
Kan dock inte mer än beundra hans framgångar.
Namnet Hoffman skrevs och det är runt honom det börjar. Han var eller är sambo med en kvinna som har brett nätverk upp i den kedjan som kan hjälpa till med hans ärenden.

Det är där du får börja leta. Men visst, man får beundra honom men rent mjöl i påsen har han inte.
Mycket fula affärsmetoder tidigare, samtidigt ett kontaktnät som lyfter alla hans affärer till rätt nivå så han håller det i balans. Hans metoder är hela tiden på gränsen av vad andra tycker är kopplat till hans sambo och hennes väninnor och medarbetare. Det är så han lyckats med NFB och det han tagit över. Men hjälpen upp till eliten har alltid varit nära.
Citera
2012-04-15, 19:34
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimova
Namnet Hoffman skrevs och det är runt honom det börjar. Han var eller är sambo med en kvinna som har brett nätverk upp i den kedjan som kan hjälpa till med hans ärenden.

Det är där du får börja leta. Men visst, man får beundra honom men rent mjöl i påsen har han inte.
Mycket fula affärsmetoder tidigare, samtidigt ett kontaktnät som lyfter alla hans affärer till rätt nivå så han håller det i balans. Hans metoder är hela tiden på gränsen av vad andra tycker är kopplat till hans sambo och hennes väninnor och medarbetare. Det är så han lyckats med NFB och det han tagit över. Men hjälpen upp till eliten har alltid varit nära.

Du verkar ha rätt god insyn i vad som hänt och händer.
Om du inte vill skriva det här får du gärna PMa ifall du har lust att dela med dig.
Är som sagt inte ute efter någon smutskastning utan av ren nyfikenhet då jag själv är inblandad i branchen och kanske på sätt och vis blivit påverkad av hans agerande.

Annars så har jag fått uppfattningen om att det blivit många ryssar/polacker anställda inom NFB, och jag vet att dem jobbar hårt så inget illa med det, men hur uppfattar kunderna NFB kvalitetsmässigt?
Och är det många som slutat efter att NFB köpte upp ICM ?
Vet att när Texab blev uppköpt för länge sedan så var det väldigt många som fick gå..
Citera
2012-04-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintovka
Att NFB köpte sin ISO-9001 certifiering är allmänt kännt...

Citat:
Du verkar ha rätt god insyn i vad som hänt och händer.
Om du inte vill skriva det här får du gärna PMa ifall du har lust att dela med dig.
Är som sagt inte ute efter någon smutskastning utan av ren nyfikenhet då jag själv är inblandad i branchen och kanske på sätt och vis blivit påverkad av hans agerande.

Annars så har jag fått uppfattningen om att det blivit många ryssar/polacker anställda inom NFB, och jag vet att dem jobbar hårt så inget illa med det, men hur uppfattar kunderna NFB kvalitetsmässigt?
Vet att när Texab blev uppköpt för länge sedan så var det väldigt många som fick gå..

Kanske kan vintovka utveckal sin vetskap lite mer. Uppgifter av detta slag slutar aldrig förvåna, att de fick sin certifiering lite huxflux. Texab var länge sedan, en del chaufförer lade av när NFB tog över. Betalade dåligt och ingen som förstod hur man sköter ett kneg av den sorten. Om ingen kan svenska är det inte lätt att fatta hur man får jobbet gjort. Har blivit flera olika läger av stora och små aktörer i branschen. Att jobba på NFB är rena mardrömmen har jag hört. Nysvenskarna blänger om folk jobbar och försöker de sig på att kommunicera med dem så spelar de dumma.

Att flyttbranscen är utsatt för dessa kunniga lirare är de inte ensamma om. Byggbranschen är fullkomligt överbelastad av liknande arbetare. Det är lönsamt för huvudmannen, allt är ju på timmar och på NFB är det knappt man får jobbet om man inte drar fötterna efter sig.

Men visst finns det mycket om NFB men inget som du egentligen inte redan vet. Tror jag, eller?
Citera
2012-04-16, 18:01
Medlem
bennyzs avatar
Citat:

De bästa gick över till ATM Logistik....
Bara nya ansikten på ICM Kungsholms nu för tiden.
Citera
2012-04-16, 18:04
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:

Men visst finns det mycket om NFB men inget som du egentligen inte redan vet. Tror jag, eller?

Nej faktiskt så vet jag inte speciellt mycket alls förutom det jag sagt hittils.
Kändes bara som det kunde finnas lite skvaller om denna firma man kunde få ta del av.

Vet att han lyckades "ta över" ICM genom att vissa lite halvglömda aktieposter blev uppköpta så han fick majoritet. Eller kanske inte stämmer?
Citera
2012-04-16, 22:19
Medlem
Citat:
Kanske kan vintovka utveckal sin vetskap lite mer

Vad jag har hört så fick dom sitt iso cert efter lite "övertalande" över några öl under en hockey fight på globen. Vad jag förstår så har den revisions firman som utfärdade detta iso cert tappat sin trovärdighet i iso kretsar när detta uppmärksammandes av en konkurerande firma. I samma veva så slutade NFB skylta med sitt iso cert. Sen att deras dåvarande "operativa" chef numera pysslar med annan verksamhet som ligger i grå zonen gör inte saken mindre trovärdig. Denna branch är ett skämt.
Citera
2013-03-27, 19:39
Medlem
bennyzs avatar
Polisen ska visst haft husrannsakan hos Hoffman,är det något gammalt dom rotar i ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in