Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2012-04-13, 10:08
Medlem
Det otckaste och som fick mig att sluta knarka var nr jag fick en haschpsykos. Jag hade rkt nstan dagligen i tv rs tid men en tjej jag dateade fick mig att sluta med det. Jag hll uppe i en mnad men sen gjorde hon slut s jag brjade igen. Satt hemma och tittade p Star Trek The Next Generation och en polare ringer p drren. Han hade med sig hasch. S vi meckar en fet och rker och det var bra grejer. Jag blir pltsligt helt manisk, aldrig blivit sn tidigare av hasch. Jag brjar springa runt lgenheten och stda och diska. Sen fr jag en sjuk vanfrestllning, om jag gr hem till en kompis, vem som helst frutom han som r hemma hos mig, jag mste g dit sjlv, s kommer Mariah Carey vara dr och vi kommer ha sex. Det lter ju som en kanongrej om det skulle vara sant och jag trodde ju verkligen p det s jag blir helt euforisk men mste dlja detta fr min kompis (jag trodde han skulle blivit avundsjuk). Jag sger till honom att han mste dra hem fr jag har en del grejer att gra, han sticker motvilligt, jag mste i princip kasta ut honom fr han gr s lngsamt (han r helt nere i varv medans jag r hyperspeedad). Jag tar p mig mina snyggaste trningsbyxor och en Tottenham matchtrja och DVDn "Leon - the professional" (jag tnkte att Mariah Carey har skert inte sett den hahaha) och dra ut. Jag genar genom skogen och gr upp fr en backe, dr brjar hjrtat banka jttehrt och jag knner att ngot r fel. Jag ramlar i skogen kravlar runt p alla fyra och har svrt fr att ta mig upp. Lyckas resa mig och brjar springa hem, jag brjar se grna prickar och linjer och fattar inte vad som hnder. Hjrtat bankar s hrt att jag tror jag kommer f en hjrtattack. Jag ser ett par med en hund p vgen och jag vill ha hjlp s jag brjar g runt dom men jag mumlar bara och fr inte fram ett ord. Dom frgar "hur r det med dig?" eller nt men jag fr inte fram ett svar. Springer efter ett tag hem istllet. Kommer hem och hjrtat bankar fortfarande och jag tnker att om jag tar ett bad s kanske det gr bort. Tappar upp badvattnet, klr av mig och lgger mig i badkaret. D brjar hjrtat banka nnu vrre och jag tror jag kommer d. S jag hoppar upp ur badet och tnker att jag mste ringa 112 men jag hittar inte min mobil (hade glmt den hos en kompis). S jag rusar ut (tnker inte p att jag r naken LOL) och springer ut p grden (klockan r runt 14 tiden mitt p dan). Ingen r dr. Jag behver hjlp. Nu fr jag en bisarr vanfrestllning igen. Om jag gr en massa armhvningar p marken s kommer jag frvandlas till Steven Seagal, ingen dum id fr jag lskar hans filmer. S jag brjar gra armhvningar naken utanfr trappuppgngen. Pltsligt mrker jag att jag r naken, shit, jag mste in igen. Men jag har glmt nycklarna hemma. Fuck. Rycker i drren men den ppnas inte. Nu kommer en granne och jag brjar f panik fr det r s pinsamt. Allting r bara fr mycket s jag svimmar. Vaknar upp i ett soprum med en morgonrock p mig (ngra gubbar hade dratt p mig den och slpat mig till soprummet s jag skulle slippa ligga dr naken). Nu brjar jag f hallisar. En portal till en annan dimension ppnar sig i vggen, jag gr fram och dr r Eazy-E (en bermd rappare som numera r dd frn gruppen N.W.A), han sger till mig att jag r hans totala motsats fast vi r soulmates, jag blir glad och vi gr hi-fives. Portalen stngs. Nu knackar det p drren. Jag ppnar och det r polisen. Dom frgar vad jag hller p med och jag fr inte fram ett ord. Dom leder ut mig och det r ett gng smungar dr ute, nyfikna s klart. En av dom sger "det r han som hller p Tottenham", jag blir stolt fr jag snackar alltid om Tottenham med folk och det r sknt nr folk kommer ihg mitt favoritlag. Jag lyckas sga "kan jag g hem och hmta klder" men poliserna vgrar. Dom leder mig till en polisbil och vi kr ivg. I bilen fr jag en till vanfrestllning (eller psykos eller vad det kan vara), jag har frvandlats till en tavla! Jag kan pltsligt inte rra mig fysiskt och jag tnker "great, nu kommer jag bli upphngd p museum resten av livet och folk kommer bara stirra p mig". Polisen brevid mig frgar mig en massa grejer men jag kan inte svara fr jag kan inte rra mig s han blir bara mer och mer frbannad p mig. Till slut kommer vi fram till Sknegatan (polishuset) och dom tv poliserna fr bra in mig fr jag r fr tillfllet frlamad. Dom lgger mig p en bnk och jag ligger dr ett tag tills jag kommer p att jag inte alls r en tavla. Jag nyktrar till och tnker "jvlar vilken dag!". Jag fr saft av en kille som ocks sitter inne och r misstnkt fr nt. Jag fr pissa och dom testar mig (jag fr ett brev hem senare dr det str att jag r skyldig till ringa narkotikabrott och att jag pissat positivt fr cannabis och amfetamin, men jag har inget minne att jag tagit tjack, det mste varit gammalt och suttit i sen tidigare). Fr bta 3000 kr, gtt mos.

Efter det har jag aldrig rkt p igen. Har tagit tjack 2-3 gnger men det var lnge sen.
Citera
2012-04-13, 10:09
Medlem
Detta var hsten 2006 kan tillggas.
Citera
2012-04-13, 10:18
Medlem
Galetnices avatar
Lter som vrldens myttarhistoria. Antingen fick du PCP inblandat i ditt hasch, eller s skrev du precis vrldens myt.

Hjrtklappningar kan jag frst, men efter att ha rkt dagligen i tv r borde du varit medveten om att du var bng och att du knner hjrtat sl snabbare ibland. Resten av historian knns rtt s skev, inget som hnder p endast cannabis. Hur fan skulle du vara bng spass lnge att du fortfarande var bng d polisen kom och hmtade dig?
Citera
2012-04-13, 10:21
Medlem
Antagligen fick jag nnting iblandat som du skrev. Jag knde inte den killen som kom hem till mig s bra.
Citera
2012-04-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galetnice
Lter som vrldens myttarhistoria. Antingen fick du PCP inblandat i ditt hasch, eller s skrev du precis vrldens myt.

Hjrtklappningar kan jag frst, men efter att ha rkt dagligen i tv r borde du varit medveten om att du var bng och att du knner hjrtat sl snabbare ibland. Resten av historian knns rtt s skev, inget som hnder p endast cannabis. Hur fan skulle du vara bng spass lnge att du fortfarande var bng d polisen kom och hmtade dig?
Nej s r det verkligen inte, bara du som r s oerfaren att du int r medveten om att det kan hnda.
Drogutlst psykos kallad det, jag har ocks ftt en sn.
Sprang ute i skogen barfota troendes om att jag blev jagad av rebeller, hade pratat med khadaffi, rapparen Petter, hade haft vrsta samtalet med Bruce Willis.
Ts, kommer du ihg att de kndes typ som nr man drmmer?, eller det va en blandning av knslan av en drm och verkligehet, fast verklighet va det ju. Men det var som o drmma, frvrigt hnde massa andra sjuka grejer ocks s jag behller fr mig sjlv, har ftt berttat i efterhand att jag hade tefatsgon och inget iris konstant i 2 veckors tid, s lnge psykosade jag.
Man kan inte tro eller frst ver huvudtaget innan man sjlv har
varit med om det.
Ts, kan gissa att du hade en ganska svr tid innan det hnde?
r typ en frsvarsmekanism kroppen har.
Citera
2012-04-13, 11:40
Medlem
konanes avatar
Men har detta hnt fr er endast av cannabis eller har ni redan frstrt era psyke med andra droger?

"pissat positivt fr cannabis och amfetamin, men jag har inget minne att jag tagit tjack, det mste varit gammalt och suttit i sen tidigare"
Det lter som att du levde/lever rtt hlsosamt....
Citera
2012-04-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Men har detta hnt fr er endast av cannabis eller har ni redan frstrt era psyke med andra droger?

"pissat positivt fr cannabis och amfetamin, men jag har inget minne att jag tagit tjack, det mste varit gammalt och suttit i sen tidigare"
Det lter som att du levde/lever rtt hlsosamt....
Fr mig var det nog s att massa skit kom p samma gng under en period som jag inte mdde spec bra, en frsvarsmekanism typ fr hjrnan skulle jag kalla det.
Sger det igen, ingen kan stta sig in i det dr innan man sjlv varit med om det, och nskar inte ens min vrsta fiende dem saker som jag varit med om.
Det hnder verkligen fr dig, du ser det, du knner det men mste lita p alla andra som sger att inget av det hnt, helt sjukt.
Kan tillgga att under tiden jag trodde jag gjorde massa saker(som ju inte har hnt) har jag ABSOLUT inte en aning om vad jag gjort i verkligheten. Under 2 veckor. Haha det r s jvla sjukt allts.
Senast redigerad av Yke 2012-04-13 kl. 11:59.
Citera
2012-04-13, 12:08
Medlem
konanes avatar
Jo precis, jag tror p dig och tror inte att ngon vinner ngot p att myta i dessa sammanhang. Jag tycker bara att det r intressant, vad det beror p att man fr s kallade "psykoser" om det r mycket ens mentala och psykiska tillstnd som genom en gnista (olika narkotika) flippar ur eller om det kan hnda vem som helst nr som helst genom lite cannabisrkning.

Jag tycker inte heller att man skall tysta ner folks historier fr att det r "dlig publicitet fr drogen/erna" tvrt om, att man skall lyfta fram hur det verkligen r och hur det pverkar oss olika. Det samma gller alkohol och tobak. Inget skall tystas ner utan det skall underskas grundligt och tas fr det de verkligen r.

Frlt fr att jag spinner ivg t ett annat hll i din trd, men tycker hela diskussionen runt "fenomenet" r vldigt intressant.
Citera
2012-04-13, 12:17
Medlem
TL;DR Styckeindelning plx.
Citera
2012-04-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Jo precis, jag tror p dig och tror inte att ngon vinner ngot p att myta i dessa sammanhang. Jag tycker bara att det r intressant, vad det beror p att man fr s kallade "psykoser" om det r mycket ens mentala och psykiska tillstnd som genom en gnista (olika narkotika) flippar ur eller om det kan hnda vem som helst nr som helst genom lite cannabisrkning.

Jag tycker inte heller att man skall tysta ner folks historier fr att det r "dlig publicitet fr drogen/erna" tvrt om, att man skall lyfta fram hur det verkligen r och hur det pverkar oss olika. Det samma gller alkohol och tobak. Inget skall tystas ner utan det skall underskas grundligt och tas fr det de verkligen r.

Frlt fr att jag spinner ivg t ett annat hll i din trd, men tycker hela diskussionen runt "fenomenet" r vldigt intressant.
Det kan hnda precis vem som helst.
Jag skrattade t mnniskor som sa att dem varit med om sna saker och viftade bort det med "lgg ner du hittar p" fr jag trodde serist inte snt kunde hnda en mnniska. Har aldrig varit nojjig p weed, aldrig varit med om ngra bieffekter sdr, frutom det vanliga, seg dagen efter o kanske lite snutnojja.
Trodde allt var ng och grna skogar, och d har jag puffat varje dag i ca 5 r, under den tiden har jag skert petat i mig 5 kg. Men skrattar bst som skrattar sist.
Detta hnde fr ca 6 mnader sen blev drogfri fr 2 mnader sen och gr nu p NA
Citera
2012-04-13, 14:00
Medlem
Lite styckeindelning skulle inte sitta fel
Citera
2012-04-13, 14:53
Medlem
hillarios shit! Made my day
Citera
  • 1
  • 2