Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2012-04-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paprikapaj
hillarios shit! Made my day
Som sagt, skrattar bst som skrattar sist.
Citera
2012-04-22, 17:07
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Men har detta hnt fr er endast av cannabis eller har ni redan frstrt era psyke med andra droger?

"pissat positivt fr cannabis och amfetamin, men jag har inget minne att jag tagit tjack, det mste varit gammalt och suttit i sen tidigare"
Det lter som att du levde/lever rtt hlsosamt....

Nu m jag lta som Maria Larsson men ta det inte fr det. Detta r skrivet av egna erfarenhter, artiklar och erfarenheter jag lst om och erfarenheter frn kompisar Jag har brukat cannabis till och frn i tre r och haft alla mjliga instllningar till drogen. Jag har dock aldrig ftt psykos som tur r. Cannabis r i princip helt ofarligt rent fysiskt fr kroppen men psykiskt kan det vara vldigt pfrestande om det konsumeras i stor utstrckning under en lngre tid.

Jag skulle sga att risken att hamna i en bubbla vid lngvarig rkning r verhngande stor. Man rker och blir segare, fr smre minne och blir mer efterbliven. Man fr ocks smre effekt av rkandet och upplever mer att man blir normal n bng. Detta r pfrestande fr psyket eftersom man hamnar lngre och lngre frn verkligheten. Har man d ett svagt psyke och rkat slr fel s riskerar man psykos. Vad jag vet s r mnga av de som fr psykos just sdana som rkt mycket under en period p flera r.

Sedan finns det de som har svagt psyke redan frn brjan. D r risken frsts mycket strre att drabbas och d ven i ett tidigt stadie.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in