2012-04-13, 16:26
Medlem
David_Ss avatar
Hur ser Tommys status ut idag bakom murarna?
Det sista jag hrde om honom var nog fr x antal r sedan nr han misstnktes ha beordrat en grov misshandel p Joakim N.

Tommy har vll alltid haft en ganska tung status bland andra kriminella.
Inte ofta man hrt att han haft problem med andra kriminella?

Han rrde sig vll ganska nra Milans krets fram tills det att hamnade i konflikt med advokaten Tomas Martinsson.

Ngon update p Tommy?
Senast redigerad av David_S 2012-04-13 kl. 16:32.
Citera
2012-04-17, 12:42
Medlem
Fangelsets avatar
Var ngon intevjuv men snubben vill jag minnas.
Jag ska se om jag lyckas hitta lnken.
Citera
2012-08-26, 23:58
Bannlyst
Sist jag hrde ngot om Tommy s ville han ha sin livstidsdom omvandlat till ett tidsbegrnsat straff vilket han inte fick gehr fr.
Han har suttit inne i snart halva sitt liv.
Citera
2012-08-27, 23:24
Medlem
Jvla piss luffare r vad han r.Skt ett gng oskyldiga mnniskor.Vilken merit.
Han sitter vl p Tidaholms semi skydds avdelning?
Citera
2012-08-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-Tacos
Jvla piss luffare r vad han r.Skt ett gng oskyldiga mnniskor.Vilken merit.
Han sitter vl p Tidaholms semi skydds avdelning?
Vilken avdelning p Tidaholm r semi-skyddad?
Citera
2012-08-28, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No-Tacos
Han sitter vl p Tidaholm

Vad jag vet s flyttades han frn Hall till Kumla eftersom han vart dmd p nytt inne p kken fr att ha gett ett jobb till ngra torpeder fr att klippa ngon snubbe p utsidan. En av hans nrmaste vnner en fd BSKare som tidigare dmts fr mord frmedlade vissa kontakter med torpederna.
Det var flera personer Tommy hade p sin lista dr han ville se dessa komma till skada vilket ocks hann ske i ngra fall fre hrvan nystades upp.

I samma veva intrffade en brutal misshandel inne p Hall mot en nytillkommen fnge dr Tommy , en grek samt en annan intagen misstnktes. De som gick till attack dk upp maskerade med vlslipade strre stickvapen tillverkade inne p kken och hgg snubben ett antal gnger, det var en hnsynsls misshandel fast den var kort. Offret frskte skydda sig genom att vlta bord och kasta stolar men det gick hjlpte inte honom s mycket d han vart infngad i rummet dr attacken skedde.
Det var ngra som hll vakt ocks, s det kan ha varit 6 killar som var delaktiga i misshandeln, kanske fler. Antagligen var majoriteten p avdelningen infrstdda med att en misshandel skulle ga rum.
P Hall under den tiden s var de som ansg sig vara fristende gangstrar och var med i egna kompisgng inte srskilt frtjusta i gngmedlemmar som hade brjat dyka upp d.

Tommy dmdes ocks fr vapenhandel med skjutvapen, frsljning av narkotika.
Han r n idag klassad som riskfnge. Killen har suttit drygt 17 r p anstalt.
Hrde ngot om att han terigen sitter p Hall men r ej sker p den uppgiften, att han skulle sitta p Tidaholm mste vara ngot nytt i sdant fall om det nu stmmer.
Citera
2012-08-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
P Hall under den tiden s var de som ansg sig vara fristende gangstrar och var med i egna kompisgng inte srskilt frtjusta i gngmedlemmar som hade brjat dyka upp d.
Vilken tid r du tnker p?
Citera
2012-08-28, 02:35
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
I samma veva intrffade en brutal misshandel inne p Hall mot en nytillkommen fnge dr Tommy , en grek samt en annan intagen misstnktes. De som gick till attack dk upp maskerade med vlslipade strre stickvapen tillverkade inne p kken och hgg snubben ett antal gnger, det var en hnsynsls misshandel fast den var kort. Offret frskte skydda sig genom att vlta bord och kasta stolar men det gick hjlpte inte honom s mycket d han vart infngad i rummet dr attacken skedde.
Det var ngra som hll vakt ocks, s det kan ha varit 6 killar som var delaktiga i misshandeln, kanske fler. Antagligen var majoriteten p avdelningen infrstdda med att en misshandel skulle ga rum.
.

r det misshandeln mot Jocke som d var med i OG du tnker p?
Citera
2012-08-28, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Han blev snderslagen tv gnger. Det skulle vara en av dem han menar men den lter fr upstylad p nt stt.
Citera
2012-08-28, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han blev snderslagen tv gnger. Det skulle vara en av dem han menar men den lter fr upstylad p nt stt.

Den hndelsen jag tog upp r den frsta misshandeln hsten 02. Andra gngen p E-huset i Kumla gllde det ngot helt annat fast det var kort drefter. Attacken 02 fljdes upp av en liknande attack p en annan snubbe en mnad fre huggen p Kumla 03. Dr blev han frvrigt aldrig snderslagen, utan kte p ngra mindre vlriktade cutt. Hans polare rkade desto vrre ut. Killen som lpte amok skulle egentligen bara ta Jocke men den andre kamraten var ivgen s den personen bestmde sig fr att snka bda.
Det hela handlade om en blsning som en person frn deras organisation gjort p utsidan, den killen kte p stryk i Norrtlje ret efter, dr en av hans egna lurade in han i ett bakhll , sen tog han tten och var med p att ge sig p honom s killen inte kunde g p minst en mnad efter att ha blivit riktigt snderslagen med brutna ben som fljd. Killen vgrade gra rtt fr sig s d gick det som det gick.
Gick rykten om att Tommy kunde haft ett finger med i spelet, men det r tveksamt eftersom Tommy hade hrda restriktioner samt att han som gick p dem tv frn OG tillhrde en helt annan konstellation. Han hade uppbackning av en viss jugge DZ som ocks var inblandad i fighten p Kumla.

Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd

Ja det var Jocke N som misshandlades.
Citera
2014-01-28, 17:03
Medlem
Forever Winters avatar
Nytt om Tommy.

Livstidsdmde Stureplanmrdaren Tommy Zethraeus, 44, vill slppas fri.
I dag tar hans anskan upp i rtten.
Jag tycker inte att det ska tidsomvandlas nu. Det r fr tidigt, sger chefsklagaren Tomas Olsson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18254077.ab

Hoppas de slnger bort nyckeln!
Citera
2014-01-29, 21:40
Medlem
skitknarkmarksparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Nytt om Tommy.

Livstidsdmde Stureplanmrdaren Tommy Zethraeus, 44, vill slppas fri.
I dag tar hans anskan upp i rtten.
Jag tycker inte att det ska tidsomvandlas nu. Det r fr tidigt, sger chefsklagaren Tomas Olsson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18254077.ab

Hoppas de slnger bort nyckeln!
Han kanske skulle lugnat sig ngra r till?
- Han sker ju fr andra gngen nu och det kan ju ltt hnt att dom hnvisar
till just mellanrummet mellan gngern.

Ser ju hellre att T.Z fr tidsbestmt n ngon annan.
Dom sakerna han har dragit p sig under hela sin volta har oftast handlat om-
vld mot andra intagna, framfrallt kvinnohatare och andra som varit stora i munnen.

Glm inte vad T.Z gjorde nr den uppmrksammade rymningen gde rum.
Han satt och kolla TV och skakade p huvudet ungefr.
Och det var en plits egna ord. (Klla finns men alla vet)

Sg ngon annan lirare p livstid som vljer att stanna kvar men har chansen att f
mta det fria?

Fl*nk skulle verkligen inte ftt sin dom omvandlad till tidsbestmt.
Han r en hal orm som inte har blivit behandlad fr sin svartsjuka-
och vi vet ju hur hans snefylla som orsakades av just svartsjuka slutade.
- Jag tycker verkligen T.Z ska f sitta ett par r till och visa framftterna men-
nr han nrmar sig 50 s kom igen va fan, slpp ut snubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in