Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-21, 11:55
  #121
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Så Stalin är bra eftersom USA är dåligt? Strålande logik.

Nej men jag tar uppgifterna ungefär lika seriöst.
I övrigt ser jag det som mer trovärdigt att man i USA skulle skicka oliktänkande till dödsläger än några skräckhistorier från en brittisk kvällstidning.
Citera
2012-04-21, 12:03
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nej men jag tar uppgifterna ungefär lika seriöst.
I övrigt ser jag det som mer trovärdigt att man i USA skulle skicka oliktänkande till dödsläger än några skräckhistorier från en brittisk kvällstidning.

Det är bra att du är en folkmordsförnekare. Det spär bara på föraktet mot kommunister.
Citera
2012-04-21, 14:09
  #123
Medlem
Jag bor i Varberg, och ifall den statyn reses, skall vi se till att den inte kommer stå orörd.
Citera
2012-04-21, 15:59
  #124
Medlem
Själv håller jag på att fila på en Pinochet/Stroessner-relief jag kommer sätta upp i fd Humlegården, numera Idi Amins Parklek.
Citera
2012-04-21, 18:02
  #125
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag bor i Varberg, och ifall den statyn reses, skall vi se till att den inte kommer stå orörd.

Märkligt annars skall ni liberaler alltid hylla äganderätten och se den som helig.
Vad är det för fel på att resa en staty över en utav tidernas störste tänkare och frihetskämpe.
En man som inspirerar folk och som folk har att lära av än i denna dag.
Citera
2012-04-22, 16:17
  #126
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Säg mig vad som kännetecknar nyliberalismen om inte högerpolitik.
Återigen medan Sovjetunionen existerar bra politik folk får det bättre utan Sovjetunionen dålig politik borgarna får det bättre resten får det sämre.
Nyliberalism är en specifik ideologi som kännetecknas av värnande om nattväktarstaten och motstånd mot keynesianism, inget jävla adjektiv.

Nej, vi får det inte sämre. Så gott som alla världens ledande länder är relativt ekonomiskt liberala. Det finns en anledning till att USA:s ekonomi än så länge fortfarande är större än Kinas, trots att Kina är flera gånger större. Materiellt välstånd är ingen garant men definitivt en stabil grogrund för människors välbefinnande och lycka. Dessutom så hänger ekonomisk frihet ihop med social frihet, vilket för mig inte bara är ett medel för välstånd utan även stora delar av det politiska målet i sig.

Detta ligger dock utanför diskussionsunderlaget och för att mitt inlägg ska bli relevant så nämner jag att jag mest tror Diding är ett stort irl-troll. Enligt wikipedia har han tydligen försökt döpa sin son till Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116 och det kan väl få tala för sig självt.
Citera
2012-04-22, 16:20
  #127
Medlem
Samsungs-Ipads avatar
Låter helt sjukt! Vill Varberg bli förknippat med Lenin?
Citera
2012-04-22, 19:16
  #128
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Nyliberalism är en specifik ideologi som kännetecknas av värnande om nattväktarstaten och motstånd mot keynesianism, inget jävla adjektiv.

.

Ja och under Göran Persson tog Sverige ett rejält kliv mot nattväktarstaten.
Citera
2012-04-22, 19:42
  #129
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Ja och under Göran Persson tog Sverige ett rejält kliv mot nattväktarstaten.
1. Nej, det gjorde han inte.
2. Även om han skulle ha gjort det så gör det honom inte till nyliberal så länge han inte stödjer nyliberalismen, vilket sossar absolut inte gör.
Citera
2012-04-22, 19:43
  #130
Medlem
Eddie.Hs avatar
Lenin staty säger du? Bra, vi behöver fler offentliga toaletter!
Citera
2012-04-22, 23:00
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Lenin staty säger du? Bra, vi behöver fler offentliga toaletter!
Är det sånt ni högerfolk brukar göra? Skita på statyer?
Citera
2012-04-22, 23:03
  #132
Medlem
Svartpixlads avatar
Vad är en dylik staty gjord av, koppar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in