Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-18, 07:12
  #1
Medlem
mrfusks avatar
Den kommunistiska miljonären Lasse Diding från programmet ”Svenska miljonärer” har köpt en Lenin staty som han planerar på att placera i en park i Varberg som han kallar för ”Lenin parken”.

Han väntar nu på ett godkännande från kommunen att placera statyn i parken.

Se reportaget http://www.aftonbladet.se/webbtv/noj...cle14693038.ab
Citera
2012-04-18, 07:34
  #2
Medlem
The.Swedes avatar
då borde jag väll få fixa en hitler park om jag vill det
Citera
2012-04-18, 07:40
  #3
Medlem
Han hade med statyn till bokmässan i sinn lenin-barnbokshörna (jo alla böckerna var gratis om ni undrar).

Ett enormt stort leninhuvud...bizzart.
Citera
2012-04-18, 07:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
då borde jag väll få fixa en hitler park om jag vill det

Faktiskt. Lenin var jävlar ingen duvunge han heller som en del verkar tro. Folkmord och uppbyggnad av koncentrationsläger är väl inget som man direkt snackar om.
Citera
2012-04-18, 07:41
  #5
Medlem
Pianists avatar
Han kommer nog få avslag ska ni se
__________________
Senast redigerad av Pianist 2012-04-18 kl. 07:43.
Citera
2012-04-18, 08:03
  #6
Medlem
Fladder-Fittas avatar
Är övertygad om att kommunen kommer ge avslag på det här. Även om eliten i Sverige gärna inte ser något dåligt alls med något som kommit från marxismen så är detta alldeles för fel utav grundprinciper. Eftersom Lenin är symbolisk för en ideologi kommer det aldrig. Det skulle inte gå med Lenin, Annie Lööf, JÅ, Hitler, eller statsministern. Så länge de har en politisk ideologi bakom sig går det inte.

Sen om det faktiskt går igenom så springer jag dit och tar bort skiten.
Citera
2012-04-18, 08:05
  #7
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfusk
Den kommunistiska miljonären Lasse Diding från programmet ”Svenska miljonärer” har köpt en Lenin staty som han planerar på att placera i en park i Varberg som han kallar för ”Lenin parken”.

Han väntar nu på ett godkännande från kommunen att placera statyn i parken.

Se reportaget http://www.aftonbladet.se/webbtv/noj...cle14693038.ab


Va bra då finns det någon att riva ner för flyktingar från kommunist diktaturerna i öst.
Citera
2012-04-18, 08:07
  #8
Medlem
123456outsiderns avatar
Lenin i parken tycker de låter bra...........
Citera
2012-04-18, 10:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfusk
Den kommunistiska miljonären Lasse Diding från programmet ”Svenska miljonärer” har köpt en Lenin staty som han planerar på att placera i en park i Varberg som han kallar för ”Lenin parken”.

Han väntar nu på ett godkännande från kommunen att placera statyn i parken.

Se reportaget http://www.aftonbladet.se/webbtv/noj...cle14693038.ab

Är det bara jag som tycker de tre första orden inte riktigt hänger ihop? Visste inte ens att kommunister fick/kan vara miljonärer. Är det inte lika för alla som gäller?
Citera
2012-04-18, 10:39
  #10
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av member-of
Är det bara jag som tycker de tre första orden inte riktigt hänger ihop? Visste inte ens att kommunister fick/kan vara miljonärer. Är det inte lika för alla som gäller?
Du har väl hört skämtet om vad Khrushchevs moder sade när hon besökte honom i Volgograd?
" - Vad fint du har det Khrushchev, men vad skall du göra om Bolsjevikerna kommer?"
Citera
2012-04-18, 10:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Du har väl hört skämtet om vad Khrushchevs moder sade när hon besökte honom i Volgograd?
" - Vad fint du har det Khrushchev, men vad skall du göra om Bolsjevikerna kommer?"


Jag är formodligen för dåligt insatt för att förstå det skämtet
Citera
2012-04-18, 10:57
  #12
Medlem
Sperssons avatar
För mig är det lika vedervärdigt som att resa en staty som föreställer Saddam Hussein.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in