Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-18, 11:02
  #13
Medlem
tzjs avatar
Jag har mailat till kommunen. Det blir inget med det om jag får bestämma.
Citera
2012-04-18, 11:17
  #14
Medlem
Diding driver ett jävligt trevligt hotell i Varberg, med en lyxig kurbadinrättning som heter Leninbadet, där man bastar bredvid Leninreliefer. Där finns även ett überborgerligt rökrum med stora skinnfåtöljer. Varje rum svämmar över av intressanta böcker. Om det är kommunism vill jag gå med i partiet...
Citera
2012-04-18, 11:44
  #15
Medlem
Necrolusters avatar
En man som driver sin kommunistiska agnda med hjälp av pengarna han tjänar in som kapitalist. Mannen är ju ett levande SAR-område.

http://en.wikipedia.org/wiki/Special...cial_situation
Citera
2012-04-18, 11:59
  #16
Medlem
http://www.nattstad.se/LenaMarie?id=2398352 (Tydligen en del seriöst upprörda)

Finns ju många med baltiskt ursprung här så det hade nog kunnat slås upp ganska stort. Och startat en offentlig diskussion om varför det är häftigt med kommunister, medan nazister (ofta inbillade eller påstådda) bemöts med massiva fördömanden.

Diding framstår ju som en pajas som bara råkar ha hängt upp sig på just kommunism. Men han har uppenbarligen en del kontakter inom vänsterkretsar:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Myr...93_Leninpriset
Citera
2012-04-18, 12:10
  #17
Medlem
AxlAxls avatar
Det är så vidrigt att se hur de leker bort mångmiljonbelopp medan man själv sitter på ett par ynka tusenlappar.
Citera
2012-04-18, 13:23
  #18
Medlem
Cardinalens avatar
Diding är ett stort troll, Han är mycket för att provocera!
Citera
2012-04-18, 15:07
  #19
Medlem
typ0s avatar
Nu bor jag ju inte længre i Halland men nær jag var hemma senast så læste jag i HN att det inte var aktuellt, kan ju ha ændrats dock.

Hær ær utdrag från artikeln (http://hn.se/nyheter/varberg/1.15056...npark-uppror):

Citat:
Didings förslag om en Leninpark blir inget mer än just ett förslag. Varbergs kommunstyrelses arbetsutskott beslutade på tisdagen att det inte är aktuellt att vare sig sälja eller upplåta kommunal mark till ändamålet.

– En stor Leninfigur är inget som jag tycker att vi ska förknippa Varbergs kommun med, säger kommunstyrelsens ordförande, Jörgen Warborn (M).
Citera
2012-04-18, 15:56
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av member-of
Är det bara jag som tycker de tre första orden inte riktigt hänger ihop? Visste inte ens att kommunister fick/kan vara miljonärer. Är det inte lika för alla som gäller?

Jag såg en som kör en q6 audi jeep nära biomedicinskt centrum i Lund, han hade en dekal på bakrutan där det stog "Jag röstar på vänsterpartiet"
Citera
2012-04-18, 16:11
  #21
Medlem
fizys avatar
Om kommunen godkänner det kommer jag personligen åka dit med en slägga.
Dessutom vill jag ha en Hitler park om dom ska få ha en Kommunist park. Nej just det. Det är en annan femma.
Citera
2012-04-18, 16:22
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladder-Fitta
Är övertygad om att kommunen kommer ge avslag på det här. Även om eliten i Sverige gärna inte ser något dåligt alls med något som kommit från marxismen så är detta alldeles för fel utav grundprinciper. Eftersom Lenin är symbolisk för en ideologi kommer det aldrig. Det skulle inte gå med Lenin, Annie Lööf, JÅ, Hitler, eller statsministern. Så länge de har en politisk ideologi bakom sig går det inte.

Sen om det faktiskt går igenom så springer jag dit och tar bort skiten.


I Sverige känns det orelevant ja. Antagligen för att vi inte har den fundamentaliteten. Nordkorea däremot, där snackar vi 'pompa å stå'!
Citera
2012-04-18, 17:04
  #23
Medlem
haha en kommunistisk miljonär, jag tycker han ska skänka alla sina miljoner till mindre rika människor satt det blir mer jämnt
Citera
2012-04-18, 17:11
  #24
Medlem
Mad.Seasons avatar
En kommunistisk miljonär.
Hans livsstil säger emot hans ideologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in