Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-22, 22:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Tja, om vi har en fanclub tillägnad världens mest överskattade bensodiazepin är det väl inte mer än rätt att vi också har en fanclub tillägnad den mest underskattade: Oxazepam!

Inte tycker jag alprazolam (Xanor) på något sätt är en värdelös benso, tvärtom är den väl mycket effektiv mot både tjackavtändningar och panikångest p.g.a. det snabba påslaget, men själv är jag varken pundare eller har särskilt mycket mer ångestattacker än gemene man... Xanor har ju också gott om nackdelar... Väldigt snäv doseringskurva t.ex., tar man bara lite för lite så får man ingen effekt alls och tar man mycket för lite blir effekten allt för stark... Sen är effekten väldigt kortvarig också, och skall man hålla på och omdosera Xanor hela tiden så har man snabbt byggt upp en ordentlig tolerans... Jag tror inte det är någon slump att Xanor är som mest populär hos användare med missbrukarproblem, och så gott som inget Xanor-fan brukar hålla sig till startdosen som vanligtvis skrivs ut (0,5mg), alla brukar snabbt bygga upp tolerans och ofta även beroende...

Oxazepam, å andra sidan, tycker jag varken varar för lång tid eller för kort... Ruset ett mycket mer flummigt och lätt än det tunga alprazolamruset och oxazepam fungerar också väldigt bra som ångestdämpande... Jag har mycket erfarenhet av både oxazepam och alprazolam eftersom de båda hör till de vanligaste sorterna, men medan jag har alltid föredragit Sobril... 15 mg oxazepam har dessutom varit en dos som jag aldrig behövt höja för att få en effekt som är både väldigt behaglig och avkopplande...
Citera
2007-12-22, 22:23
Bannlyst
Sobril biter inte alls på min ångest, kan inte flumma på dem heller. Men alla fungerar olika. Xanor däremot fungerar kanon mot ångest och bra för flumm.
Men Minnet försämras avsevärt på xanor, därför föredrar jag diazepam (Valium, Stesolid) mot ångest
Citera
2007-12-22, 22:36
Medlem
cgb spenders avatar
sobril förtjänar ett bättre ryckte än vad dom har .det dåliga med sobril är bara att det tar lång tid för dom att verka
Citera
2007-12-22, 22:41
Medlem
Pr3sts avatar
Tog 50mg för en 20min sedan. Tycker de är ok, man blir lite lugn och go men det är inget jag skulle betala gatupriser för...
Citera
2007-12-22, 22:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har nästan inga personliga erfarenheter men Sobril går ju under det mindre vackra smeknamnet "tantbenso". Antar att det ligger någonting bakom det, ingen rök utan eld.
Citera
2007-12-22, 23:06
Medlem
Tjohildas avatar
Hm, jag tycker sobril är totalt värdelöst. Får ingen effekt alls, varken flum eller ångesdämpande. Skulle vara mycket höga doser i såfall.
Citera
2007-12-22, 23:15
Medlem
mqas avatar
Jag tycker då inte om det, det är i stort sett verkningslöst.
Citera
2007-12-23, 02:37
Medlem
oxazepam var det första benzo jag testade. Fick en dödsångestattack när jag var 9 år och min pappa gav mig en halv tablett. Jag upplevde en enorm befrielse. Sedan dess har jag aldrig tagit oxazepam, men den står mig fortfarande nära hjärtat
Citera
2007-12-23, 02:44
Medlem
Tord_Ywels avatar
Får nästan mer ångest med sobril än utan, och flummar jag på dom blir jag bara konstig.
Citera
2007-12-23, 03:05
Medlem
wembis avatar
På mjkg funkar sobril bra. jag tar det inte för att bli "bäng"# eller nåt, utan bara för att funka bra i livet. funkar bra för mig.

jävla knarkare får det att få ett dåligt rykte bara.

sluta knarka sobril. era jhävlar!!!
Citera
2007-12-23, 03:18
Medlem
relativs avatar
Kan man flumma på sobril? Hur mycket ska man ta då? Tycker de knappt funkar mot ångest.
Citera
2007-12-23, 03:23
Medlem
snufkin420s avatar
Du dissar xanor för 15mb sobril, well smaken är som baken..
Om man är lite dagen-efter-risig kan det väl kanske vara OK, men om jag ska uppnå något stand alone, utan medicinskt behov, vill jag nog ha minst 100 helst 200.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in