• 1
  • 2
2012-04-23, 15:56
Medlem
LaCucharachas avatar
Som rubriken lyder, vilka masking agents finns det att ta till om man tvingas pissa? Har frskt att leta men hittar inte avsevrt mycket om mnet. Saxar lite av det jag fann:

Masking Agents
Masking agents are substances that athletes might use to prevent detection of drugs in the urine. These include substances ingested by the athlete as well as adulterants that are surreptitiously added to a urine specimen in an attempt to fool the drug assay. In 1987, the IOC requested that urine samples be screened for the presence of probenecid at the Pan American Games, because probenecid was suspected of being used to prevent the excretion of certain anabolic-androgenic steroids in an attempt to cheat on a drug test.[2,14,15] After probenecid was indeed detected in a number of urine samples of strength athletes, it was subsequently added to the banned substance list by the IOC. The mechanism of action is believed to be an inhibition of renal tubular secretion of these drugs. Both the NCAA and WADA now ban probenecid.[12,22]

By taking a substance to alkalinize the urine, the urinary excretion rate of basic compounds (e.g., amphetamine analogues) can be reduced.[80] By decreasing the excretion of the drug, the urine concentration may be too low for the analysis to detect. For this reason, strict drug-testing protocols require a urine sample to have a pH of 7.5 or less.[3,15] Furthermore, alkalinizing agents, such as acetazolamide, are banned by the NCAA and WADA, and they can be detected by the drug tests.[12,22]

Adulterants have been used by athletes to mask the use of banned substances, either by adding something that degrades or denatures the drug and its metabolites or by interfering with the analysis in some manner to deceive it. Such adulterants are surreptitiously added to a urine specimen by an athlete after the specimen has been produced. Examples of such adulterants -- which may or may not be effective masking agents -- are bleach, vinegar, lemon juice, salt, hand soap, Drano, and various acids.[81-83] A number of products are marketed, particularly on the Internet, to assist athletes in beating a drug test.[82] These products attempt to interfere with the analysis by various mechanisms, but strict specimen collection procedures (e.g., observed collections) and counterdetection methods used in certified laboratories will generally detect such attempts at deception. Tampering, adulterating, or manipulating a urine specimen is banned, and evidence of such can constitute a positive drug test, depending on the sports-governing body.

Av detta kan man allts utlsa att fljande i teorin kan fungera som masking agents:

Probenecid
Azetazolamide
Blekmedel
Vinger
Citron
Salt
Tvl

Andra masking agents som inte nmns i texten men jag lst om i frbifarten p andra stllen:

Epi-testosteron (ration mellan testo/epitestosteron testas vid prov)
Glycerol
Diuretika av alla de slag
Lakrits

Jag r mest intresserad av de masking agents man kan ta med sig ifall man skulle bli tagen p gymmet och tvingas pissa. Har lst hr p forumet om att droppa lite pressad citron i urinet alt. en bit tvl fr att frstra testet?

S, vilka av ovanstende fungerar? Kan tnka mig att probenecid (som fungerar genom att hlla kvar mnena i kroppen nr man tagit det) syns p ett dopingtest liksom diuretika och epi-testosteron. Och vcker det inte misstankar om urinets PH r onormalt surt? S snlla, ni som vet hur man gr, dela med er! Finns skerligen mnga drute som grna skulle g omkring med en skiva citron i kalsongerna p gymmet ifall de visste att det kanske kunde hjlpa manipulera proven

/ MVH
Citera
2012-04-23, 17:31
Medlem
Sikkens avatar
Grnt te skall visst kunna fungera enligt lnk.

http://www.newscientist.com/article/...ne-doping.html
Senast redigerad av Sikken 2012-04-23 kl. 17:35.
Citera
2012-04-23, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucharacha
Och vcker det inte misstankar om urinets PH r onormalt surt?

Alla maskiner dom testar med kollar ph, frr kunde man ju kpa Travello koltabletter receptfritt p apoteket mot resediarre, dom tog ju bort dom fort som fan ur sortimentet nr det kom fram att om man tuggade en karta och drack en halvliter vatten s var man helt pltsligt jvligt negativ p i alla fall droger, osker p om det funkade fr AAS.
Rtt typiskt svenska staten, lt hela befolkningen leva utan bra, snabbt hjlpmedel mot dlig mage p resan fr att ngon promille var villiga att maska prover p det viset.

Om polisen plockar ut dig fr provtagning s kommer du inte f chansen att smyga ivg och blanda ihop ngonting och dricka det, om du tror att du fr g in sjlv p toaletten och kissa obevakad s tror du vldigt fel.

Dock om du lyckas fukka provet med att sabba PH eller sa i ngonting annat, en 0,1 tjack i en halv mugg med urin t:ex s kommer dom inte kunna hlla ett positivt prov emot dig som bevis om provet samtidigt skriker manipulerat, som ett utandningsprov som visar 174 i promille, d fr man ta ett nytt prov, skickas det p analys s tar det som regel flera veckor innan dom har resultatet.
Exakt vad du lttast/bst fukkar ett prov med har jag ingen aning om men alla vattenlsliga droger borde gra susen, ett litet amsterdamkuvert i kalsonglinningen med en 0.1:a tjack och en halv 0,1:a heroin kommer dock ge utslag likt en jordbvning som mter 34,3 p richterskalan eller liknande, MNGA gnger ddlig dos, dom fr kassera ett snt testresultat.
Citera
2012-04-23, 19:18
Medlem
.zemuns avatar
Lste att vissa personer doppar lite fingrar i klor och skulle pissprov vara aktuellt pissar man p fingrarna bara helt enkelt.

mvh
Citera
2012-04-23, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Lste att vissa personer doppar lite fingrar i klor och skulle pissprov vara aktuellt pissar man p fingrarna bara helt enkelt.

mvh

Man kan ju inte doppa fingrarna i klor hela tiden om ut i fall att + doften r vldigt svrt att maskera ven sm mngder luktar frjvligt.
Klor r dessutom jvligt onyttigt, jag hade sjlv personligen hellre torskat p ett urinprov n hllt p och hanterat det nstan dagligen i frebyggande syfte.
Citera
2012-04-23, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Man kan ju inte doppa fingrarna i klor hela tiden om ut i fall att + doften r vldigt svrt att maskera ven sm mngder luktar frjvligt.
Klor r dessutom jvligt onyttigt, jag hade sjlv personligen hellre torskat p ett urinprov n hllt p och hanterat det nstan dagligen i frebyggande syfte.

En tanke. En linsburk (kontaktlinser) r ltt att alltid ha med sig i gymbyxorna. Den r inte misstnksam om den trillar ut. Den lcker troligtvis inte heller. Som bonus p allt gr den att ppna med en hand.

Om polisen kommer och sger att man ska pinka, och man har mjlighet att sticka ner handen i fickan fem sekunder. Perfekt fr att sabba provet med syra, klor, etanol eller vaffan som helst. (genom att blta pekfingret och sedan rka urinera p fingret ner i koppen)

Frvisso tror jag inte snuten lter en sticka ner handen i fickan men. Om inte annat lr det fungera om RF utfr test p gymmet.

/Ormdoktorn.
Citera
2012-04-23, 22:34
Medlem
bigknigts avatar
Nr man testas av polis eller dopingkontrollant. Pissar man framfr dom eller gr man in i toa sjlv? Annars kan man kpa syntetiskt kiss p ntet.

http://www.quickfixsynthetic.com/order-now-2/
Senast redigerad av bigknigt 2012-04-23 kl. 22:37.
Citera
2012-04-23, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bigknigt
Nr man testas av polis eller dopingkontrollant. Pissar man framfr dom eller gr man in i toa sjlv? Annars kan man kpa syntetiskt kiss p ntet.

Din frga r redan besvarad i trden men jag r inte det minsta frvnad att just du stller den nd..
Citera
2012-04-23, 23:16
Medlem
bigknigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Din frga r redan besvarad i trden men jag r inte det minsta frvnad att just du stller den nd..

Nepp..Du skrev om poliser bara. Jag undrar bde och.
Citera
2012-04-24, 13:47
Medlem
LaCucharachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikken
Grnt te skall visst kunna fungera enligt lnk.

http://www.newscientist.com/article/...ne-doping.html

Vldigt intressant lsning, verkar fungera ungefr p samma stt som probenecid! Stmmer det s br man kunna dricka grnt te innan varje trningspass och klara test. Eller istllet fr att hinka grnt te kpa "grnt te-tillskott" som innehller catekiner fr att uppn samma effekt, tycks vara en billig frskring. Ltt att bara ta ngon tablett innan trning och sen vara p den skra sidan (frutsatt att effekten hller i sig en stund).

Tack fr den!

Citat:
Ursprungligen postat av .zemun

mvh

Gr lite i samma anda som att droppa citron i urinet, kanske fungerar om inte testet visar att ph-balansen r riktigt rubbad och man ker dit fr det?

Citat:
Ursprungligen postat av ormdoktorn
En tanke. En linsburk (kontaktlinser) r ltt att alltid ha med sig i gymbyxorna. Den r inte misstnksam om den trillar ut. Den lcker troligtvis inte heller. Som bonus p allt gr den att ppna med en hand.

Om polisen kommer och sger att man ska pinka, och man har mjlighet att sticka ner handen i fickan fem sekunder. Perfekt fr att sabba provet med syra, klor, etanol eller vaffan som helst. (genom att blta pekfingret och sedan rka urinera p fingret ner i koppen)

Frvisso tror jag inte snuten lter en sticka ner handen i fickan men. Om inte annat lr det fungera om RF utfr test p gymmet.

/Ormdoktorn.

Tnkt samma tanke! Det finns en liten ficka inuti en del byxor och shorts (har aldrig frsttt vad den anvnds till... frrens nu ) dr man potentiellt skulle kunna dlja en liten behllare fylld med valfri masking agent. Finns ven kalsonger med kondomfickor inuti (true story) som skulle kunna fylla samma funktion.

Jag tror dock att det smartaste vore en jvligt liten pipett eller behllare som du kan trycka ut mnet ur ltt med en hand p strlen ifall du skulle bes pissa. Detta funkar sklart inte om polisen str och glor ver axeln men om han/hon befinner sig i rummet och har "halvkoll" gr det skerligen att smussla lite.
Citera
2012-04-24, 14:08
Medlem
LaCucharachas avatar
Vill passa p att summera och frtydliga hur metoderna kan se ut:

mne du intar innan ett test
Hr handlar det allts om att stoppa i sig ngonting timmarna/timmen (beroende p hur lng effekten hller i sig) det frmodade testet utfrs. Denna kategori kan i sin tur delas upp i tv underkategorier:

Bindande medel
"Hller kvar" mnen i kroppen du inte vill ska ut i urinen. Exempelvis catekiner i grnt te och probenecid.

samt

Utspdande medel
Fungerar genom att att spda ut mnena i urinen till fr lga vrden fr ett positivt test. Exempelvis diuretika och centralstimulanter (ven glycerol?).

mnen du manipulerar provet med under/efter testet
Hr handlar det om att droppa i ngon substans du myglat med dig i urinet. Exempelvis klor, citron, tvl osv. Sen fungerar sklart magvska med rent urin i ocks, men av praktiska skl r den lsningen inget vidare.

Har jag missuppfattat det hela fr ni grna rtta mig!
Citera
2012-04-24, 14:17
Medlem
LaCucharachas avatar
Trippelpost nu men skitsamma nr man nd r i gasen!

Har fortfarande en del frgor som kvarstr:

Vid ett test, mter de ration mellan testosteron och epitestosteron fr att faststlla om man r dopad, eller letar de efter annat? Ser de till exempel vilka steroider jag anvnt genom att upptcka estrar och andra steroider n testosteron (nandrolon, boldenon etc.)? Det lter som tv olika test alternativt en mer ingende analys av ett positivt test(hr i bemrkelsen felaktig ratio mellan testo och epitest) dr man specifikt sker faststlla vad som anvnts? Vilket test anvnds vid razzior?

/ MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in