Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-23, 17:41
Medlem
Hej, planerar att köpa Guitar Hero, men har fått en massa funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med
Så här är det: Jag vill dels ha något av spelen i GH-serien, som t.ex Legends of Rock eller World Tour. Utöver dessa tror jag att jag ska köpa till GH:Metallica och kanske också GH:Aerosmith. Men jag har inte riktigt fått klart för mig vad som fungerar med vad?

Kan jag köra World Tour + Metallica med samma gitarr? Isåfall köper jag ju bara World tour med gitarr och sedan Metallica. Det går att vrida och vända på detta rätt mycket, så jag vill helt enkelt få klargjort vad som fungerar tillsammans med vad?
Och vilka titlar rekommenderar ni att jag skaffar, som fungerar med samma gitarr?
Citera
2012-04-23, 17:53
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Hej, planerar att köpa Guitar Hero, men har fått en massa funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med
Så här är det: Jag vill dels ha något av spelen i GH-serien, som t.ex Legends of Rock eller World Tour. Utöver dessa tror jag att jag ska köpa till GH:Metallica och kanske också GH:Aerosmith. Men jag har inte riktigt fått klart för mig vad som fungerar med vad?

Kan jag köra World Tour + Metallica med samma gitarr? Isåfall köper jag ju bara World tour med gitarr och sedan Metallica. Det går att vrida och vända på detta rätt mycket, så jag vill helt enkelt få klargjort vad som fungerar tillsammans med vad?
Och vilka titlar rekommenderar ni att jag skaffar, som fungerar med samma gitarr?
Så länge det tillhör spelserien "guitar hero" och inte "rockband" eller annat så ska samma gitarrer fungera
Citera
2012-04-23, 17:57
Medlem
lfhs avatar
Alla spel fungerar med alla gitarrer, ända skillnaden kan vara att vissa har "slides" längre ner på halsen och dessa kan användas worldtour och frammåt (dock inget måste, man testar 2gånger sen skiter man i det och kör med vanliga knapparna).

Metallica är en stark rekommendation ijämnförelse med aerosmith som är ett av dom svagare spelen i serien.

Worldtour och frammåt har ju också support för att spela andra instrument, såsom trummor/bas/sång.
Om du endast vill spela gitarr skulle jag rekommenderat ett av dom tidigare spelen (legends of rock eller GH2, GH1 är inte att föredra som nybörjare), då dessa har full fokus på roliga gitarr låtar, medans dom nyare spelen har endel låtar med samma 4ackord efter varandra i 4minuter på gitarren.

Sen är det bara att börja nöta! dröjjer inte länge innan du 5*:ar TTFAF
Citera
2012-04-23, 17:59
Medlem
Ok, så det mesta inom serien är kompatibelt med varann? Låter bra
Kom på nu att lite Dire Straits hade ju varit guld att ha med! Såg att Sultans of Swing finns på GH5, men verkar inte finnas att köpa någonstans med gitarr? Fanns inte i lager på Prisjakt i alla fall. Men kan jag alltså ha en gitarr från ett tidigare spel i serien som fungerar med bara GH5-spelet?
Citera
2012-04-23, 18:51
Medlem
Kort fråga igen: Fungerar nyare gitarrer med äldre spel i serien`samt tvärtom, dvs nyare spel i serien med äldre gitarrer?
Citera
2012-04-23, 19:02
Medlem
Citat:
Kort fråga igen: Fungerar nyare gitarrer med äldre spel i serien`samt tvärtom, dvs nyare spel i serien med äldre gitarrer?

JA
Citera
2012-04-23, 19:07
Medlem
Ok låter kanon! Då blir det nog att inhandla följande spel:
Guitar Hero 5
Guitar Hero: Warriors of Rock
Guitar Hero: Metallica

och sedan hitta någon lämplig gitarr som man kan köpa separat. Möjligen den som följer med i Warriors of rock, för 5ans gitarr verkar inte gå att få tag på. Men då man verkar kunna köra äldre med nyare och tvärtom så får jag sätta mig ned och knåpa ihop de grejer jag ska köpa! Tack för info!
Citera
2012-04-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ok låter kanon! Då blir det nog att inhandla följande spel:
Guitar Hero 5
Guitar Hero: Warriors of Rock
Guitar Hero: Metallica

och sedan hitta någon lämplig gitarr som man kan köpa separat. Möjligen den som följer med i Warriors of rock, för 5ans gitarr verkar inte gå att få tag på. Men då man verkar kunna köra äldre med nyare och tvärtom så får jag sätta mig ned och knåpa ihop de grejer jag ska köpa! Tack för info!

de enda som är roliga är 3an och metallica. Resten är det bara enstaka låtar på som är roliga att spela
Citera
2012-04-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icetune
de enda som är roliga är 3an och metallica. Resten är det bara enstaka låtar på som är roliga att spela

Ok, tack för din åsikt, ska fundera lite över det...
Warriors of rock verkar vara enda där det följer med gitarr som finns att köpa, så blir nog en sådan gitarr då kanske, fast ska leta vidare och se om någon äldre finns
Citera
2012-04-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ok, tack för din åsikt, ska fundera lite över det...
Warriors of rock verkar vara enda där det följer med gitarr som finns att köpa, så blir nog en sådan gitarr då kanske, fast ska leta vidare och se om någon äldre finns
warrior of rock är väl OK. Vissa bra låtar men inte så roligt i längden tyckte jag. gh3 har de bästa och roligaste låtarna tycker jag, metallica är bra och utmanande låtar.
Citera
2012-04-23, 19:46
Medlem
ändrar om hela inlägget...
exportable songs.. menas då antagligen att exportera låtar mellan de olika spelen.
men det går alltså fortfarande att köra en nyare gitarr på äldre spel?
Senast redigerad av rollepolle 2012-04-23 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in