• 1
  • 2
2005-02-20, 03:01
Bannlyst
Alltså, det som stör mig mest med Baldurs Gate 2 är att det är så många karaktärer som följer med en och slåss o s.v. Om jag t e.x väljer att skita i alla utom två stycken kommer detta förstöra mycket för storyn? Tycker ni jag ska ha med allihopa?

Vad säger ni?
Citera
2005-02-20, 03:39
Medlem
rashbans avatar
En av poängerna med Baldur's gate är att man får ha ett helt gäng gubbar att styra. Däremot går det utmärkt att inte ha 6 gubbar, det finns t.o.m. vissa fördelar med att inte ha ett fullt party. Är man hardcore kör man naturligtvis solo!
Citera
2005-02-20, 11:53
Medlem
hehe.. jag tycker bara att det är kul med lite nya karaktärer

OT:dock så gick de inte så bra nu när jag tänkte spela lite:S

jag kom inte speciellt långt.. jag kommer bara till staden i början där alla bara vill döda mig helatiden:S hehe
Citera
2005-02-20, 13:12
Medlem
Auditors avatar
skojjs med alla karaktärer juh. tjabbet sinsemellan å sånt är juh dödskul
Citera
2005-02-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Art
Alltså, det som stör mig mest med Baldurs Gate 2 är att det är så många karaktärer som följer med en och slåss o s.v. Om jag t e.x väljer att skita i alla utom två stycken kommer detta förstöra mycket för storyn? Tycker ni jag ska ha med allihopa?

Vad säger ni?

Gör som du vill, om du vill få bra level på din karaktär så snabbt som möjligt, så spela med få karaktärer. Skulle nog rekommendera att du spelar med fullt party, blir oftast mer intressant då, och striderna blir mycket mer varierande.
Citera
2005-02-20, 16:16
Medlem
Moffegrevs avatar
Det blir mycket roligare om du har ett fullt party, så det blir lite intriger mellan karaktärerna. Dessutom så kan det vara ganska svårt att klara sig utan en tjuv eller magiker.
De jag hade i mitt party var; Korgan, Aerie, Yoshimo (han sviker dig senare), Keldorn och Aenomen (hette han så, prästkrigaren?).

Minsc kan även vara rätt rolig att ha med, då han skapar en hel del roliga dialoger.

*ett hett tips* Glöm inte Celestial Fury i temple district, enligt mig det bästa svärdet i hela spelet.
Citera
2005-02-20, 18:09
Medlem
Patriarch Ks avatar
Jag spelar alltid med 6st karaktärer. Det hade varit ännu roligare om man kunde vara hur många som helst och även rekrytera andra personer (som inte är menade att vara förjeslagare) genom övertalning.
Citera
2005-02-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
De jag hade i mitt party var; Korgan, Aerie, Yoshimo (han sviker dig senare), Keldorn och Aenomen (hette han så, prästkrigaren?).

Jag är säker på att de flesta som inte har spelat igenom spelet inte uppskattar spoilers...
Citera
2005-02-20, 21:30
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga_Henrik
Jag är säker på att de flesta som inte har spelat igenom spelet inte uppskattar spoilers...

Dessutom var det ett riktigt jävla praktexempel på spoiler...
Varför tänker inte människor till då och då?
Citera
2005-02-20, 22:21
Medlem
Auditors avatar
äh.. man ska juh ha den onda trollkarlen Edwin i gänget

Han rockar lika hårt som i ettan nästan..
det lilla miniäventyret(eller vad man ska kalla det) med han är juh super
Citera
2005-02-21, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Yoshimo (han sviker dig senare)

Citera
2005-02-21, 20:53
Medlem
Klantens avatar
--------------------läs inte detta detta är spoilers----------------------