Citat:
Ursprungligen postat av Chinabox
Har fått vad som ser ut som en finne eller en inflammerad hårsäck på kuken.
Var ca en vecka efter jag rakade senast, även sex men jag tror inte det har något med det att göra, som den dök upp. Först som en liten finne, så klämde jag den, kom vit sörja sen blod, tömde den, 2 min senare svullnar den upp igen, och blir dubbelt så stor som förra gången och hela kuken blir runt 1 cm bredare på vänster sida, fast den går inte att klämma längre. Nu har jag haft den i 2 veckor, och jag har klämt den tre gånger, samma sak händer varje gång.
Nu ser den ut som två bölder som sitter ihop, sitter endast i själva huden. Vad kan detta vara? Ska ringa läkare imorgon. Har hittat ett par liknade trådar men där var aldrig någon uppföljning.
Sounds like an abscess. You should see a surgeon (a urologist preferrably) to have it drained if it is an asbcess. It may have started with a bit of cellulitis and evolved from what you describe. You will more likely need to take 10days of antibiotics and they should culture the pus from the abcess. Itis not unusual to have a patient with an abscess to go to the emergency department. If you are near university sjukhus, there should be a urology doctor on call.
Throw out that razor. The next time you decide to squeeze these small pustules, clean the area well with soap and water and put a topical antibiotic on it if you can get it here in Sweden.