2012-04-29, 16:06
En hemsk historia. Citerar delar av artiklar från Aftonbladet:
Vem är denna sjuka individ som gillar (gillade) döden så mycket? Har denna historia tystats ned?
→ Många äldre mördas för småpengar (2005-06-03)
→ Misstänkt seriemördare gripen (1999-12-23)
→ Han skrev om dådet i cellen (2000-01-15)
→ Kallades för ”Doktorn” och ansågs skötsam (1999-12-23)
Citat:
November 1999 mördar en 23-årig man två äldre kvinnor på Kronparkens sjukhem i Uppsala. Enligt utredningen drogade den 23-årige vikarien kvinnorna innan han kvävde dem i deras sängar. Direkt efter morden deltog han i en andakt tillsammans med de mördades anhöriga.
Citat:
Den 23-årige vårdaren planerade att stycka sina offer hemma.
Mannen misstänks ha mördat två gamla kvinnor på två dagar på sjukhemmet han jobbade på.
– Jag behövde en kropp att dissekera, har han sagt i förhör.
Mannen misstänks ha mördat två gamla kvinnor på två dagar på sjukhemmet han jobbade på.
– Jag behövde en kropp att dissekera, har han sagt i förhör.
Citat:
Ett avlyssnat telefonsamtal fick det 23-åriga vårdbiträdet att erkänna morden på två patienter.
– Jag är nekromaniker. Jag fascineras av döden, säger han i förhör.
I cellen skrev han brev till en känd rättsläkare och uttryckte sin längtan efter att döda och obducera människor.
– Jag är nekromaniker. Jag fascineras av döden, säger han i förhör.
I cellen skrev han brev till en känd rättsläkare och uttryckte sin längtan efter att döda och obducera människor.
Citat:
Han drömde om att bli läkare och gick under smeknamnet ”Doktorn”.
Han var populär bland flickor och klädde sig alltid propert.
Nu misstänks 23-åringen ha mördat två patienter på sin arbetsplats – sjukhemmet Kronparken.
Han var populär bland flickor och klädde sig alltid propert.
Nu misstänks 23-åringen ha mördat två patienter på sin arbetsplats – sjukhemmet Kronparken.
Vem är denna sjuka individ som gillar (gillade) döden så mycket? Har denna historia tystats ned?
→ Många äldre mördas för småpengar (2005-06-03)
→ Misstänkt seriemördare gripen (1999-12-23)
→ Han skrev om dådet i cellen (2000-01-15)
→ Kallades för ”Doktorn” och ansågs skötsam (1999-12-23)