Resultat: Vilket OS föredrar du?
Android
61,97%
2663 röster
iOS
33,54%
1441 röster
Annat
6,91%
297 röster
2012-04-30, 12:49
Medlem
Fina Gubbens avatar
Uppdatering. Nedan har redan postats flera ggr i tråden.

--
Efter diskussion mellan modsen har vi kommit fram till följande.

1. Det är bra att ha en tråd som denna. I sin eviga kamp att kasta skit på det andra lägret så producerar deltagarna en massa intressant information.

2. Tråden genererar en grotesk mängd trams och personangrepp. Sarskilt RP-krigföringen - en massa postare RP:ar moståndarinlägg och skriver själva samtidigt likadana inlägg - framstar som extra korkad. Inte precis en massa oskyldiga i den här tråden om vi skall vara ärliga.

I ett försök att få mindre av 2 så att 1 syns mer så kommer vi att skärpa modereringen.

Idag, som ni nog märkt, så tillåts i nästan vilket som helst inlägg som innehåller något som kan betraktas som topic. I framtiden gäller att istället för att lite on topic ursäktar en massa off topic så kommer vi att köra tvärtom och precis som i forumet i övrigt.

Fundera både en och två ggr innan du postar något. Är det ett inlägg som faktiskt till största delen har bäring på huruvida IOS, Android eller Windows Phone är det bättre OS:et? Tillförs information eller argument? Eller är det ett inlägg som mest går ut på att reta upp motståndarna eller diskutera deras personliga egenskaper eller annan form av metadebatt? Skulle du posta ett liknande inlägg i en annan tråd i en annan del av forumet?

Eftersom detta är en ganska stor förändring i tråden så kommer jag att posta detta inlägg flera ggr över de närmaste dagarna innan den nya modereringen träder i kraft. Sen får alla skylla sig själva.

Om detta inte fungerar ligger det närmast till hands att papperskorga tråden, vilket vore synd (IMHO).
--
/MOD

Eftersom "Varför du inte bör välja en Androidtelefon"-tråden blev låst på grund av mycket OT och jag befarar att användarna som postat där kommer ta vidare sitt lilla krig till andra trådar skapar jag den här tråden. Här kan ni i princip diskutera allt som har att göra med Android och iOS. Vilken som är bättre. Vilket läger som kom först med funktion x. Hur bra det går med ekonomin för respektive OS ägare. Och så vidare. You know the drill.

Personangrepp, OT och annat trams kommer raderas och rendera i varningar.

Har ni frågor kring den här tråden så ska det inte kommenteras i själva tråden. Min PM-inbox är öppen.

Lycka till.

/Mod
Senast redigerad av Motvillig1.2 2015-09-26 kl. 10:53.
2012-04-30, 12:56
Medlem
BenAsslicks avatar
Personligen föredrar jag Android, och det är kul att pollen håller med änsålänge!

Men hoppas folk kan hålla sig till en clean fight härinne, det var en jävla massa klösmärken i den förra tråden.

(känns också skönt att den här tråden har en neutral utgångspunkt)
2012-04-30, 12:59
Medlem
Android. Friare och mer anpassningsbart. Sedan kör jag allt genom Google så att kunna synca allt till min mobil är super(kontakter, mail, bokmärken, etc).
2012-04-30, 13:07
Medlem
Farbror Fazers avatar
Android var mitt självklara val när första smartphonen skulle införskaffas och jag kollade upp iphone vs liknande telefoner på androidsidan.

Har växt upp med en pc under hela livet och ser det som en självklarhet att en smartphone ska kunna behandlas som en liten dator. Har varit skitnöjd med android hittills då jag kan hantera min mobil som jag tycker att jag borde kunna göra det.
2012-04-30, 15:03
Medlem
Givetvis Android. iOS har inga fördelar jämtemot Android i min värld.
Då ska tilläggas att jag kör iOS (tvingas köra) det på jobbet i form av iPad och iPhone. Men fy så tråkigt det är...
2012-04-30, 15:11
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Givetvis Android. iOS har inga fördelar jämtemot Android i min värld.
Då ska tilläggas att jag kör iOS (tvingas köra) det på jobbet i form av iPad och iPhone. Men fy så tråkigt det är...

Android har ju så fantastiska appar och så snygga är dom också...
2012-04-30, 15:15
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu

Jovisst är dom det, bara man kikar runt lite
Men är det verkligen vad som gör en telefon bra?
2012-04-30, 15:25
Medlem
calamatos avatar
Android helt klart ,iOS är ett operativ för mindre begåvade människor?
2012-04-30, 15:31
Medlem
Har kört android sen android 1.6, och har haft 5 stycken androider. Det jag gillar med android är att du kan göra allt det du kan göra på din dator. Ladda ner en mkv-film från piratebay och titta direkt. Ett stort plus är att man slipper skit-itunes!

Det negativa är att android alltid laggar lite, speciellt vid surf, men även när man skrollar på hemskärmarna. Dessutom ser android ganska tråkigt och B ut. Ska man ha android så ska man dock ha HTC, snyggt och stilrent GUI och väl-byggda telefoner samt att de inte laggar så mycket.

Nackdelen med android är som sagt att telefonerna ofta är plastiga och känns billiga, samt att android ser rätt B ut. Även det att det laggar en del. Men HTC är en bra kompromiss dock!

Enda gången android flöt för mig var när jag lade in custom-rom och överklockade min LG optimus 2x max, helvete vad det flöt!

Nu har ju nya android GPU-acc som iphone, vilket ska göra att det flyter bra, har dock inte testat! Android 3.0 flöt dock inte helt hundra trots att det hade GPU-acc..

En fördel med android är ju att det finns en telefon som passar dig perfekt. Olika prisklasser och utseenden och med olika funktioner.

Nu har jag iphone 4s och jag är nöjd. Allt flyter underbart och den är snygg och känns lyxig Det enda jag saknar är HDMI-port direkt i den (adapter kostar 400kr...) samt att man inte kan ladda ned torrents med den.

i iOS så kan inte appar kommunicera med varandra BTW, vilket de gör i android. Det gillade jag med android, apparna sammarbetade och delade med sig av varandras information
2012-04-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Android helt klart ,iOS är ett operativ för mindre begåvade människor?

Faktiskt lite så, enkelt och smidigt att använda och stilrent och genomtänkt. Kan göra det mesta som android kan. Saknar en hel del dock, det är meningen att korkade brats ska kunna använda det
2012-04-30, 15:40
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Faktiskt lite så, enkelt och smidigt att använda och stilrent och genomtänkt. Kan göra det mesta som android kan. Saknar en hel del dock, det är meningen att korkade brats ska kunna använda det

Kör iOS på iP4S själv och håller med dig till punkt och pricka. De två största fördelarna jag ser med iOS är 1. Det flyter alltid bra och jag klarar verkligen inte av laggande enheter. 2. Det är väldigt snyggt rent estetiskt. Däremot kan jag bli helt fly förbannad på alla stundtals helt omotiverade begränsningar inom operativsystemet.
2012-04-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nu

Så länge de följer Android ICS-temat som de bör göra så är de så otroligt mycket snyggare än iOS grå/blå tema... urrrk!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in