Citat:
Ursprungligen postat av
FannyFruxo
Senaste updaten var rtt... ynklig. De skulle kunna gra S mycket bttre.
- Vad r milkshape?
De som gjort animationerna till mods som tex nmnda Wicked Wims eller Oniki i Sims 3 anvnder ett gratis animationsprogram som heter Blender 3d. Det finns plugin som gr att man kan exporterar och importera .animations filer som sedan ganska enkelt lggs till i spelet genom s3pe + en xml fil. 4:an hade ett Workshop program dr man kunde gra det mesta istllet.
Dessa "figurer" man anvnder delas p olika forum som riggade med ett skelett vilket gr animeringsprocessen betydligt lttare och du kan tom lgga in viktfysisk och lsta keys/rotationer/axlar.
Till sims 2 s anvndes vanligen ett tidigare program som hette Milkshape (ven anim8or + SimPE) och dr fick man istllet skapa en sk posebox som genom pop menyer i spelet spelade poser och animationer om man inte hade orken med scripts som kanske krashade allt (Mcnutty vill jag minnas gjorde en sng eller matta som spelade animation tex).
Det var en jvligt mrklig uppsttning av mnniskor. Det fanns en kille som sg fan ut som en modell (frn Samoa) och var 2 meter, snyggbrunbrnna, en lgenhet i Hawaii, utbildad arkitekt och en kuk p 28 cm. Hade han inte fotat, lagt upp videos och varit s extremt autistisk i vrigt s hade jag aldrig tror p det. Hans enda sexuella utlopp var en fantasi att bli avsugen sittandes p en stol med en jvla strut p huvudet (nej jag skojar inte).
Men vissa var jttetrevliga som han p Paladins Palace, Mike p LL eller den som driver GraphicalXTC medans giriga Pandora var en rkebitch av rang! Modding-dramat om att ta betalt fr en produkt man inte ger som "content creator" utrymmande i den hysteriskt roliga "paysites.mustbedestroyed" webbsidan... vet inte om den finns kvar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Isofluran
Enligt mig s r The Sims dtt. Vill man ha ett bra sims spel fr man kra sims 2 alternativt sims 3 om man r beredd p att skiten laggar snder. Om det kommer en sims 5 verkar det bli ngon form av mmo med grafik och grnssnitt av deras mobilspel vad-fan-det-nu-hette som alla har glmt.
Att de faktiskt ger oss ett spel vi vill ha tror jag knappast kommer hnda, och hnder det kommer alla som bnade och bad efter det ligga p sina ddsbddar redan och ha fr grav reumatism fr att kunna spela.
D blir du nog glad fr ganska nyligen s slpptes Sims 1 och 2 p EA!
https://www.ea.com/en/games/the-sims...-anniv-edition
https://www.ea.com/games/the-sims/th...-anniv-edition
Ingen aning om hur det funkar att kra dock.