2024-12-07, 20:23
Medlem
FannyFruxos avatar
Det blir ingen femma, eller vad tror ni?

- Skulle dremot en femma komma ut som innefattar allt det vi spelare vill ha: ppna vrldar, grafiken osv, d kommer de bda fretagen att bli rika!
Citera
2024-12-07, 20:31
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Modda lite.

https://modthesims.info/downloads/ts4/

https://wickedwhimsmod.com/index

https://basementalcc.com/

Tack fr lnkarna : ) Men summarum var inte riktigt att (vi) anvndare ska gra jobbet t dem.
Citera
2024-12-07, 20:52
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Tack fr lnkarna : ) Men summarum var inte riktigt att (vi) anvndare ska gra jobbet t dem.

Vad menar du?
Citera
2024-12-07, 20:59
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Vad menar du?

Anvndarna ska inte gra jobbet.
Citera
2024-12-07, 21:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Anvndarna ska inte gra jobbet.

S blir det ju med alla spel. Sims r ju gjort fr att vara barntilltet.
Citera
2024-12-07, 21:10
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
S blir det ju med alla spel. Sims r ju gjort fr att vara barntilltet.

Ja, jo jo. Blev vl lite nostalgisk bara.
Citera
2025-01-05, 20:03
Medlem
Grangerillans avatar
Citat:

- Skulle dremot en femma komma ut som innefattar allt det vi spelare vill ha: ppna vrldar, grafiken osv, d kommer de bda fretagen att bli rika!
Jod, det blir nog fler i serien men EA lskar att mjlka skiten ur sina projekt. Men det knns som de fastnat i sin egen genre genom ren likt farcry.

Men helvete vad tiden gr... onekligen ett roligt men ocks mycket mrkligt modding community med originella personer milt sagt. Knns som det var bara ngot r sedan man lrde sig milkshape eller torskade xml-filer och fixade rig:ar i blender.
Citera
2025-02-06, 19:43
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Jod, det blir nog fler i serien men EA lskar att mjlka skiten ur sina projekt. Men det knns som de fastnat i sin egen genre genom ren likt farcry.

Men helvete vad tiden gr... onekligen ett roligt men ocks mycket mrkligt modding community med originella personer milt sagt. Knns som det var bara ngot r sedan man lrde sig milkshape eller torskade xml-filer och fixade rig:ar i blender.

Senaste updaten var rtt... ynklig. De skulle kunna gra S mycket bttre.
- Vad r milkshape?
Citera
2025-02-09, 00:11
Medlem
Citat:

Enligt mig s r The Sims dtt. Vill man ha ett bra sims spel fr man kra sims 2 alternativt sims 3 om man r beredd p att skiten laggar snder. Om det kommer en sims 5 verkar det bli ngon form av mmo med grafik och grnssnitt av deras mobilspel vad-fan-det-nu-hette som alla har glmt.

Att de faktiskt ger oss ett spel vi vill ha tror jag knappast kommer hnda, och hnder det kommer alla som bnade och bad efter det ligga p sina ddsbddar redan och ha fr grav reumatism fr att kunna spela.
Citera
2025-02-09, 12:32
Medlem
Grangerillans avatar
Citat:
Senaste updaten var rtt... ynklig. De skulle kunna gra S mycket bttre.
- Vad r milkshape?
De som gjort animationerna till mods som tex nmnda Wicked Wims eller Oniki i Sims 3 anvnder ett gratis animationsprogram som heter Blender 3d. Det finns plugin som gr att man kan exporterar och importera .animations filer som sedan ganska enkelt lggs till i spelet genom s3pe + en xml fil. 4:an hade ett Workshop program dr man kunde gra det mesta istllet.

Dessa "figurer" man anvnder delas p olika forum som riggade med ett skelett vilket gr animeringsprocessen betydligt lttare och du kan tom lgga in viktfysisk och lsta keys/rotationer/axlar.

Till sims 2 s anvndes vanligen ett tidigare program som hette Milkshape (ven anim8or + SimPE) och dr fick man istllet skapa en sk posebox som genom pop menyer i spelet spelade poser och animationer om man inte hade orken med scripts som kanske krashade allt (Mcnutty vill jag minnas gjorde en sng eller matta som spelade animation tex).

Det var en jvligt mrklig uppsttning av mnniskor. Det fanns en kille som sg fan ut som en modell (frn Samoa) och var 2 meter, snyggbrunbrnna, en lgenhet i Hawaii, utbildad arkitekt och en kuk p 28 cm. Hade han inte fotat, lagt upp videos och varit s extremt autistisk i vrigt s hade jag aldrig tror p det. Hans enda sexuella utlopp var en fantasi att bli avsugen sittandes p en stol med en jvla strut p huvudet (nej jag skojar inte).

Men vissa var jttetrevliga som han p Paladins Palace, Mike p LL eller den som driver GraphicalXTC medans giriga Pandora var en rkebitch av rang! Modding-dramat om att ta betalt fr en produkt man inte ger som "content creator" utrymmande i den hysteriskt roliga "paysites.mustbedestroyed" webbsidan... vet inte om den finns kvar...

Citat:
Ursprungligen postat av Isofluran
Enligt mig s r The Sims dtt. Vill man ha ett bra sims spel fr man kra sims 2 alternativt sims 3 om man r beredd p att skiten laggar snder. Om det kommer en sims 5 verkar det bli ngon form av mmo med grafik och grnssnitt av deras mobilspel vad-fan-det-nu-hette som alla har glmt.

Att de faktiskt ger oss ett spel vi vill ha tror jag knappast kommer hnda, och hnder det kommer alla som bnade och bad efter det ligga p sina ddsbddar redan och ha fr grav reumatism fr att kunna spela.

D blir du nog glad fr ganska nyligen s slpptes Sims 1 och 2 p EA!

https://www.ea.com/en/games/the-sims...-anniv-edition

https://www.ea.com/games/the-sims/th...-anniv-edition

Ingen aning om hur det funkar att kra dock.
Citera
2025-02-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan

D blir du nog glad fr ganska nyligen s slpptes Sims 1 och 2 p EA!

https://www.ea.com/en/games/the-sims...-anniv-edition

https://www.ea.com/games/the-sims/th...-anniv-edition

Ingen aning om hur det funkar att kra dock.

Jo, jag kpte Sims 2
Fr mig har det funkat bra, hade dock ngra enstaka problem i brjan med att det kraschade och att min familj frsvann, men krde det d ocks p releasedagen. De har slppt ngra patch updates och numera har jag inte sttt p ngra strre problem
Citera
2025-02-18, 23:57
Citat:
Ursprungligen postat av Isofluran
Jo, jag kpte Sims 2
Fr mig har det funkat bra, hade dock ngra enstaka problem i brjan med att det kraschade och att min familj frsvann, men krde det d ocks p releasedagen. De har slppt ngra patch updates och numera har jag inte sttt p ngra strre problem
Sims 2 frvntas f en engine 5 uppdatering inom nsta r Q2. Det ryktas om det och lckor har brjat dyka upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in