2012-05-01, 19:07
Medlem
Vad tror ni om Sims 4?
Tror ni det kommer gras och slppas?
Vad har EA o frlora?
Citera
2012-05-01, 19:10
Bannlyst
lngat mer till simcity 5 kommer...
Citera
2012-05-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackstory
lngat mer till simcity 5 kommer...
Jo, men jag tror mer p Sims 4.
Citera
2013-05-06, 20:54
Medlem
slashing_swords avatar
The Sims 4

Sg just att EA utannonserat en uppfljare till Sims 3, fga frvnande - Sims 4. Personligen krde jag som liten en hel del Sims 1 och Sims 2, men fastnade aldrig fr eller ens spelade Sims 3 d det p mnga stt kndes som samma sak i en ny grafikmotor. Med alla expansioner drtill, antar jag att vi br frvnta oss samma sak ven infr detta kommande Sims 4.

Vad tror ni, kommer det vara exakt samma upplgg som fr 2:an och 3:an? Brja om p noll igen och sedan successivt fylla p med content genom expansioner. Eller kommer vi f se ett betydligt mera komplett spel frn brjan n vad 3:an var?

Jag hoppas ju att de kommer att g ifrn den mera "tecknade" grafiken 3:an hade i alla fall som ett frsta steg i rtt riktning. En annan sak vi frmodligen kommer f se om jag spnar lite r mera onlinebaserat innehll - kanske att i rentutav kommer kunna kra multiplayer fullt ut.

Klla: http://www.ea.com/news/maxis-unveils-the-sims-4
Senast redigerad av slashing_sword 2013-05-06 kl. 20:58.
Citera
2013-05-06, 21:01
Medlem
Snoddlans avatar
Hade vart kul att kunna vlja NNU mer grejer, som ond, galen etc, sjukt jobbigt att frska f tv onda simmar och bo ihop dock lskar sims, ven om det brukar sluta med att man ddar folk p diverse strda stt, p sims 1 nr jag var yngre tyckte jag det var kul att gra dem nakna
Citera
2013-05-06, 21:05
Medlem
idiamin2s avatar
lskar me sims lngtar tills det slps hehe brukar mura in dem hjvlarna nr ja trttnatt ska gra en fritzel familj imorn tror jag
Citera
2013-05-06, 21:10
Medlem
slashing_swords avatar
Haha, ja men jag kan hlla med lite dr. Tror att jag tappade intresset lite av Sims nr jag blev ldre i och med att jag inte gillade den lite fr barnvnliga och gulliga spelstil spelet har. Om fler val blev tillgngliga dr man faktiskt p riktigt kunde styra sin sim mot att bli som man vill - skulle det bli mycket mera intressant ocks.

En annan sak som jag just kom att tnka p r om Sims 4 likt Sim City 5 kommer att krva konstant uppkoppling, i kombination med ngon form av multiplayer. Att alla simar, byggnader och stder lggs i "molnet" istllet fr p ens egen dator, knns verkligen inte som en omjlighet att det kan bli s.
Citera
2013-05-06, 21:13
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2
lskar me sims lngtar tills det slps hehe brukar mura in dem hjvlarna nr ja trttnatt ska gra en fritzel familj imorn tror jag

Hahahaha xD kul o ringa brandkr/polis etc och mura in dem!
Citera
2013-05-06, 21:13
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Haha, ja men jag kan hlla med lite dr. Tror att jag tappade intresset lite av Sims nr jag blev ldre i och med att jag inte gillade den lite fr barnvnliga och gulliga spelstil spelet har. Om fler val blev tillgngliga dr man faktiskt p riktigt kunde styra sin sim mot att bli som man vill - skulle det bli mycket mera intressant ocks.

En annan sak som jag just kom att tnka p r om Sims 4 likt Sim City 5 kommer att krva konstant uppkoppling, i kombination med ngon form av multiplayer. Att alla simar, byggnader och stder lggs i "molnet" istllet fr p ens egen dator, knns verkligen inte som en omjlighet att det kan bli s.

Men d kommer ju alla se att jag r strdast (
Citera
2013-05-06, 21:15
Medlem
Ser mycket potential om det redig multiplayer, men kommer knna mig riktigt skeptisk infr att verhuvudtaget ens vervga att kpa det om de kommer att kra med samma teknink som i Sim City 5.
Citera
2013-05-06, 21:19
Medlem
slashing_swords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Ser mycket potential om det redig multiplayer, men kommer knna mig riktigt skeptisk infr att verhuvudtaget ens vervga att kpa det om de kommer att kra med samma teknink som i Sim City 5.

Hller med, det r ett av de starkare sljargument jag skulle kunna se fr detta spel. Att spelare faktiskt skulle fullt ut kunna integrera med varandra, beska varandra, bygga relationer mellan simarna osv. Skulle frmodligen vara spass kul att det kunde vara vrt att testa d tom.

Men som sagt, blir det ett liknande system som SC5 kr blir man genast skeptisk. Har fortfarande inte ens infrskaffat SC5 nnu d det verkar vara ett trasigt spel fortfarande trots att det gtt ett bra tag sedan release nu. Helt oacceptabelt fr ett s dyrt spel.
Citera
2013-05-06, 21:20
Medlem
Schuldigs avatar
TS3 har ju redan en hel del online-funktioner, och jag tvivlar p att de gjort en ny grafikmotor, s 4:an lr ju vara en ppning fr multiplayer.

Dessutom mste de ju pusha ut alla expansions igen, vilket innebr att folk mste kpa dem en gng till... och det tjnar EA ganska skapligt p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in