2012-05-03, 08:45
Medlem
DuSomTroddes avatar
Är det vanligt att få sår på insidan av kinderna när man har tandställning till den grad att man inte kan äta? Jag vet ju att det känns som tänderna sitter lösa men det löser sig ju efter några dagar. Men kinderna gör helvetiskt ont! Har haft tandställning i ett år nu, ska plocka ut den i oktober-november. Kommer det vara så här resten av tiden också eller läker det?
Citera
2012-05-03, 08:47
Medlem
Nu säger du ju inte vad du har för tandställning men jag gissar att det är vanlig räls? I så fall så kan du ringa tandläkaren och be dom fixa lite vax till dig, tror till o med att vanligt bivax funkar. Så gör man en liten kula och trycker dit där det skaver emot på tandställningen.
Citera
2012-05-03, 08:58
Medlem
Pansarbabians avatar
Åh, fyfan. Lider med dig. Just det där brukar ju kunna vara ett problem i början! Hur länge har den skavt sådär mycket? För jag vet att slitaget kan göra dem "vassare". Själv filade jag ner de vassare med finslip. Käftisen blev väll inte asglad, men det var bättre än att jag gick och led. Annars kan du ju bara byta ut de som skaver mest till de nya. Förövrigt, vart är det skaver?
Citera
2012-05-03, 10:22
Medlem
kan ju vara så att bågen som sitter runt inte är kapad tillräckligt kort efter sista fästet inne vid kinden,
jag löste det så att jag bad far min ta en avbitartång och knipsa av den så kort som det bara gick
Citera
2012-05-03, 14:21
Medlem
DuSomTroddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i am mine
Nu säger du ju inte vad du har för tandställning men jag gissar att det är vanlig räls? I så fall så kan du ringa tandläkaren och be dom fixa lite vax till dig, tror till o med att vanligt bivax funkar. Så gör man en liten kula och trycker dit där det skaver emot på tandställningen.
Japp, glömde skriva men det är räls.
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarbabian
Åh, fyfan. Lider med dig. Just det där brukar ju kunna vara ett problem i början! Hur länge har den skavt sådär mycket? För jag vet att slitaget kan göra dem "vassare". Själv filade jag ner de vassare med finslip. Käftisen blev väll inte asglad, men det var bättre än att jag gick och led. Annars kan du ju bara byta ut de som skaver mest till de nya. Förövrigt, vart är det skaver?
Det skaver i kinderna, längst in längst upp. Jag har vax men använder det inte ofta eftersom jag inte tycker att det funkar.
Citat:
Ursprungligen postat av Inteskarpast
kan ju vara så att bågen som sitter runt inte är kapad tillräckligt kort efter sista fästet inne vid kinden,
jag löste det så att jag bad far min ta en avbitartång och knipsa av den så kort som det bara gick
Jodå, den är kapad bra. Grejen är att jag saknar en kindtand eftersom jag slog ut den i en olycka för ett par år sedan, så jag har ca 2 cm med bara räls på ett ställe. Det skaver rätt ordentligt in i kinden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in