Citat:
Ursprungligen postat av i am mine
Nu säger du ju inte vad du har för tandställning men jag gissar att det är vanlig räls? I så fall så kan du ringa tandläkaren och be dom fixa lite vax till dig, tror till o med att vanligt bivax funkar. Så gör man en liten kula och trycker dit där det skaver emot på tandställningen.
Japp, glömde skriva men det är räls.
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarbabian
Åh, fyfan. Lider med dig. Just det där brukar ju kunna vara ett problem i början! Hur länge har den skavt sådär mycket? För jag vet att slitaget kan göra dem "vassare". Själv filade jag ner de vassare med finslip. Käftisen blev väll inte asglad, men det var bättre än att jag gick och led. Annars kan du ju bara byta ut de som skaver mest till de nya. Förövrigt, vart är det skaver?
Det skaver i kinderna, längst in längst upp. Jag har vax men använder det inte ofta eftersom jag inte tycker att det funkar.
Citat:
Ursprungligen postat av Inteskarpast
kan ju vara så att bågen som sitter runt inte är kapad tillräckligt kort efter sista fästet inne vid kinden,
jag löste det så att jag bad far min ta en avbitartång och knipsa av den så kort som det bara gick
Jodå, den är kapad bra. Grejen är att jag saknar en kindtand eftersom jag slog ut den i en olycka för ett par år sedan, så jag har ca 2 cm med bara räls på ett ställe. Det skaver rätt ordentligt in i kinden...