• 1
  • 2
2012-05-04, 10:31
Medlem
Vlkomna!

Nu r det dags fr ytterligare en kurrapport, denna gngen med en ny user av diverse anledningar.
I ryggscken har jag tv tidigare anavarkurer, en 30/60 och en 40/60 samt en halvt genomfrd 40/60 OT kur.
ven fast de tidigare kurer var vldigt svaga upplevde jag ett vldigt bra resultat. Nyckeln till detta tror jag var min goda koshllning. Bde gngerna lg jag p ca 3g protein /kroppskilo vikt med ett verskott p ca 500kcal.

Skador:
Fr lite mer n tv r sedan, efter min andra och misslyckade OT kur drog jag under PCT p mig artros i axeln vilket helt raserade min gymtrning. Jag klev relativt fort p en ny Anavarkur som kan ses som lyckad, men d axel var fr paj fr att trna p serist tappade jag detta fort igen = Fail.
Jag har ven lyckats dra p mig broskbildning i knt efter att det gtt ur led tv ggr s fr tillfllet r lpning inte ett alternativ men jobbar p att komma tillbaka dr ocks. Blir en hel del promenerande.

Nu mera brjas alla mina trningspass med skulderstabiliserande vningar s som rotatorkuffstrning p alla stt, skulderarmhvningar (man str i amhvningsposition och lyfter kroppen upp och ned enbart med skuldrorna) mm.

Ml:
Mina ml r troligtvis lngt frn mnga andras hr. Jag trnar utifrn mina egna frutsttningar och kommer varken bli enormt stor eller maxstark.
Jag hoppas p att kunna bli nnu starkare i mina skuldror vilket mjliggr en mer allsidig trning, bygga upp min kropp till visuellt tilltalande samt sjlvfallet blir s stark som jag bara kan.
Detta r inte en Bulkkur utan snarare en snllare deffkur med fokus p styrka och volym.
Vill uppn synliga rutor och bygga styrka och volym i den utstrckning som r mjlig.
Dricker vldigt sllan och d i moderata mngder men jag kommer inte sluta "leva" pga kuren.

Kost:
Jag ter enligt principen LCHF utan att vara slavisk. Knner jag att jag behver tanka p lite s gr jag det men n s lnge har det inte funnits behov av detta. Kommer ligga p ett underskott p ca 500 kcal. ter enbart lagad mat, aldrig halvfabrikat.
Kkar ven Artrox samt Cissius caps fr att skona lederna.

Trningsupplgg

Uppvrmning p alla pass
1000 rodd. Ca 3.25min
Rotatorkuff/skuldervningar x4

Pass 1:
Chins
Latsdrag/kabelrodd/hantelrodd
Bicepsvningar tv st
Rygglyft

Pass 2:
Hantelpress 3x12
Cablecross 3x12
Tricepsvningar tv (dock aldrig dips pga axeln)
Axlar Hantellyft t sidan
Axlar Kabeldrag t sidan

Pass 3
Detta pass bestr av bentrning i maskiner pga knskadan.
Extra trkigt att inte kunna kra p hrt med just benen d det ven gr ut ver mina marklyft som jag fullkomligt lskar. Kanske kan brja med marken igen om ngra veckor frutsatt att knt bli bttre.
Mage - Maghjul, brutalbnk osv.

Jmfrt med tidigare trning kommer jag sllan kra till failure fr att skona min kropp (axeln), jag kommer istllet kra passen ngot ttare med mindre vila.

Stats:
190+
ca 97kg
bf% (uppskattat) 15-17
lder: Byxmyndig 10r+

Stats innan skador: (trningsvikter)
Hantelpress 3x8 46kg
Marklyft 3x8 190kg
Benbj 3x8 160kg
Chis 22st (set 1)
Dips 50st (set 1)

I dagens trnar jag p ganska exakt p 30% lgre p alla dessa vikter fr att vara realistisk.

Kurupplgg:
40/60 Shark OT kur med snart tv r gamla tabs. Dom gr ut i hst s det r hg tid att dom anvnds nu. Batch 116. Funderar p att hja till en 50/60 men r lite osker p om det r till s stor nytta fr mig med det upplgg jag har. Kom grna med synpunkter!
PCT: Nolva blast dag 1 och lgre under resterande tid. Mins inte tidigare doseringar.
Under tidigare kurer har jag gjort hlsokontroller och allt har sett ovanligt bra ut s detta kommer jag inte gra denna gng. Dricker dessutom knappt ngot nu mera vilket jag gjorde d.

Anledningen till att jag lgger upp denna rapport r att f feedback frn er!
r det ngot ni har synpunkter p i syfte att HJLPA mig (inte stjlpa) s r det varmt vlkomnat.

Stats p mtt osv kommer inom kort. I slutet kanske ven fre/efterbilder kommer upp.
Jag befinner mig nu p dag 5.

Game ON!
Citera
2012-05-04, 11:26
Medlem
Dag 5

Har inte brjat knna ngot nnu, fr vnta en vecka till innan pumpen brjar komma. Kanske ftt lite oljig hud men det r frsumbart.
Drar till gymmet nu och trycker ett Brst/tricepspass

Frukost: ggrra p tre gg och Bacon
Mellanml: Whey 100
Lunch: En halv kyckling plus whey 100
Mellanml: Whey 100
Middag: Flskfile 400g

Peace!
Citera
2012-05-05, 10:22
Medlem
Bra trningspass igr, brst, triceps & mellersta axeln.

Fick upp 3x8 med 35kg hantlarna i hantelpressen vilket fr anses som bra med tanke p hur jag Trnar/Har trnat, bttre n jag trott p. Tror jag utan problem kr med 40kg hantlarna inom 2-3 veckor.

Ngon som har frslag p brstvning som man kan kra med lgre vikt dr man fr extrem kontakt?
Citera
2012-05-05, 10:59
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Ska bli kul att flja, lycka till och kr hrt nu!
MVH
Citera
2012-05-05, 19:25
Medlem
Ingen trning idag men jvligt bra kitesurfing hr i Varberg, helt dd r jag :-)
Citera
2012-05-05, 20:23
Medlem
Utanbildnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagecontrol
Bra trningspass igr, brst, triceps & mellersta axeln.

Fick upp 3x8 med 35kg hantlarna i hantelpressen vilket fr anses som bra med tanke p hur jag Trnar/Har trnat, bttre n jag trott p. Tror jag utan problem kr med 40kg hantlarna inom 2-3 veckor.

Ngon som har frslag p brstvning som man kan kra med lgre vikt dr man fr extrem kontakt?

mina favoriter r pecdec samt vanlig hantelpress med benen i luften. brukar fungera riktigt bra fr kontakt

Kommer fljas!
Citera
2012-05-05, 23:54
Medlem
Jag tog ikvll beslutet att ka dosen till 50mg istllet fr 40, anledningen till det r dels att jag har tillrckligt med tabs, knns ondigt att slnga resten samt att jag redan vet hur jag svarade p 40 fr frra kuren. Iofs r detta ett annat mrke men det jag lst om batch 116 har vart bra s det fr bli s.

Imorgon r det rygg och bicpes. Kommer kra p ett utegym med kroppsvikt p fm och sedan rehabtrningen + isolerade vningar p kvllen.

Tror jag kommer brja knna lite tryck i nsta vecka. Mins pumpen i lndryggen vid marklyft under frra kuren, den var brutal!
Citera
2012-05-07, 10:09
Medlem
Happ, d d kom den bermda kurfrkylningen som ett brev p posten. Har hnt mig alla gnger tidigare efter en vecka men det r ver p ngra dagar.
Brjade ven blda en jvla massa nsblod igr sent p kvllen. En kombination av ot, frkylning och trtthet.

Fr se om jag kr ett pass ikvll eller om jag vntar tills imorgon. Man fr ju smtt panik nr man inte trnar och ligger "p"
Citera
2012-05-08, 22:34
Medlem
Dag 8

har kat lite i alla ryggvningar sedan frra veckan. Vist, bara ett snpp men den hade jag inte rknat med efter s kort tid. Brst imorgon och d fr vi se om 35kg hantlarna knns lttare n sist :-)
Citera
2012-05-09, 22:06
Medlem
Dag 9

Brst + axlar

Passet gick riktigt bra. Testade 37,5 kg hantlarna som faktiskt kndes ltta p frsta 8an. Fick dock knningar i axeln, s jag snkte till 35 kg. Kanonkul!
Inga synliga biverkningar, inte ens en liten finne.
Inbillar mig alltid att jag tappar hr men det r som sagt nog bara inbillning.

Imorgon r det ett lttare ben och tricepspass p lunchen.

Peace
Citera
2012-05-16, 07:26
Medlem
Dag 15

krde ett rygg och bicepspass igr och det har verkligen brjat hnda grejer
visuellt ser jag hrdare ut och bloddror blir bara strre och strre p armarna.
Upplever inte att jag lagt p mig ngot vatten alls, kkar iofs vldigt lite kolhydrater (max 50g/ dag)

Vill inte ka p vikterna fr snabbt ven om jag kan utan hller tillbaka lite. Mste pminna mig om att jag inte jagar de tyngsta vikterna utan istllet satsa p lite fler reps. Lttare sagt n gjort!

Idag r det brst + triceps som gller, knner mig jkligt taggad!
Citera
2012-05-16, 21:43
Medlem
Hur lng tid har du vilat mellan dina tidiga kurer? Hur kommer det sig att du inte kr inject?

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in