Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-05-04, 15:59
Medlem
Mr.Goats avatar
Japp!
Imorgon kommer English Defence League att marchera genom Luton för att uppmärksamma sin 3e årsdag.
Hur tror ni detta kommer gå?
Förra året samlade man mellan 6-7000 deltagare och motdemonstranter ställde som vanligt till med problem, hur många kan tänkas dyka upp i år?, har vi sett peaken på EDL's "uppror" eller kommer de fortsätta växa i den rasande takt man gjort hitills?

Såhär skriver EDL på sin hemsida:

http://englishdefenceleague.org/cele...g_three_years/

Tommy Robinson talar på förra årets Luton demonstration
Citera
2012-05-04, 17:47
Medlem
kalkys avatar
Den växer, det är jag nästan helt 100 på.
Citera
2012-05-04, 20:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Undrar just hur stort penningstödet är ifrån Israel?
Citera
2012-05-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kan tänkta mig att stödet är stort. Är ju inte direkt raketforskare som är basen, och ändå ska man ha råd med bussresor osv. Skulle vara intressant och veta hur många brott medlemmarna har begått, och kostnader för eventuell vandalism.
Citera
2012-05-05, 13:08
Medlem
Mr.Goats avatar
Äh, ge er, EDL är iaf handlingskraftiga.

Och man får inga bidrag från Israel såvitt jag vet, isf så är det inte mycket med tanke på att man några dagar innan demon startade en insamling för radio-utrustning etc, jag tror nog man hade haft råd med det ifall man hade staten Israel i ryggen.

Här är iaf live uppdateringar från dagens events:
http://www.lutontoday.co.uk/news/luton-live-chat#
Citera
2012-05-05, 14:43
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det finns säkerligen personer i Israel som tycker att EDL är jävligt hippa, men tanken att Israel skulle ligga bakom eller stödja alla anti-islamistiska rörelser i Europa känns aningen foliehatt. Det är liksom lite för nära de där judar i badrockar som möts i bergrum och kontrollerar världen.

Och även om de får stöd så kanske det inte är speciellt relevant. Personerna har en åsikt och huruvida Israel håller med om den eller ej är inte så viktigt.

Jag tror att det kommer växa, och vi kommer med tiden få se mer av den här typen av rörelser i Europa. Politikerna skulle dragit i bromsen för länge sen, nu kommer bara uppladdningen med fler invandrare och mer vinklad media fortsätta tills foten sätts ned. Och då skulle jag inte vilja vara en välassimilerad, utbildad och sekulär muslim, eftersom man troligtvis kommer drabbas ändå.

Edit: Men ja, statistik på EDLs medlemmar vore skoj. Nu bekämpar ju de extrem islamism snarare än invandring (som jag förstått det), men annars gillar ju sådana här grupper att tala om hur överrepresenterade invandrare är när det kommer till brott.
Citera
2012-05-05, 18:59
Medlem
Väldigt inspirerande och nytänkande budskap de har. Öppna och uteslutande. Låt oss gå med i ett världsomfattande krig mot muslimerna, som de skriver i sitt manifest. Låtom oss åka till mellanöstern för att försvara Israel.

Citat:
Ours is an open and exclusive movement, and as well as opposing Islamic extremism, we are dedicated to combating all ideologies that promote hatred and intolerance in society.

The only divisions that we seek to promote are between the extremists and ordinary people.

There should be no place for extremism in Luton, or in any other part of the country.

Citat:
Ursprungligen postat av mission statement
The time for tolerating intolerance has come to an end: it is time for the whole world to unite against a truly Global Jihad.
Citera
2012-05-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Väldigt inspirerande och nytänkande budskap de har. Öppna och uteslutande. Låt oss gå med i ett världsomfattande krig mot muslimerna, som de skriver i sitt manifest. Låtom oss åka till mellanöstern för att försvara Israel.

Att EDL - och för den delen alla "defence leagues" - är en Mossad-bulvan känns faktiskt inte så långsökt.
Citera
2012-05-06, 12:51
Medlem
Mr.Goats avatar
Demonstrationen blev en stor framgång

Jag måste ändra lite från min förhastade TS, EDL samlade inte 6-7000förra året om jag fattat rätt, utan 1500.

Struntsamma, i år samlade man enligt nuvarande siffror runt 3000, UAF samlade bara 1000st, när får vi se liknande styrkeförhållanden i Sverige?

EDL-demon fortlöpte utan några direkta oroligheter, däremot så bråkade UAF en del men blev snabbt omhändertagna av det enorma polisuppbådet.
Citera
2012-05-06, 16:42
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Demonstrationen blev en stor framgång

Jag måste ändra lite från min förhastade TS, EDL samlade inte 6-7000förra året om jag fattat rätt, utan 1500.

Struntsamma, i år samlade man enligt nuvarande siffror runt 3000, UAF samlade bara 1000st, när får vi se liknande styrkeförhållanden i Sverige?

EDL-demon fortlöpte utan några direkta oroligheter, däremot så bråkade UAF en del men blev snabbt omhändertagna av det enorma polisuppbådet.

Nej 6-7000 stämmer ganska bra. 3000 igår alltså en halvering jämfört med förra året, hoppas den trenden fortsätter. Kontrollerad opposition klarar vi oss utan.
Citera
2012-05-06, 17:04
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Nej 6-7000 stämmer ganska bra. 3000 igår alltså en halvering jämfört med förra året, hoppas den trenden fortsätter. Kontrollerad opposition klarar vi oss utan.

Misstror dig ej, men har du källan?
Citera
2012-05-06, 17:17
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Misstror dig ej, men har du källan?

Länge sen det begav sig nu men går ju att göra egna uppskattningar baserat på filmer. Kolla denna exempelvis. http://www.youtube.com/watch?v=Ct8bZAagsX4
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in