Såg just en gammal MTV Genesis dokumentär 45 minuter lång. Sådana brukar jag uppskatta även om jag ofta känner till det mesta i dom, men den här gjorde mig mest arg
- Invisible Touch var tydligen Genesis "Pinnacle".. Säger en kille som senare säger "They took progressive music as far as it could go". Ringar bra. Känns spontant som han aldrig hört en låt innan år 1980 av bandet.
- Phil Collins blev stor på 80-talet som soloartist, men hur stor egentligen? I dokumentären låter det som att han blev lika kommersiellt stor som Michael Jackson, Prince eller Madonna. Är inte det att överdriva?
- Peter Gabriels solokarriär nämns knappt alls. En fotnot att Sledgehammer och Big Time blev stora singlar.
- Dom går på Phil Collins för att han inte såg ut som en frontman..
- Dom berättar allt från början, men nämner varken Trespass, Nursery Cryme, Wind and Wuthering, Abacab, Genesis eller We Can't Dance. Tydligen är ...And Then There Were Three... ett "popalbum" också? Vet inte om jag håller med om det riktigt även om det var då bandet började ändras en del.
- Dom repeterar en del information till leda. "Peter Gabriel had left the band" nämndes fan 10 gånger eller något. Haha. WE GET IT. Berätta något annat!
Nä. Den videon får ingen länk här. Orkade knappt titta igenom hela viden.