• 1
  • 2
2012-05-12, 14:15
Medlem
TheGamers avatar
Hej! Jag har varit runt en hel del på många olika communitys som forums och alla har dessa regler ( vilket jag tycker är bra! ) men det träliga just med FB är att du har ingen mätare eller likande hur många varningar/ hur nära du är ban.

Nu vet inte jag hur svårt det är att göra en mätare som säger hur många varningar man har eller om det diskuteras förr men är det något ni funderat över att göra?

Jag tror det skulle vara bra för när man väl ser att "Nu jävlar rycker man snart" så kan man tänka sig för lite innan man postar.

Mvh
Citera
2012-05-12, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Hej! Jag har varit runt en hel del på många olika communitys som forums och alla har dessa regler ( vilket jag tycker är bra! ) men det träliga just med FB är att du har ingen mätare eller likande hur många varningar/ hur nära du är ban.

Nu vet inte jag hur svårt det är att göra en mätare som säger hur många varningar man har eller om det diskuteras förr men är det något ni funderat över att göra?

Jag tror det skulle vara bra för när man väl ser att "Nu jävlar rycker man snart" så kan man tänka sig för lite innan man postar.

Mvh
Tror de har någon regel, mer än två varningar på en dag så är det ganska kört.
Citera
2012-05-12, 14:42
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollen123
Det stämmer inte.
Citera
2012-05-12, 15:13
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badbollen123

Reglerna m.m har jag koll på men vad jag undrar är om varför det inte finns en mätare som säger hur många varningar du har då det är svårt att ha koll under 1 årstid.

Jag fick en varning här för några dagar sen och jag tänkte "Nu fan rycker jag" men det visa sig att jag inte hade några andra ( vilket jag haft ) och poängen är att det är svårt att verkligen ha koll om jag har 1 eller flera varningar.
Citera
2012-05-12, 15:18
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Reglerna m.m har jag koll på men vad jag undrar är om varför det inte finns en mätare som säger hur många varningar du har då det är svårt att ha koll under 1 årstid.

Jag fick en varning här för några dagar sen och jag tänkte "Nu fan rycker jag" men det visa sig att jag inte hade några andra ( vilket jag haft ) och poängen är att det är svårt att verkligen ha koll om jag har 1 eller flera varningar.
Du ser väl i din inbox?
Citera
2012-05-12, 15:24
Medlem
Baskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Du ser väl i din inbox?
Jo, men hur länge är en varning giltig?

Jag har t ex fått en varning för 1.06 den 12 april 2010 och en varning för 0.02 den 3 maj 2012, d v s två år emellan. Gäller den första varningen fortfarande kan man ju undra?
Citera
2012-05-12, 15:27
Medlem
TKD_1337s avatar
Om man inte har koll på hur många Varningar man har, kan man fråga valfri mod om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Basker

Jag har t ex fått en varning för 1.06 den 12 april 2010 och en varning för 0.02 den 3 maj 2012, d v s två år emellan. Gäller den första varningen fortfarande kan man ju undra?

Citat:
Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas.

https://www.flashback.org/regler

Du har alltså en aktiv Varning.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-12 kl. 15:31.
Citera
2012-05-12, 15:30
Medlem
Baskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Du har alltså en aktiv varning.
Finemang ju!

Följdfråga: Hur många varningar krävs för att man ska bli avstängd?

Den jag fick för 0.02 nu i maj var för övrigt så ENORMT orättvis i mina ögon. Kan inte ta det till mig än om jag ska vara helt uppriktig...
Citera
2012-05-12, 15:31
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Du ser väl i din inbox?

Jo men en varning håller 1 år, jag rensar min inbox rätt så ofta och jag har för vana att rensa totalt och sparar inte på något.

Citat:

1 år efter varningen utfärdas så tas den bort så den ena är aktiv och den andra är borta om du nu inte förstod det från TKD_1337

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Om man inte har koll på hur många Varningar man har, kan man fråga valfri mod om detta.

Fast det känns ju rätt så träligt ändå att MOD ska behöva få massa PM om deras varningar. Att göra en mätare tror jag inte kan ta för lång tid och kan bespara MOD en hel del tid istället för att "springa ärenden" för användare.

EDIT: Sen tror jag inte så många tänker på att dom kan skicka PM till MOD och fråga, jag har varit här i två år men visste inte ens om det
Senast redigerad av TheGamer 2012-05-12 kl. 15:34.
Citera
2012-05-12, 15:32
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Finemang ju!

Följdfråga: Hur många varningar krävs för att man ska bli avstängd?

Den jag fick för 0.02 nu i maj var för övrigt så ENORMT orättvis i mina ögon. Kan inte ta det till mig än om jag ska vara helt uppriktig...

3. Beroende vilken sorts regel du bryter emot, vissa är hårdare men allt står i Regler och det är bara att läsa

Jag har fått en del varningar men många har jag lyckats snacka mig ifrån då jag och MOD då har tagit detta via PM och denne har då tagit tillbaka pga att den inte var giltig osv, glöm dock inte att vara trevlig så ska du se att dom bemöter dig väldigt bra! Dom flesta i alla fall
Citera
2012-05-12, 15:44
Medlem
Baskers avatar
Citat:
3. Beroende vilken sorts regel du bryter emot, vissa är hårdare men allt står i Regler och det är bara att läsa

Jag har fått en del varningar men många har jag lyckats snacka mig ifrån då jag och MOD då har tagit detta via PM och denne har då tagit tillbaka pga att den inte var giltig osv, glöm dock inte att vara trevlig så ska du se att dom bemöter dig väldigt bra! Dom flesta i alla fall
Jag pm:ade den aktuella moderatorn som gav mig för 0.02 men fick inget gehör, h*n hänvisade bara till en klistrad tråd i det aktuella subforat. H*n inledde eller avslutade inte ens sitt pm med en hälsningsfras...
Citera
2012-05-12, 15:49
Medlem
TKD_1337s avatar
Det finns riktlinjer gällande hur många Varningar som krävs för att bli avstängd. Vet ännu inte om dessa riktlinjer har annonserats publikt så jag överlämnar frågan till en annan mod. Vill man klaga på en mod så följer man anvisningarna här.

Citat:
--- Fast det känns ju rätt så träligt ändå att MOD ska behöva få massa PM om deras varningar. Att göra en mätare tror jag inte kan ta för lång tid och kan bespara MOD en hel del tid istället för att "springa ärenden" för användare.

EDIT: Sen tror jag inte så många tänker på att dom kan skicka PM till MOD och fråga, jag har varit här i två år men visste inte ens om det

Om behovet finns för en s.k. mätare går att diskutera. Tills dess finns det alternativ: spara dina PM på valfri plats, eller så frågar du en mod om info.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-12 kl. 16:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in