Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-13, 19:48
  #1
Medlem
Jag är underhållsansvarig på en fabrik i Småland och hade för ett tag sedan besök av en "hej och tjenare" säljare från Ömangruppen I Kronoberg som ville att jag skulle krita på ett serviceavtal med dom. Han påtalade tydligt att de är det bästa alternativet och att de står för kvalitet, pålitlighet osv bla bla bla .

Efter att ha tagit emot förslaget och blivit av med säljaren hörde jag mig för bland mina kontakter och fick då höra att ÖG vid en omräkning av ett serviceavtal med fast.bolaget Corallen i Växjö kommit fram till ett pris som var 40% under det gällande avtalet (som man räknade om), trots att det var samma innehåll i avtalet. I detta fall avslutades "samarbetet" efter 12 års utnyttjande från ÖGs sida.

Dessutom har en av mina bekanta som har avtal med ÖG, kollat upp lite reservdelspriser och jämfört med liknande serviceföretag i Växjö, och då visade det sig att ÖG låg ca 100% (dubbla priset alltså!) över det serviceföretag som var dyrast av de han jämförde med, trots att ÖG då har ett avtal och därmed borde premiera sin kund därefter. Dessutom följer de aldrig tidsplanen för underhållsarbete, skall en service göras i april kommer de, tidigast i juni.

Rykten säger vidare att ÖG är mer eller mindre ett kylföretag mer än ett komplett serviceföretag.

Jag kan inte nog tacka mina kontakter för att de berättat hur ÖG fungerar, nu slipper jag dras med ett förmodat överbetalt serviceavtal och bli blåst på vartenda pryl som de hade velat byta ut! För här har de inget att hämta!

Hoppas även jag hjälpt nån annan som kanske kommit i kontakt med deras "käcka" säljare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback