• 1
  • 2
2012-05-15, 15:49
Medlem
8bitmadnesss avatar
http://breddning.piratpartiet.se/201...gens-business/

Citat:
Jag som mnga andra vet hur knsligt det kan vara att prata om just cannabis. Men det r en diskussion vi mste ta i Piratpartiet. Sanningen r att vldigt mnga mnniskor i Sverige vntar p ett parti som r villiga att ta upp frgan p allvar p den politiska plattformen. Jag r fullt medveten om vilka risker det finns av att tala offentligt om detta, speciellt nu nr vi behver all den positiv uppmrksamhet vi kan f som ett nytt parti som vill komma in i riksdagen.

Men mina damer och herrar, vrlden hller p att frndras. Allt fler grupper brjar f sin rst hrd i vrlden, dr bland annat cannabisrrelsen. Denna rrelse har faktiskt vldigt mnga bra argument och ider p hur man kan frbttra Sveriges system.

S varfr r det viktigt att just vrt parti tar upp den hr frgan?

Vad tycker ni? r det bra med att det finns piratpartiet delar av piratpartiet som funderar p att bredda sin politik, och att evt. verka fr en legalisering? Kan ni tnka er att rsta p partiet isf?
Citera
2012-05-15, 15:53
Medlem
Ozstrikers avatar
Verkligen d dom str fr ett mycket friare samhlle, skulle ltt kunna tnka mig att rsta p dom fre SD och d tycker jag nd att invandrings frgan r vldigt viktig.
Citera
2012-05-15, 16:02
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitmadness
http://breddning.piratpartiet.se/201...gens-business/

Vad tycker ni? r det bra med att det finns piratpartiet delar av piratpartiet som funderar p att bredda sin politik, och att evt. verka fr en legalisering? Kan ni tnka er att rsta p partiet isf?
P ngot stt mste dom ragga flera rster till skitpartiet. Sen om det r smart och ta just den frgan r diskutabelt. Lr ju bara en och annan flumpung som ansluter sig till dom tidigare trashen som redan rstar p partiet.
Citera
2012-05-15, 16:04
Medlem
Jag tycker alltid att det r bra med partier som lyfter frgor som inte r rumsrena. Senast rstade jag p SD pga allt trams kring frgan. Nu r det p vg mot rtt hll dr, och om SD fr tv-tre procent mer s r nog allt som det ska p den fronten.

Nu har jag tnkt att rsta p PP fr jag anser att det r extremt viktigt att ngon faktiskt gr emot all lobbyism inom upphovsrtten, och om de dessutom vill lyfta cannabisfrgan har de garanterat min rst.
Citera
2012-05-15, 16:12
Medlem
Waiters avatar
Faktiskt en oerhrt bra id. Ska cannabis passa in i Piratpartiets vriga program s lr de ju f krva att langarna ska dela ut grset gratis t dem som inte vill betala. D dr hela marknaden fr dem som odlar och sljer cannabis fr att leva av det och s fr var och en ha en kruka i fnstret om de vill rka.

Citera
2012-05-15, 16:12
Medlem
BenAsslicks avatar
Kul initiativ av dom, ska bli intressant att se hur det frgar deras framgngar.
Citera
2012-05-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Kul initiativ av dom, ska bli intressant att se hur det frgar deras framgngar.
Jag kan tnka mig att det blir positivt, d jag har svrt att tnka mig att cannabismotstndarna rstar p PP i speciellt stor utstrckning. Fr mnga andra partier hade det nog varit negativt, men PP har nog mycket att vinna.
Citera
2012-05-15, 16:54
Medlem
MADYEs avatar
Kanske.. vet inte s mycket om partiet frutom att de r fr nedladdning.

Ngon som vet om det finns ngon trd med partier som tar upp cannabis? Eventuell legalisering eller avkriminalisering? Skulle vara roligt att se vilka som faktiskt r fr en legalisering eller avkriminalisering!

Mvh
Citera
2012-05-15, 17:44
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Problemet r att man frst mste driva frgan om avkriminalisering innan legalisering. Piratpartiets vljarbas/legaliseringsanhngare kommer dock inte nja sig med enbart avkriminalisering. Knepigt om man ska vara rttfram.
Citera
2012-05-15, 17:54
Medlem
Derkos avatar
Mig veterligen hade de inom partiet en motion om att avkriminalisera fr flera r sedan som blev nedrstad, varefter jag sjlv inte lngre var intresserad av partiet d begrepp som "frihet" enbart verkar passa som frsvar fr att f ladda ner upphovsskyddat material.
Citera
2012-05-15, 19:22
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derko
Mig veterligen hade de inom partiet en motion om att avkriminalisera fr flera r sedan som blev nedrstad, varefter jag sjlv inte lngre var intresserad av partiet d begrepp som "frihet" enbart verkar passa som frsvar fr att f ladda ner upphovsskyddat material.

Resonerade precis som du. Det handlade tydligen aldrig om frihet och integritet. Det handlade bara om att f ladda ner film och musik gratis. Ett gng hycklande tonringar och vuxna barn hela hgen. Hade dom sttt fr det dom sagt s hade dom rstat fr en avkriminalisering redan frsta gngen.
Nu frsker dom bara ragga rster, men dom kommer aldrig kmpa fr det hr.
Citera
2012-05-15, 20:26
Medlem
8bitmadnesss avatar
Det verkar som om f har lst artikeln. Detta r bara ett frslag ifrn en piratpartist fr breddning av partiets politik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in