• 7
  • 8
2013-02-19, 04:53
Medlem
WTtjackiss avatar
Det r klart att man ska bryta mot lagar som r orttvisa, det kallas civil olydnad och har frndrat samhllen mnga gnger frut, och du hade frsttt hur viktigt det r om du hade haft en uppfattning av vrldshistoria. http://en.wikipedia.org/wiki/Civil_disobedience
Citera
2013-02-19, 07:00
Medlem
Hall. Nu har jag bara lst frsta posten men jag ska sga vad jag tycker i alla fall.

Personligen tycker jag att alla mnniskor har rtt att gra sitt eget val, svida det inte skadar ngon annan oskyldig mnniska, det vill sga, om ngon vill stoppa i sig cannabis eller till och med heroin s r det ett val den personen mste gra. Dock br man upplysas om positiva och negativa effekter sklart.
Fast vi alla vet ju att min sikt inte rknas s det spelar ju ingen roll i slutndan, men till nsta frga.

Om det r bra fr piratpartiet kan jag inte sga, jag rstar p piratpartiet, ok jag r vldigt lite insatt i politik och jag gillar att ladda ner, det r min anledning. Angende legalisering, en gng i tiden hade jag sagt att legalisering r det enda rtta, men idag r jag vldigt rdd fr droger, tro det eller ej s skrmmer cannabis mig mest av allt. Det r nmligen den enda drog som jag ftt en psykos av, ja jag hade underliggande besvr frut och borde ha vetat bttre n att inte bruka och jag skyller inte alls p drogen. Komme lite off topic, men om jag ska svara kort, det gr inte sga tror jag. Dom kommer att vinna nya rster det r sjlvklart, men vi vet inte hur mnga dom frlorar heller.

Ja, jag kommer att rsta p dom ven om dom infr en cannabispolitik. Men inte fr deras nya politik, men fr deras gamla.

Fr att beskriva mina tankar kortfattat, fr personligen s har jag glmt bort vad jag skrev hruppe (inte ftt smn p 86 timmar). Jag tycker att mnniskor ska ha rtten att fatta sina egna beslut s lnge det inte skadar ngon annan. Personligen r jag emot cannabis, men om ngon r fr det s tycker jag inte dom har fel. Allt har sina positiva och negativa egenskaper.

Jag hoppas att ni alla fr en bra dag! M gott.
Citera
2013-02-19, 10:59
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Jag behver inte bevisa ngot d bde cannabisbruk och utlevd pedofili r olagligt i det hr landet.

Passar det inte s har du tv val: flytta till ett land vars lagar passar dig bttre, eller frsk att frndra lagarna som de ser ut hr. Fortfarande har du inte rtt att godtyckligt bryta mot lagen fr att du inte hller med den. Och gr du det nd s ska du fan inte gnlla sen nr du drabbas av konsekvenserna.

Du har bara dig sjlv att skylla fr de bter du tvingas betala, det r INGEN annans fel n ditt.

Hade din instllning varit: "Jag kte dit, men jag str mitt kast och tnker inte tycka synd om mig sjlv fr det." s hade det varit lttare att respektera dig. D uppvisar du nd ngon form av konsekvent tnkande.

Nu agerar du bara som alla andra jvla haschtomtar som blir butthurt ver att de inte fr syssla med sin hobbyrkning som de vill. Dvs. ni som SKADAR kampen mot en mer drogliberal lagstiftning.

Jag vill ocks se en mer drogliberal lagstiftning, men till skillnad frn dig s visar jag nd respekt fr den demokratiska processen och det juridiska systemet i den mn jag r frmgen. Du sjlv skiter bara i det och vljer och vrakar vilka lagar du fljer och inte, och s gr du som en jvla idiot och frvntar dig att lag och riksdag ska respektera dig och dina sikter.

Det var ett jvla kackel frn dig, nej jag tnker fanimej inte bja mig fram och bli tagen i arslet av Svea Rike bara fr att du tycker det vore "det enda rtta".

Och jag visar "respekt" i den mn om att jag betalar fr mig nr jag torskar, det betyder inte att jag tycker om att lagen r snedvriden.

Tycker snarare din synvinkel r vrickad, att flja sjuka lagar r ju bara att acceptera att vermakten fr gra vad fan de vill med ditt liv medans du glatt srar p skinkorna och hoppas p en vackrare framtid.
Senast redigerad av BenAsslick 2013-02-19 kl. 11:08.
Citera
2013-02-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det som str mig i sammanhanget r inte att du eller ngon annan jvla pundare bryter mot lagen. Det som str mig r att ni inte tar ansvar fr ert beslut att bryta mot lagen och sitter och gnller ver konsekvenserna det fr.

Tills den dagen cannabis r legaliserat s R det OLAGLIGT att inneha och bruka vare sig ni vill det eller inte. Sledes fr ni acceptera konsekvenserna av att bli avsljade med era illegala aktiviteter.

Man knner ingen vidare respekt fr gnllare som vgrar st sitt eget kast...

Sicket nthat

Vem tar inte ansvar menar du, varfr vill du klumpa ihop mig med amfetaminanvndare fr? Topic r cannabis
Dliga lagar r det var mans plikt att kritisera och bryta mot, det r snarare syltryggar som du som ser till att lagarna finns kvar, vidare s gnller ni friskt nr kritik kommer mot den specifika lagen. Men vad vet jag, du kanske exploaterar den befintliga lagstiftningen fr egen vinnings skull, som ngon bluffbehandlare eller som frsljare(langare)? D frstr jag mer, de r ju de som har mest att frlora p att cannabis blir en reglerad vara som sorterar under konsumentlagstiftningen..

Jag tycker det r helt rtt att PP tar tag i den hr frgan, de kommer att befsta vljarstdet och de kommer att locka till sig fler vljare, mnga r ganska trtta p det ensida alternativ som kommer frn de etablerade partierna.

Respekten frn dig r inte mycket vrd, s den kommentaren var bara ondig frn din sida, blev du sttt nr din dliga jmfrelse sgades?
Citera
2013-08-19, 23:52
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitmadness
http://breddning.piratpartiet.se/201...gens-business/

Vad tycker ni? r det bra med att det finns piratpartiet delar av piratpartiet som funderar p att bredda sin politik, och att evt. verka fr en legalisering? Kan ni tnka er att rsta p partiet isf?

Det r klart att det finns en framkomlig vg mot att frbttra narkotikapolitiken.

Frst ska partiet stlla sig bakom en utvrdering av kriminaliseringen av eget bruk, den kommer att visa att kriminalisering av eget bruk r jttedligt hur man n vrider och vnder p frgan. Garanterat.

Steg tv r att gra en utredning fr att frndra narkotikalagarna s att dom utgr frn att minimera skadorna av narkotikabruket. Beroende p utredningens ml och noga utvalda utredare s blir nog utfallet bra.
Eller s skiter man i allt det och trycker upp skyltar med grna Majjalv textade "Legalize it" direkt.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in