Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-16, 11:37
  #1
Medlem
Det är så att jag har flyttat hemifrån till egen lägenhet när jag är 23 fyllda år. Trots att jag bara flyttat 10 minuters cykelpromenad bort så har jag extrem ångest. Känner mig som en svikare..

Problemet är antar jag att egenskaperna som frambringar detta, har jag haft sen jag gick på dagis.
Redan då hatade jag att vara hemifrån och stod i fönstert tittade i väntan på att bli hämtad igen.
Sedan var det väldigt sällan jag var hemifrån och träffade kompisar utan det var oftast bara en del träning och sånt. Kan tillägga att om jag gymmade tex så kunde jag få dåligt samvete av att jag tränade 5 dagar istället för 3 ett tag för jag var ju inte hemma större delen av den tiden.

Många som flyttar hemifrån har redan sen dem var tonåring nästan aldrig varit hemma och det blir väl ingen större ändring då antar jag. Jag har istället vanan att alltid äta den där lunchen med föräldrarna, sen kaffe o.s.v.

Antar att ni som alltid varit iväg hos kompisar istället för hemma varje kväll inte riktigt förstår min situation eller hur jag känner. Jag har tex en någorlunda fin utbildning och skulle kunna få mycket bättre jobb om jag flytta till en större stad men det är helt uteslutet. Inte en chans att jag lämnar staden jag hör hemma i.

Men jag önskar att man kunde leva som i tex barnen i bullerbyn eller något där föräldrarna är i huset brevid. JA jag vet att ni tycker det låter hur löjligt som helst, men jag älskar mina föräldrar sanslöst mycket och dem har alltid gjort allt för mig. Dem är mina bästa vänner! Varför skulle jag inte vilja umgås med dem så mycket jag bara kan?

Men eftersom att jag nu var så jävla dum och flyttade (med tankarna att jag "måste" flytta för annars blir det aldrig något av mig, även om jag nu hade varit nöjd med att vara patetisk om jag bara fått vara kvar), hur fan ska jag göra??

Har ändå varit hemma där i flera timmar varje dag och ätit lunch, ibland cyklat dit 2 omgångar. Men sen kommer jag hit och ska sova, och på förmiddagen sitter jag här och känner mig som en svikare igen.

Kan tillägga att jag gjorde ett försök med lumpen en gång också men det kan ni ju begripa att jag tog mig där ifrån så fort jag bara kunde.

Hur får jag bort denna smärtan?
Citera
2012-05-16, 11:45
  #2
Medlem
Klipp navelsträngen och flytta till en annan stad.

Lär dig att stå på egna ben.
Citera
2012-05-16, 11:52
  #3
Medlem
Du behöver inte ha ångest eller känna att du har svikit dina föräldrar. Att flytta hemifrån är bara naturligt och en del av livet. Du bor ju nästan hemma när du har 10 min till dom med cykel.

Sen tror jag både du och dina föräldrar behöver lite utrymme och göra annat.

Tror många vill bo och känna som man gör i Astrid Lindgrens sagor men tyvärr så blir vi alla vuxna och med tiden så flyttar man hemifrån, träffar tjej/kille, får familj, skaffar hus osv. Sen börjar det om igen att dina barn flyttar hemifrån osv.
Citera
2012-05-16, 12:21
  #4
Medlem
Det är bra att du känner så Alltför många drar hemifrån och struntar i hur sina familjer har det. Du däremot känner närjet till dem, vilket är ett ljus i samhällets mörker.
Citera
2012-05-16, 12:36
  #5
Medlem
UncleBerts avatar
Kanske en lite ovanlig metod men du kanske ska börja röka gräs? Det är väldigt lugnande och du kommer se dig själv sysselsätta dig med roliga saker. Tex på kvällkvisten så känns hemlängtan stor, du tänder en joint och vipps finner du dig själv med att ligga och flabba åt någon rolig tv serie.

Om du inte har läst på om cannabis skadeverkningar gör det, du kommer inse att det är bra mycket hälsosammare än en utekväll på krogen. Men som med allt går det att missbruka och leder till problem. Om man missbrukar cola cola blir man fet osv... Men en pipa efter jobbet kommer inte göra något mer än att du kommer lösa dina problem.

Lycka till!
Citera
2012-05-16, 13:11
  #6
Medlem
Prometeuss avatar
Skräm dig själv lite.

En dag kommer båda dina föräldrar dö, du kommer vara ensam kvar. Vill du då ha ett etablerat liv i övrigt då eller vill du bli helt själv? Vill du ha fru, barn, nära vänner eller vill du försaka sånt till förmån för dina föräldrar?

Klipp navelsträngen.
Citera
2012-05-16, 15:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Skräm dig själv lite.

En dag kommer båda dina föräldrar dö, du kommer vara ensam kvar. Vill du då ha ett etablerat liv i övrigt då eller vill du bli helt själv? Vill du ha fru, barn, nära vänner eller vill du försaka sånt till förmån för dina föräldrar?

Klipp navelsträngen.

Detta är ett mycket bra inlägg, något att fundera över.
Det verkar nästan som att TS har seriösa problem och kanske borde söka hjälp för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in