2013-08-09, 20:15
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Om han nu r samma Alex. Vad spelar det fr roll?

Det var DU som gjorde en pong av att han minsann lmnat "mobbar-Alex" bakom sig.
Jag bara ppekade att det r en naiv uppfattning.

Du r inte ensam om att vara en va dem som d och d dyker in i trden och vill bertta fr oss hur FIN mnniska Schulman r, och hur missfrstdd han r. Ni r ngra extra efter senaste avsnittet.
Senast redigerad av swimp78 2013-08-09 kl. 20:19.
Citera
2013-08-09, 20:16
Medlem
Blev citerad i podden! Hrligt! Frstr bara inte vad som uppfattades som hat av Alex.
Str fr allt jag skrev som jag tycker var sansat och rimligt. Med det sagt s lyssnar jag fortfarande och tycker oftast det r bra underhllning. Om man inte kan acceptera att bli kritiserad eller recenserad s kanske man ska undvika att spela in podcasts, tv-program eller ha bloggar dr man hela tiden kritiserar andra p ett ofta mycket elakt stt och fundera p att byta bana.
Citera
2013-08-09, 20:21
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Du ville bertta fr oss hur fin och god han blivit. Ngot som vissa andra anvndare ibland grna gr.

Jag menade mest att han lite fr skylla sig sjlv nr han har den perioden i ryggscken. Nu r han ju bra mycket snllare i etern. Jag knner inte Alex s jag kan inte avgra hur han r som person off-air.

r frresten alla sikter om folk som r negativa mobbing?
Citera
2013-08-09, 20:48
Medlem
Det r hrligt att hra Alex och Sigge, visst kan dom spy lite ver andra. Men Alex och Sigge r i alla fall inte anonyma och gmmer sej bakom nt nick.

S hoppas att denna hrliga podcast hller p i mnga r till.
Citera
2013-08-09, 21:39
Medlem
r det bara jag som ser att allt prat om IF r ett frsk till nyskapande och gra reklam till innehll? Ju mer folk klagar (hr), desto mer intrikata blir ju deras sponsexperiment.
Citera
2013-08-09, 21:43
Medlem
Chan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag bara ppekade att det r en naiv uppfattning.

Du r inte ensam om att vara en va dem som d och d dyker in i trden och vill bertta fr oss hur FIN mnniska Schulman r, och hur missfrstdd han r. Ni r ngra extra efter senaste avsnittet.

Alex har vl ven blivit pappa under tiden vilket oftast ndrar ens personlighet och syn p saker och ting. Man r vl fortfarande samma person, men har en lite annorlunda vrldsbild som vldigt ofta r "mjukare". Lgg ven tilll ldern. De flesta blir klokare ju ldre de blir.

Du m tycka att det r en naiv uppfattning att "tro" p att Alex r annorlunda, men jag tycker mig veta att lder och frldraskap ndrar ofta en person till det bttre.
Citera
2013-08-09, 22:04
Medlem
Nr de brjade imitera Betnr och Wahlbeck s stngde jag av. Det var s hutlst dligt. Jag frskte verkligen att lyssna och vara ppen men Sigge gjorde det p ett sdant okvalificerat stt att det blev pinsamt.

Jag antar att ni bde lser denna trden och drfr skriver jag fljande:

Ni brjade starkt och hll en hg niv i fyrtio avsnitt. Sigge var en frisk flkt med intressanta men samtidgt brokiga iakttagelser. Alex, du var den dr ngestfyllda mannen som mnga svenska mn kan knna igen sig i. Du vet..det kompexfyllda i sjlva levernet och de mnga frndringar som skett de sista tio ren (framfrallt fr mn i er 'generation", 25-40)

Men idag var dagens "standup" droppen. Jag r trtt p era alldagliga berttelser och "knner du samma sak...?" "Mina barn gra ocks s". Vrst var nr du beskrev att "ngot togs bort frn Amanda" nr hon fick en pedikyr. Det var det mest obevgade jag ngonsin hrt.

En retorisk frga uppkom: "Skall jag verkligen spendera min tid att lyssna p snt dravel"?
Nej.

Allt gr i cykler. Er era r ver. Det "upptcktes" hos Skavlan, men det r frst nu det kommer g fort.
Er podcast och hela era mediala existens fr mig att pminnas om "Kejsarens nya klder"
Citera
2013-08-09, 22:09
Medlem
Den hr trden r frmodligen det enda forumet dr kommentarerna inte r uteslutande positiva om podcasten och d kan den nog ltt uppfattas som hatisk, trots att frhllandet mellan positiva och negativa inlgg nog egentligen ligger ngonstans runt 50/50. Varje gng de lgger upp en blnkare p instagram om att det finns ett nytt avsnitt ute svmmar det till exempel fullkomligen ver av hejdlst, positiva kommentarer. Vet inte om de modererar fldet men det finns verkligen inte en enda person som inte tycker att alla avsnitt r FANTASTISKA.

Mnga av de sikter som dryftas hr kanske r verdimensionerade i sin kritik, men de r tminstone oftast lite mer konstruktiva och genomtnkta jmfrt med "SUUUPERBRA AVSNITT SKRATTA ASMKT HAHAHA"-kommentarerna.

Hller fr vrigt med om att det var ett riktigt bra avsnitt.
Senast redigerad av W.Kipketer 2013-08-09 kl. 22:12.
Citera
2013-08-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kipketer
Mnga av de sikter som dryftas hr kanske r verdimensionerade i sin kritik, men de r tminstone oftast lite mer konstruktiva och genomtnkta jmfrt med "SUUUPERBRA AVSNITT SKRATTA ASMKT HAHAHA"-kommentarerna.

Hller fr vrigt med om att det var ett riktigt bra avsnitt.
Sigge visade en hel del insiktsfullhet angende denna trd och rent allmnt berrande kritik och hur mnniskor uppfattas versus hyllningar, lyssna frn cirka 15:00 dr Sigge till och med sger att det r viktigt fr honom att denna trden finns.
Senast redigerad av retro1234 2013-08-09 kl. 22:51.
Citera
2013-08-09, 23:05
Medlem
anyonetheres avatar
Gillade podden frn brjan, men nu tycker jag s genuint illa om Alex Schulman att jag snart inte pallar. Han mste vara den sorgligaste kndisen vi har i Sverige. Han ser ner p vanligt flk. Han hittar sjukt enkla offer i mediesfren och hnar dem. Sen slickar han dem som str hgre upp p piedestalen i rven. Hans berttelse om hur han frskte bli vn med Hkan Nesser r s sjukt patetisk.

Det bsta r nog nd nr han gr en grej av sin "sjlvdistans", ngot han alltid tjatat om. Men en mnniska som bryr sig s maximalt om hur andra uppfattar honom har ingen distans till sig sjlv. Schulman vill ha det drfr att han inser att sjlvdistans r ngot som uppfattas som positivt av andra. Skna mnniskor har sjlvdistans, han r ju smart och inser det.
Det rcker inte om att bertta om patetiska saker man gjort fr att ha sjlvdistans, eller vilka brister man har.

Fr vrigt borde sigge hitta ngon som frstr hans prat om mer existentiella frgor. Han lter som en ultimat snubbe att rka p med
Senast redigerad av anyonethere 2013-08-10 kl. 00:04.
Citera
2013-08-09, 23:15
Medlem
NineInchNailss avatar
Jag lskar podden, den r riktigt bra! De bda avvger varandra perfekt, mycket trevlig underhllning!
Citera
2013-08-09, 23:43
Medlem
Shankss avatar
h. Det kommer fram s mnga saker hr som gr att mitt beslut sedan lnge att sluta lyssna p dessa lgnare r sjlvklart. De ljuger. P ett dligt stt. Sigge r hyggligt intressant men Alex r pinsam. Fr. Dlig. Eller var i alla fall i brjan nr han skrmde bort mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in